handdator

Visa fullständig version : Ang många bilder i fotoalbumet

Rudan
2004-03-08, 23:53
Hej på er.
Jag undrar om det bara är jag som reagerar på alla "spambilder" i fotoalbumet. Hela albumet drunknar i karpbilder som dessutom (i mina ögon) inte ger ett endaste dugg. Det vore skönt om vi kunde hejda oss ibland vad gäller postandet av bilder.
Man behöver inte lägga ut ALLA bilder man tagit under en säsong.
Jag skulle vilja veta om det bara är jag som reagerar.

//Stefan

Bergman
2004-03-09, 00:01
Halloj,

håller med faktiskt. Det är kul med fiskebilder men blir lite tjatigt när det blir så många liknande på raken. Tror Carpoholic skulle få mycket bättre repons på bilderna om han spred ut dom under en längre tid samt valde bilder med omsorg. Verkar ju finnas en hel del att välja mellan.

Carpoholic, kan inte du rensa ur dom bilderna du är minst nöjd med och bara behålla dom du tycker om bäst ? Vill absolut inte att du tar bort alla men andra användares bilder "drunknar" i mängden bilder från de senaste dagarna.

Mikespike82
2004-03-09, 00:05
Jag håller fasicken med, riktigt skojigt när det kommer in nya bilder.. men sådär många på direkten blir tjatigt!

Rasmus
2004-03-09, 00:16
Joo jag håller oxo med, många av bilderna var oerhört bra men det blir svårt att få en bra överblick när allt kommer med en gång

Rudan
2004-03-09, 00:17
Ni får inte tro att jag har någonting emot karpbilder. Jag vill gärna se bilder på alla möjliga fiskarter. Men ibland blir det bara för mycket. Som nu.

//Stefan

Ramon Dekker
2004-03-09, 00:27
Håller med dig Rudan. Dels är det svårt att ge bilderna en rättvis bedömning när det kommer så mkt på en gång, dels är svårt att se andra användares nya bilder osv.
Sedan förstår jag att det är kul att ladda upp bilder. Men killen har ju trots allt en väl fungerande hemsida där alla bilder redan finns. Man kanske kan ha ett par bilder på sina största karpar och sedan hänvisa till hemsidan. Typ fler fina karpar finns på hemsidan: http://www.screamingdelkims.com
Just my five cents
//micke

Rasmus
2004-03-09, 00:37
Det va mig en bra sida!!! Måste ju va ett mecka för karpfanatiker

Ramon Dekker
2004-03-09, 00:43
Rasmus: Ja den är jäkligt snygg tycker jag. Bättre att han hänvisar till den. Där är det ju mkt lättare att få en bra överblick av hans bilder osv tycker jag. Som det är nu så blir det en enda gröt av bilder =)

Carpoholic
2004-03-09, 01:21
:appl: Happy Now ????????????? Jätte bebis!!

Ramon Dekker
2004-03-09, 01:25
HAHAHA...Vem är det som är en bebis egentligen. Tillåt mig undra för nu har du mer eller mindre gått till angrepp på folk bara för att man kommenterade dina bilder. Det är väl ingen som har bett dig ta bort alla bilder?
Näe..Vid närmare eftertanke så ska jag inte mata trollen..

Carpoholic
2004-03-09, 01:27
That was the best welcome i have received yet!!! Welcome to the world of Swedish Fishing!!!!! You will be happy to know that i won't be visiting this site anymore. There were a few decent "fishermen" here and they know who they are ;-)

Carpoholic
2004-03-09, 01:31
Ramon Decker : You are one of the good guys mate ;-) It was the "Rudan" whos a big girl ;-)

Sturgeon
2004-03-09, 01:38
No Carpoholic, don't pull out now. If you do i'll hunt you down and kick your behind.:)

Some of your pictures where really charming, so please upload them again, not all at the same time, but a few at a time.

I haven't begun Carpfishing, but it is still exiting to se others with great catches, that is what might put me into it some day.

