handdator

Visa fullständig version : Gösrapporter i Fryken

zonkadonka
2011-07-14, 12:05
Fick en riktigt fin sommar gös i helgen på 5,83 kg i övre Fryken. Tog på en Predatek Sandviper blå/silver http://www.sportfiskaren.nu/products_singel.php?artnr=477&bild=Viper_BarrablueBB.jpg&newartnr=&farg=BB&siffra=2 :winner:

Vore kul om andra kunde dela med sig av sina fångster...

TeddyKJB
2011-07-27, 13:54
Tjena, jag är nyinflyttad i trakten och har enbart fiskat i Övre Fryken denna sommaren. Min åsikt är att det finns väldigt mycket gös där och har hört att de tidigare år huserat i den nedre delen av Fryken.

Jag har på 15 - 20 pass (ca 5 tim i snitt) tagit omkring 100 gösar i Övre Fryken mellan början av juni tills idag. 7 st över 5 kg och en medelvikt någonstans runt 2,5kg. Största gösen 5,72 så jag saknar en riktigt stor.

Jag har inte så stora erfarenheter av gösfiske tidigare, men enligt min uppfattning är detta ett bra gösfiske. Jag tar upp kanske 1 av 10 fiskar. Behåller ni all gös eller är det c&r som gäller?

Fiskar mer eller mindre uteslutande på Nils Master 15 och 18 cm samt Rapala Original 18 cm.

zonkadonka
2011-07-30, 13:25
Tjena, jag är nyinflyttad i trakten och har enbart fiskat i Övre Fryken denna sommaren. Min åsikt är att det finns väldigt mycket gös där och har hört att de tidigare år huserat i den nedre delen av Fryken.

Jag har på 15 - 20 pass (ca 5 tim i snitt) tagit omkring 100 gösar i Övre Fryken mellan början av juni tills idag. 7 st över 5 kg och en medelvikt någonstans runt 2,5kg. Största gösen 5,72 så jag saknar en riktigt stor.

Jag har inte så stora erfarenheter av gösfiske tidigare, men enligt min uppfattning är detta ett bra gösfiske. Jag tar upp kanske 1 av 10 fiskar. Behåller ni all gös eller är det c&r som gäller?

Fiskar mer eller mindre uteslutande på Nils Master 15 och 18 cm samt Rapala Original 18 cm.

Vart haller du till när du trollar? Vilka färger har gett mest gös? Kör du med paravaner?
Själv kör jag i det fria vattnet mellan Luggen (Frykenstrand Hotellet) och Björkefors (Svennis).
Har bara behallt en resten har fatt aka tillbaks.

TeddyKJB
2011-08-02, 11:20
Jag kör mest mellan Storön och bort mot Torsby. Håller mig ganska nära land. De färger som jag tycker varit bäst har varit skrikiga färger och jag håller mig på ca 2 meters djup.

Ja, jag kör med Great White-paravaner, oftast paravanerna som ger mest fisk för mig i alla fall.

Då kör du åt andra hållet med andra ord?

Jag tycker mig också se en tydlig skillnad på storleken på fisken vid olika hastigheter. Saktare trolling har gett färre, men större fiskar. Så upplever jag det i alla fall.

Fiskar du mkt i Fryken? Ser att du bor i Uppsala?