Visa fullständig version : Jag har frågor Angående fiske i grekland? SVARA GENAST!
UL_Fantast
2004-06-21, 23:32
Jag ska till grekland i sommar vi har en båt där och jag ska ta med mig Multirullen och Laxfiske spöt och jag måste desperat få reda på hur man ska fiska där? tänkte köpa en Rapala magnum Saltwater och trolla med var kan man trolla isåfall och om man ska spinn fiska vad ska man ha då och var ska man vara? sten bottnar ? sand bottanr? och har ni nån hemsida som tar upp "Sportfiske i grekland" kan ni lägga ut den då?
Tack på förhand /emil
Den lokala grekiska sportfiskebutiken måste vara det hetaste tipset, dessutom "slipper" du släpa med hela draglådan ju...
UL_Fantast
2004-06-22, 11:12
Det är det som är problemet! Ingen kan ju prata engelska! alla bara snackar grekiska en del pratar engelska barnen oftast som går i en ordentlig skola MEN dom jobbar ju inte i nåra sportfiske affärer :P
Det jag provat i Medelhavet är bottenmete med mask, bra resultat!
Och det handlade mycket om att få ut betet så har Du i alla fall rätt rigg med Dig.
Bergatrollet
2004-06-22, 12:10
Tryck ut ett par tydliga bilder på de fiskar du vill fånga, sen säger du väldigt långsamt "Want to cath these" och håller upp bilderna... Hade jag varit hundra på att ingen kunde engelska hade jag nog gjort så. Eller slagit upp i en grekisk ordbok vad de intressanta arterna heter.
mete med söt deg eller frilina med bröd funkade bäst. fluga fungerade också. jag stod från land och jag tror inte en wobbler är det bästa att köra med där iallafall eftersom dom flesta fiskarna hade väldigt små munnar.
tror bottenmete med mask är det bästa
Du lär ju hitta snäckor och musslor på stranden, krossa dem och ta ut innehålle. Funkar bra. Eller så går du bara runt i hamnen och letar efter Multe, de hugger jäkligt hårt på vanligt vitt bröd. Det var det roligaste jag gjorde i Grekland sist.
JerkMaster
2004-06-22, 14:45
1)ta en tonfiskburk! 2)öppna den! 3)ta ut oljan! 4) blanda oljan med degen!
5)funka bra för mig iaf ;)
6) lycka till!
Botten mete (typ som en strömmings häckla,med färre krokar) med fisk eller bläckfisk bitar funkar garanterat på mindre och mellan stora fiskar. För dom större pröva dig fram mer dom mindre fiskarna som levande bete, calamares som botten mete för rocka mm.
lycka till!
UL_Fantast
2004-06-22, 15:27
JAg har redan fångat dom fiskarna man får med bröd och mete! jag vill ha bamsingar som ger min fireline+Multirulle+Laxspö en match! ge mig nåra heta tips om dom!
finns sånna riktigt stora fula fiskar, med jättemunnar. bruna och stygga som fan :) riktigt tuffa, prova sink&draw med en småfisk typ 10cm. kan funka.
UL_Fantast
2004-06-22, 16:25
Hmm.var ska jag köra med...vad hette det? Sink&draw hur gör man det? och var menar du lazinko att jag ska göra det? på det stora blå?
Är det grouper (havsabborre) som du menar? De kan bli stora som fan, 2-300kg! men de lever ute på reven.. och så vet jag inte om de finns i medelhavet =S
Sink&draw är aktivt bottenmete, men kastar ut, låter ligga 20s, vevar hem en meter, låter ligga 20s osv..
Tror det finns liknande fiskar vid stenar o så, såg den i ett akvarie som bara var fiskar från medelhavet i.
Liknande havsabborren
Var i Grekland, närmare bestämt? Kom nämligen nyss hem från Kreta. Sportfiskeintresset över lag klent där, men det finns några sanna entusiaster.
Vill du leka på riktigt kan du ju fundera på att drifta eller slow-trolla nattetid med glo-stick ock bläckfisk, efter svärdfisk. Alternativt trolla lite fortare med något lite mera dynamiskt, i hopp om att en tonfisk får syn på det.
UL_Fantast
2004-06-27, 23:52
Tror du ett laxspö med Berkley pro (Tunn diameter)och en shimano corsair 300 klarar biffen :headbang:?
UL_Fantast
2004-06-27, 23:56
Vad tror du man kan få om man trollar på dagen? och vi ska tydligen i sommar vara i Samos en ö utanför turkiet (ön är halva grekland halva turkiet) och jag är lite fundersam om man vågar sig på en tonfisk eller svärdfiske spöt kanske återfinns i 3 delar på bottnen dagen efter att jag försökt fighta en svärdfisk :peta:
Rekomenderar att leta upp en lokal guide, medelhavet är ingen lite sjö som det är att slänga ner kroken och få på en tonfisk direkt...Det krävs kunskap eller massor av tur(det är som att försöka lura gammel gäddan) Tro mig har fiskat i månader på stora hav och kammat 0....
Hundersmarck
2004-08-09, 16:23
nät annars :P neeej
big tuna
2004-08-18, 10:45
Hej jag heter alexander tsiaras och jag är grek.Ska du fiska från brygga efter grov fisk ska du fiska tidigt på morgonen eller sent
på eftermiddagen.På morgonen bör du fiska med bottenmete
med sardiner och på eftermiddagen flötmete med bröd.Min brorsa fick på det.På kvälen har du chans till fiskar på 5kg och på
eftermiddagen på 0.5kg.
krille k 2
2004-08-18, 12:33
Big tuna, är du Konstantin Tsiaras brorsa?
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.