Best regards
/Kristian Seth

Ramon Dekker
2004-03-09, 01:41
Carpoholic: Ok...Man försöker vara trevlig och tack för det =)...
Tycker det är lite förhastat att lämna sidan pga av att några klagar. Du har ju mkt fina bilder och säker mkt kul historier att dela med dig av. På ett forum får man dock vänja sig vid klagomål och även att anpassa sig efter de regler som gruppen/moderatorerna sätter upp. Man måste ju få diskutera ifall man tycker att någon gör fel eller om det är något som man stör sig på...Att sedan börja kalla någon flicka och bäbis pga av detta tycker jag är lite orespektfullt!
Ha det gött och hoppas att du stannar kvar på forumet
//micke

minken
2004-03-09, 07:00
ja det ska då gnällas på allt!!hade det varit gäddbilder så hade ni nog inte sagt något..?
keep up the good work carpoholic!

Rudan
2004-03-09, 07:14
Carpoholic; Jag ville inte att du skulle ta bort alla bilder.Jag tyckte bara att det blev väldigt mycket på en gång.Om du sen väljer att överreagera, visst, gör det.Lite småbarnstrotsigt i mina ögon.
Minken; Visst har det blivit lite väl mycket gäddbilder ibland, men inte alls i denna omfattning.
Som sagt, jag har inget emot bilder på karpar eller andra met-fiskar, men när albumet svämmar över av bilder med ett enda tema så andra bilder i princip försvinner, det tycker jag är trist.

//Stefan

minken
2004-03-09, 07:19
man måste ju inte kolla på bilderna om man inte vill.även fast det var lite överdrivet så måste man väll inte göra en tråd om det..
tror han bara ville få er gäddfiskare att få se lite annat än gröna slemmisar! ;)

Rudan
2004-03-09, 07:38
Ok. Jag kan väl så här i efterhand tycka att valet av rubrik gav det hela en viss "skvallra för fröken"-varning. Jag kanske borde döpt tråden till "Ang. fotoalbumet" eller nåt liknande. Frågan och uppmaningen var ju lite allmänt ställd. Men åsikterna i övrigt har jag kvar.

//Stefan

minken
2004-03-09, 07:46
rudan->så sant!det lät himla "skvallrigt" ;) men jag tror dem flesta förstår vad du menar.

m@
2004-03-09, 08:35
Om det är fiskebilder så kan man stå ut med att det dimper ner en drös på en gång, själv reagerar jag mot alla dessa bilder som man plåtat som inte ger nåt åt betraktaren, typ en geting på vift, en sandstrand i närbild etc. Varför lägga upp sånt ö h t? Lite självdiciplin skadar nog inte.

minken
2004-03-09, 08:49
tråkigt om vi missar en duktig metare som kunnat ge oss lite heta tips om karpfiske mm.

Stargazer
2004-03-09, 09:15
Okej, nu tog jag åt mig.. "en geting på vift", "sandstränder i närbild" etc... vad beträffar sådana bilder som jag har lagt upp, så härstammar de från mitt genuina natur- och fotointresse. Nu vet jag inte vad ni andra tycker, men jag tycker i varje fall att naturlivet är en del utav fisket som jag inte kan vara utan. M@, vem är du att säga att dessa bilder inte ger betraktarna något? Har du gjort en enkätundersökning eller? Måhända att alla av mina bilder inte är strikt fiskerelaterade, men jag vilar då hellre mina ögon på en sådan estetiskt tilltalande bild som fångar ögonblicket och som avspeglar naturen i sina många skepnader än jag slänger upp en bild på mitt senaste wobblerinköp.

GuTe
2004-03-09, 09:40
Den här tråden kommer nog aldrig att få ett bra slut då alla har sin egen uppfattning om vad som ska finnas och inte finnas i fotoalbumet.

grindpalm
2004-03-09, 10:10
Jaha, det var det.

jerka!
2004-03-09, 10:22
hur orkar man tjafsa om detta?? ett fotoalbum finns på fiskesnack för att man ska kunna lägga upp sina bilder där!! man väljer själv om man ska titta på bilderna eller inte!! bara en barnslig tråd detta ! överdrift!

esobus
2004-03-09, 10:40
Detta kommer förmodligen att bli en server fråga med det exploderande antalet digital kameror. Men jag fattar inte varför CM vart så arg. Kanske jag är mer sävlig till min natur. Alla bilder har ju ett värde speciellt om man letar tips etc. Men om en person står för 90% av bilderna så fungerar väl inte random bilder funktionen tillfredsställande.

