Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mathias 70 Visa inlägg
    " Det håller jag med om men deras nya grasp handtag är för jevla illa. Har hållt i ett sådant och ogillade det starkt."

Har inte med dom nya handtagen och tror inte jag vill testa ens. Vissa saker ska man bara låta vara som dom är.
    Ja trista är att oavsett om man sätter på palm trigger så är bakdelen mer chunky än den varit tidigare.
    Så kändes det iaf.
    Annars är det bra spön helt klart bäst vet jag inte men bra är dom.
    synd att dom ej gör handtag delade i alla modeller. Då hade det varit mycket intressant. Blir så omtypligt att förvara och frakta annars.

Kommentera

• Hittade ett long ranger helt nytt för 3k i Finland som jag hade köpt men ringde och frågade och grasp greppet går ej att byta på denna modell endast ett fåtal modeller.

Kommentera

• Är det någon som har provat j-braid spöna från jiggar.nu? Hade ett hemma nyligen men skickade det åter.
        Tyckte kvalitén iaf på handtaget kändes billigt.
        Samt spöt upplevdes otroligt rappt och upplevde att endast toppen gav vika vid belastning.
        Det var deras 180g spö

Kommentera

• Hallå!

Kör nu Prorex XR Big Rubber 7'10" -150g, MAGISKT fint spö för mitt 90% Jerk fiske, dock, fiskar ja en del med 35-50g gliders, för det är vad som levererar, och ja skickar iväg dom gott nog långt med min Revo 5 SX.

Men, jag söker ett 7'0-7'6/6 spö för upp till typ 80g, som inte ska vara särskilt dyrt men ändå ett skönt spö ändå..

Va hade ni rekommenderat mig??

Är helt uppe i betesmålande så har inte koll på va som är lämpligt, eller vad som finns..

Vill helst lägga under 800:- men kan lägga mera..

Så, va för fnättgäddspö kan ni rekommendera mig?

Tack på förhand//JK

Kommentera

• Någon från svartzonker black series bör kunna passa herrn.
            Är själv ingen fantast av 7ft spön så det var det närmaste och billigaste jag kom att tänka på.

Kommentera

• Tjena! Någon som har provat St croix legend tournament pike?
              Söker inputs om Swimbait Special och Swimbait Magnum. Tycker att de borde vara glödheta. Har fiskat gamla Long ranger och Sling blade i flera år och tycker de är grymma. Är sugen på ett kortare spö som passar bra till jerkbaits runt 50-90g då Swimbait special lockar.

Kommentera

• Jerksäsongen är här på riktigt!
                Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av Börnie Visa inlägg
                  Jerksäsongen är här på riktigt!
                  Gäddsäsongen är här iallafall
                  Click image for larger version

Name:	IMG_1013.png
Views:	209
Size:	1,44 MB
ID:	2659998

Kommentera

• Det är konstigt nog väldigt lite skrivet här på forat om mitt nya favoritspö..
                    Svartzonkers 9fotare "the force - deep & dirty" är faktiskt ett galet skönt spö!
                    Har fiskat många timmar med det sedan intoduktionen och är helimponerad, lagom snabbt och kastar enormt bra.
                    Jag fiskar mycket pelagiskt spinn på stora/öppet vatten där långa kast är ett måste.
                    Viktklassningen är ganska mitt i prick vilket inte alltid varit fallet med tidigare sz-serier.

Kommentera

• Vill även slå ett slag för Daiwas prorex X 8"8 monster för fisket med "skapligt stora" jiggar. Aktionen är inte snabb utan ruskigt snabb, sätter du inte krokarna med detta spö försår jag ingenting ;-)

Nyttjar även ett Savage gear sg6 monster 8"6 -600 och även det är ett bra spö, fast skulle ha varit ca en halvfot längre...för de där riktigt långa kasten.
                      Angående långa kast så kommer det av stora fiskars båt/ betes-skygghet på de extremhårdfiskade vatten jag oftast(pga rese-avstånd) fiskar.
                      har enbart tillgång till 3,3m takbåt så långa resor känns begränsande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 292 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13