Visa fullständig version : Isläget kring Läckö/Kållandsö
UL_Jonas
2010-04-06, 13:17
Hallå.
Det är som så att jag ska ner till Lidköping/Läckötrakterna alltså södra delen av vänern helgen den 15-19 april.
Det jag funderar på är hur isläget är för tillfället och om det finns möjlighet att lägga i båt ute på läckö under denna helg så om någon som bor "här" skulle kunna hjälpa mig med detta ang. isläge och kanske även vart man ska testa att fiska (gäller jerkbait efter gädda) vi kommer att fiska på eftermiddagarna/kvällarna då vi kommer att ha fullt upp på dagarna med annat.
Så du/ni som har kolla på området får gärna höra av er antingen här i tråden eller via PM eller mail.
jonas@nordicpolo.com
Tacksam för svar snabbt eller åtminstone innan jag åker :-D
Mvh. Jonas
Isen börjar sakta men säkert att försvinna. Den helgen borde det inte vara några bekymmer att lägga i vid Spiken.
UL_Jonas
2010-04-06, 13:41
Isen börjar sakta men säkert att försvinna. Den helgen borde det inte vara några bekymmer att lägga i vid Spiken.
Kanon..
Får hoppas att du har rätt :-D
Är sjukt sugen på att komma igång med lite riktigt fiske..
Häruppe (örnsköldsvik) så ligger isen fortfarande tjock och jag har ledsnat på pimplingen nu.
har du några tips om vart man ska testa?
Ekens skärgård kan vara värt att fiska av lite. Har ganska dålig koll på vart gäddan står på "den sidan" av udden.
UL_Jonas
2010-04-06, 15:19
Ekens skärgård kan vara värt att fiska av lite. Har ganska dålig koll på vart gäddan står på "den sidan" av udden.
Okej..
Men om man inte måste välja där så kanske du kan ha lite info om andra områden i närheten som inte är alltför långt att åka till?
Tack för dina snabba svar iaf.
Jag tror på att testa Eken, satt och tänkte tillbaka lite. Fick mycket gädda där som grabb. Året om. Men med kortare förflyttningar så går det hitta fina gäddvatten.
Har faktiskt inte alls så stor erfarenhet av Vänern. Har valt att fiska i andra sjöar. Kommer väl skaffa en ny båt denna eller nästa säsong. Då tänkte jag lägga lite mer krut på fiske i hemmavattnet.
PMa mig, så kan vi byta nummer. Inte helt omöjligt att styra upp lite gemensamt fiske.
//Johan
UL_Jonas
2010-04-06, 16:01
Låter fint det.
Jo vi får väl ta och testa oss fram där i Ekens skärgård får använda Eniros kartor så man kanske kan hitta något..
Okej vart brukar du hålla till då om man får fråga?
Du har PM.
UL_Jonas
2010-04-10, 21:52
Bumpar tråden då det börjar närma sig...
UL_Jonas
2010-04-14, 11:21
Bumpar igen..
Ingen som har kollat senaste dagarna hur det ser ut??
UL_Jonas
2010-04-15, 21:49
Bråttom med svar nu då det gäller helgen..
Svar tas emot på pm eller sms via 0738015613
Vore mycket tacksam för svar på detta...
UL_Jonas
2010-04-18, 20:31
Till Birkan..
Vi vill tacka dig (jag och Mattias) för en riktig skön dag på sjön..
Som vi sa så får vi göra om det framöver vad det lider..
Ha det gott..
Kan bara säga att fisket sög denna helg där vi var och jagade..
Inte en fisk i båten och bara en kontakt..
Thats fishing..
En dag på sjön är bättre än tio på jobbet..
\Jonas
Ironblue
2010-04-19, 16:38
Kan inte mer än hålla med dig Jonas.. Tack Birkan för en toppendag.. Tack Jonas för en toppenhelg.
UL_Jonas
2010-04-20, 10:18
Haha. Hittade du åt din inloggning nu :-P
Ja tack för en trevlig toppen helg..
Hittade den här (gamla) tråden, perfekt!!
Är det någon som har koll på hur det ser ut med isen i vikarna i Ekens skärgård?
Förra helgen (inte den som var utan den före alltså) var jag ute och då låg isen i vikarna men det var öppet i farleden.
Jag har förhoppning om att kunna tvinga i ett par av båtarna.....men eftersom jag bor i Trollhättan och har stugan i Ekens skärgård så känns det trist att åka flera mil i onödan.
Så finns det någon som kan ge en islägesrapport från Ekens skärgård?