Personligen är jag mest störd av blinkande signs och 'avatars' blir det för mycket sånt blir forumen lika oläsliga som expressens hemsida.. brr. Detta är ingen uppmaning för ägera av dessa att lämna websiten! Men jag läser vanligen inte text som sitter nära (eller i) väldigt blinkande bilder. Ser det mest som grafiskt spam. Så -jag- kommer inte att sakna dessa om de byts ut.

Btw, har random foto på första sidan tagits bort? Jag saknar det en del faktiskt. Jag har en härlig gädda under lungtvatten som desktop nu men man kan ju alltid byta. :)

supratress
2004-03-09, 10:53
En del underliga reaktioner här (och i tråden om Carpoholic) i mitt tycke. Varken Rudan eller Bergman ville att alla bilder skulle försvinna. Tvärtom, det handlade om att sålla lite för att få bättre respons på bilderna och samtidigt inte dränka andra som också vill få kommentarer/synpunkter på sina upplagda bilder. Jag tycker det lät som en alldeles utmärkt idé som vi alla kan ha i bakhuvudet!

hebbe
2004-03-09, 11:00
kom å tänka på att det var en kille i somras som la upp ett par bilder på 2 stora gäddor. dom va inte c&r så han fick många kommentarer om hur fel det var att inte sätta tillbaka stora fiskar. han har skrivit 2 poster i detta forum sen försvann han. det verkar som att det blir samma sak med carpoholic. detta var bara en tanke från min sida, är det nån annan som tänkt på detta eller liknade händelser??? /fredrik

KG?
2004-03-09, 11:12
Så fort man lägger ut bilder eller uttrycker sina åsikter på nätet så får man nog räkna med och tåla viss kritik. Det är ju ingen större idé att bli tjurig, det gagnar ju inte någon.
Vet inte riktigt vad jag står i själva sakfrågan, man får väl lägga ut hur många bilder man vill så länge det inte finns några regler emot det. Visst kanske det är trist med en massa karpbilder, men samtidigt har det ju pga årstiden varit mängder med ismetebilder ett tag. Det är kanske inte heller helkul, men då är det ju olika personer som postar.
Är det ett stort problem är väl enda lösningen att någon form av begränsning av antalet bilder införs.

esobus
2004-03-09, 11:18
Håller helt med. Finns det inga regler så får man, tills det kommer regler. Så fungerar det överallt. Tyvärr kan detta tvinga fram regler som man egentligen inte vill ha. Men man kan ju ha quota och be om mer om det behövs. Då kan man diskutera uppläggningsformerna.

Cisco Kid
2004-03-09, 11:59
Vill man inte se karpbilder så kan man väl välja typ Gädda i listen ? m@, vi har nog alla åsikter om vad ett bra foto är...en geting kanske symboliserar ngt speciellt för den fotografen ? Kanske inte är många som tycker att alla (inkl. mig själv) som posar med gäddor är ngt att ha..? Sen att man tömmer de senaste 4 årens samlade bilder i ett huj kanske är en annan femma. Jag tänker fortsätta att visa upp min fula nuna tills ni spyr på den ! :headbang:

El Crapone
2004-03-09, 12:19
Originally posted by Cisco Kid
m@, vi har nog alla åsikter om vad ett bra foto är...en geting kanske symboliserar ngt speciellt för den fotografen ? Kanske inte är många som tycker att alla (inkl. mig själv) som posar med gäddor är ngt att ha

Ts, men så är det ju ett fotoalbum för fiske också..
en bild på en "geting i flykt" är faktist inte speciellt fiskerelaterat, kanske för kilen som fotat och lagt upp, men inte för oss andra osm inte var med...

Jag tycker bilderna i albumet skall vara fiskerelaterade, så att man också fattar detta utan att behöva veta en hel historia bakom bilden... :cool1:

Cisco Kid
2004-03-09, 12:28
"Ts, men så är det ju ett fotoalbum för fiske också..
en bild på en "geting i flykt" är faktist inte speciellt fiskerelaterat, kanske för kilen som fotat och lagt upp, men inte för oss andra osm inte var med... "

Och då ska du vara mannen som avgör vad som är fiskerelaterat ?

