handdator

Visa fullständig version : fisketeknik för Pig.

gösen72
2011-09-18, 08:50
Hur fiskar ni era piggar,ska det vara stel tafs eller mjuk.Ska den fiskas med snabba rörelser eller mera mjukt.Hur ska en pig röra sig i vattnet,när den fiskas rätt.
Tack på förhand/crille

Fredrik_Appelqvist
2011-09-18, 10:02
Tror inte det finns något rätt eller fel med pig. Men här har du en video du kan titta på. http://www.cwcab.com/newvideo/betesg_pig.wmv

Reitmond
2011-09-18, 10:30
Jag fiskar med blandat mjuk o stel tafs. Ett tips om du har svårt o få till gången e o bara veva in den ett par tre vevtag innan du börjar jerka. Så gör jag iaf för o slippa att den hoppar upp till ytan. Testa dig fram, du lär dig relativt snabbt om du idag tycker den e knepig. Lycka till!

nickebiff
2011-09-18, 11:20
Tycker att den alltid fiskas rätt. En sjukt blandat gång tror iallafall jag på och känns bra att den far upp i ytan ibland.

Nilsson
2011-09-18, 13:49
Finns många sätt att fiska piggen på, och det är svårt att göra "fel". Det gäller bara att hitta det som är rätt för dagen, du kan fiska den extremt sakta och veva in den i princip med några små knyckar då och då. Om fisken är mer i stöten så kan du fiska den relativt snabbt med mer ryck och den far åt alla håll, samt upp i ytan emellan åt.

gösen72
2011-09-18, 16:58
Ok,tack för era svar,synd att jag ej kunde se på filmsnutten ljudet hörde jag men det var ej någon bild,det är väl någon inställning på datorn som fattas.Det är väl bara ut och dänga.