Visa fullständig version : Köpes: Billig roddbåt
Dockskii
2004-09-02, 11:09
Billig roddbåt sökes..
Jag har en ca 3,80 lång plastbåt, 1,5 m bred, nya åror och årtullar. 4000 :-
Ligger i Stockholmsområdet om du vill komma och titta.
Dockskii
2004-09-02, 13:18
Synd då att jag bor nere i Skåne :(
trashmasta
2004-09-02, 13:51
Originally posted by CW
Jag har en ca 3,80 lång plastbåt, 1,5 m bred, nya åror och årtullar. 4000 :-
Ligger i Stockholmsområdet om du vill komma och titta.
Har du ngn bild på den? jag är oxå ute efter en båt...
Hundersmarck
2004-09-02, 14:42
fråga elanen han har ju en billig båt som han har i magelungen! ryds 380 eller något! sök på den
trashmasta; ingen bild tillgänglig. Kanske kan fixa en i helgen, men den gör sig inte på bild direkt.... Gul plast, flatbottnad, lättrodd, ganska låga fribord och lämpar sig för främst för sjöar eller innerskärgård. Jag har den iofs på på lidingö men ger mig inte gärna ut i farleden med den.
trashmasta
2004-09-03, 14:04
Originally posted by CW
trashmasta; ingen bild tillgänglig. Kanske kan fixa en i helgen, men den gör sig inte på bild direkt.... Gul plast, flatbottnad, lättrodd, ganska låga fribord och lämpar sig för främst för sjöar eller innerskärgård. Jag har den iofs på på lidingö men ger mig inte gärna ut i farleden med den.
Tjena. planen är inte att ha den i farleder och liknande utan planen är att ha den i en liten älv utan direkt ngn trafik överhuvudtaget sånär som på en å en annan bäver.
vad många sittbräden är det? funkar det att sätta på en liten motor 4-5 hk ? vad stabil är den?
Trashmasta; I en älv funkar den säkert. Inget svall från finlandsbåtar att ta hänsyn till där.... bäversvall klarar den helt klart!
Den har en sittbräda i aktern, en i mitten och en i fören. Alla är liksom integrerade i skrovet och kan nog egenligen inte kallas sittBRÄDA, om du förstår vad jag menar. Fiske funkar bra med två personer. Jag har kört med en 5hk motor och det funkar utmärkt. Jag har kört med lång rigg men kort rigg är nog att föredra. Jag tror att den är klassad för 4 eller 5 hk. I och med att den är flatbottnad så vill jag påstå att den är ovanligt stabil för sin storlek. Vill du ha en liten smidig lättrodd sak så är det här ett bra och billigt alternativ.
Kom på att jag har en extra trycktank också som du kan få med på köpet.
trashmasta
2004-09-03, 16:34
CW: Låter fint det! vad är skickat på den? är det saker som behöver fixas eller är det bara slänga i den direkt?
En bild vore prima. Skall upp till sthlm iaf 2 ggr till veckan så ev kanske man skulle kunna kolla på den då?
Trashmasta; skicket är helt OK. Den är ju inte ny precis men det är heller inga direkta fel på den. Nån repa här och var kanske. En bottenmålning skulle ju inte skada men i stort sett är det bara att slänga i och köra. Ska se om jag hinner få till en bild under helgen. Om du med "...till veckan..." menar nästa vecka så funkar det för min del också. Kvällstid i första hand.
CW: vad vill du ha för båten?!
trashmasta
2004-09-03, 18:19
Originally posted by CW
Trashmasta; skicket är helt OK. Den är ju inte ny precis men det är heller inga direkta fel på den. Nån repa här och var kanske. En bottenmålning skulle ju inte skada men i stort sett är det bara att slänga i och köra. Ska se om jag hinner få till en bild under helgen. Om du med "...till veckan..." menar nästa vecka så funkar det för min del också. Kvällstid i första hand.
cw: japp. åker upp den 6e-7e samt den 10e-11e iallafall. ifall det funkar kommer jag gärna förbi å kollar på den en sväng nån av de kvällarna.
Trashmasta; ikväll går det inte, har jobbåtaganden. Den 10e dvs på fredag så funkar det dock fint. Maila mig på cw_12000@yahoo.se så kan vi bestämma närmare.
Nike; 4000:-
Traschmasta, är du fortfarande intresserad? Se föregående inlägg i sånt fall.
trashmasta
2004-09-08, 17:48
Originally posted by CW
Traschmasta, är du fortfarande intresserad? Se föregående inlägg i sånt fall.
Japp det är jag! du har fått mail. :) vart så fullt upp på jobbet därför det dröjde lite med svar...
Thrashmasta; mail med bilder skickat nyss!
/CW
trashmasta
2004-09-14, 18:43
Thrashmasta; mail med bilder skickat nyss!
/CW
jepp såg det! såg ju riktigt bra ut. jag hör av mig på mailen imöra! :)