Vad är det att haka upp sig på ? Skit i att titta på bilderna ni inte vill se då ! Brukar ni skicka insändare i tidningarna och klaga på olika TV-program oxå ? Det är inget tvång att titta på alla bilder/program ! Jag förstår givetvis att det måste finnas en gräns ngnstans, men jag tycker inte att det har spårat ur ännu.....men det är min personliga åsikt.

Jag kollar nog hellre på en geting än en påse fylld med bonkad gädda...trots att gäddpåsen är mer fiskerelaterad.

Nog om detta för min del nu.

J.E
2004-03-09, 13:39
Jag kan klart förstå att Carpoholic aldrig vill komma tillbaks till denna sida, när några direkt börjar gnälla om bilderna inte passar dom i smaken eller om det är för många bilder enligt dom. Jag är inte intresserad av karpfiske men jag tycker att det var helt okej med bilder på karpar bland alla gädd och ismete bilder. Det verkar som en del här inne har kronisk mens eller kanske bara allmänt gnälliga vad vet jag??? men det är ganska mycket gnäll under bilderna på fotoalbumet och i trådarna på forumet tycker jag. En ide´ skulle ju vara att man starta en tråd som heter ”Gnällhörnan” där alla som har något emot någon bild eller tråd som inte passar dom kan skriva istället för att förstöra stämningen på just den bilden/tråden, så kan dom som bryr sig och orkar komma in dit och gnälla istället… Tråkigt när vissa ska skrämma iväg duktiga fiskare som säkert hade kunnat lärt ut ett och annat till övriga här på forumet….:mad:

cico
2004-03-09, 14:24
Har inte sett de berömda karpbilderna men jag tycker precis som Rudan att man kan ladda upp med måtta samtigt som CeeKay har rätt i att man får solla lite. Alltså lite sollning från båda håll. Spambilder var med all säkerhet ett ordval som var menat för att förtydliga inlägget, inte klanka ner på bilderna. Då är det väl ett konstigare beteende att ta bort alla bilder och dra sig ur forumet helt. Snacka om att inte kunna ta någonting från någon. Skriver man "snälla kom tillbaka", blir det tom löjligt. Ett forum utan hård diskussion verkar populärt dock, så jag förstår de inlägg som kommit hittills i denna tråd.

"Gnällhörnan"? Det är väl inte d det handlar om. Du kan ju inte jämföra den här tråden med kidsens välunderbyggda :) c&r-snack under bilderna, vilket skulle passa bra i en sådan hörna. Det här är ju mer än förfrågan vad som gäller.

//K

Bergman
2004-03-09, 14:54
Vissa ordval har inte varit så bra och vi måste tänka lite extra på hur vi behandlar nykomlingar på denna sida. Vi som är här blir lätt lite "hårda" mot nya personer här ...

Hoppas Carpoholic hittar tillbaka med både sina bilder och kunnande.

GuTe
2004-03-09, 15:16
Jag tror inte han kommer tillbaka. Delar av hans 24 åriga karriär som specimenfiskare finns att beskåda på http://www.screamingdelkims.com

Arnenym
2004-03-09, 17:07
Originally posted by Stargazer
Okej, nu tog jag åt mig.. "en geting på vift", "sandstränder i närbild" etc... vad beträffar sådana bilder som jag har lagt upp, så härstammar de från mitt genuina natur- och fotointresse. Nu vet jag inte vad ni andra tycker, men jag tycker i varje fall att naturlivet är en del utav fisket som jag inte kan vara utan. M@, vem är du att säga att dessa bilder inte ger betraktarna något? Har du gjort en enkätundersökning eller? Måhända att alla av mina bilder inte är strikt fiskerelaterade, men jag vilar då hellre mina ögon på en sådan estetiskt tilltalande bild som fångar ögonblicket och som avspeglar naturen i sina många skepnader än jag slänger upp en bild på mitt senaste wobblerinköp.

Jag tycker din åsikt behöver komma fram en gång till!

JerkMaster
2004-03-09, 17:25
håller med Jerka! själv tycker jag det var kul med mycket karpbilder.
nu hade alla här en stor chans att lära sig av Carpoholic som kan mycket om karpfiske!
rudan: tycker att du skulle skulle skicka pm till Carpoholic ist för att skriva det här men gjort e gjort!

Rudan
2004-03-09, 17:56
Ojj!
Vilken uppståndelse!
Vet inte riktigt hur jag ska börja.
Tanken med det hela var att vi kanske borde hejda oss lite ibland vad gäller postandet av bilder. JAG tyckte det blev mycket.Jag efterfrågade också vad ni andra tyckte.Och nog fick jag svar alltid.Bergman hade ju en alldeles lysande lösning på mitt "lilla problem".
Jag kan inte någonstans se att Carpoholic blev ombedd att radera alla sina bilder och försvinna. Tvärtom stod det ju ganska snart klart att karpbilder var omtyckta.Vissa av hans bilder var riktigt bra.Själv gillade jag de svartvita bäst.
Nog hade det varit bäst om Carpoholic tagit del i debatten och sagt sin mening i det hela.
Nu valde han att sjappa utan att ha gjort ett enda inlägg.Tråkigt då han säkert har mycket kunskap att dela med sig av.
Jag har blivit tillsagd att be om ursäkt. För vaddå? För att ha en åsikt? Till en person som kallar mej Kärring, Stor tjej och Jättebebis? Nej, viss stolthet har jag.

//Stefan

Lazinko
2004-03-09, 17:59
skitsamma. Bilderna är ju borta, ta bort denna tråden också

JerkMaster
2004-03-09, 18:13
rudan: han skulle inte kalla dig Stor tjej och Jättebebis som du skrev! som sagt gjort e gjort ;-)

Dansken
2004-03-09, 18:49
Testar bara...

Flugspöviftaren
2004-03-09, 20:08
Hur många bilder lade Carpoholic upp egentligen??

Zalto
2004-03-09, 20:15
Stå på dig Rudan, den där snubben verkar inte ha alla hästar hemma så som han reagerade. Lite kritik kan väl inte döda nån?

Ramon Dekker
2004-03-09, 20:27
Rudan gjorde inget fel när han postade sin tråd. Han har rätt till en åsikt som alla andra, dessutom hade han fog för den. Nu är carpoholic tillbaka och allt är som förut. Konstruktiv kriktik tycker jag dock har en självklar plats på ett demokratiskt forum som detta...//micke

Push-Up
2004-03-09, 20:49
OJojoj, sicket ös de va här, själv tycker jag albumet fick sig en karptjatig form där ett tag faktiskt, karp i alla ära, fin fisk, men "samma" bild 40 ggr bli tjatigt, portionera ut dem lite snyggt så folk ser och kommer ihåg bilderna lite bättre.
Sedan så dödar det lite av de bilder som andra tappert försökte lägga upp ihelgen oxå....det lixom drunknade i för lika bilder ett tag.
Trist dock att typ alla bilder försvan, för en del var riktigt fina bilder....lagom är bäst.
Å klanka nu inte ner på Rudan för att han reagerade, det var många som regerat vad jag förstår av denna tråds explosion av tyckande:)

Carpoholic
2004-03-09, 20:50
Stop argueing you lot ;-) And let's talk "FISKE SKITSNACK" Istället. "It was THIIIIIIIIIS big, honest"!!!! :-)

ljohan
2004-03-09, 21:08
Originally posted by Carpoholic
Stop argueing you lot ;-) And let's talk "FISKE SKITSNACK" Istället. "It was THIIIIIIIIIS big, honest"!!!! :-)
Är det så du säger när du står där med din "Good morning ... not even a bite, so piss off"
:)

Flugspöviftaren
2004-03-10, 08:01
Carpoholic; Trevligt att du lade upp lite bilder igen.
Nu får man äntligen se dem.

Quivertip
2004-03-10, 09:00
Lets rocken roll now your carpmaniac.. ;-))

Jan O
2004-03-11, 08:20
Nä, vem pratar du om LM....

cico
2004-03-11, 11:49
Originally posted by Jan O
Nä, vem pratar du om LM....

Han menar OF.

Stizo
2004-03-11, 11:54
Jag tror att han menar AK!!!

Arnenym
2004-03-11, 14:45
Inte är det AH i varje fall!

KG?
2004-03-11, 14:53
"Offret" är nog MB...Som sagt, lite tjurighet på internet piggar upp när man sitter på åskådarplats...:)

cico
2004-03-12, 01:34
Originally posted by KG?
"Offret" är nog MB...Som sagt, lite tjurighet på internet piggar upp när man sitter på åskådarplats...:)

hehe, så sant :)