Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av steffelol Visa inlägg
    Jag köpte det från söders sportfiske
    Hur upplever du spöt när du kastar 200-220g, blir de svampigt eller kan du trycka på i kasten?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Johanpalola Visa inlägg
      Hur upplever du spöt när du kastar 200-220g, blir de svampigt eller kan du trycka på i kasten?
      Man kan utan problem trycka på i kasten. Stog och dängde 250g och laddade på utav helvete utan att det svampade.
      Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

      Kommentera


      • Har nu förhoppningsvis köpt mig en riktigt fin Gäddpåk i form av ett BFT Lizzard
        Frågan är nu bara vilken rulle som gör sig bäst (ilandsproblem)
        Ser fram emot att dra mig en riktig gris på detta spö
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
          Börjar bli väldigt sugen på å köpa ett spö till,för att kompletera mitt st croix LTM tnt.
          Ä helt sjukt nöjd mä tnt,och det bästa vore kanske å köpa ett downziser,va ja förstått så ä det mer lr mindre samma klinga som tnt men lite kortare.
          Men gilla värkligen st croix ltm swimbait,designe mässigt,ser så jäkla nätt å fint ut.
          Är det någon som kan ge mig lite mer kött på benen.
          Har tänkt använda det till lite mindre jiggar å jerk
          Jag har just ett TNT och ett Swimbaitspö. Downsizern har jag inte testat alls och kan således inte säga något om den, men jag tror att den är grövre än Swimbaiten, då sb ligger i bass-serien och ds i musky-serien. Hur som helst gillar jag Swimbaiten kalasmycket. Sweetspot ligger runt 50-80g på den upplever jag. Det är inga problem att kasta vanliga buster jerks eller westin swimbaits.

          Kommentera


          • Har gått å blitt lite sugen på shimano compre xxh90.
            Nån som har nån erfarenhet av det spöt?
            D ä nog igentligen i överklass för mig men gillar handtaget mer på det än på 8,6 + att 9fotarn värkar vara lite mer åt det toppigare hållet.har blitt lite sugen på å börja dänga monster gummi,t ex savage gears 3d beten bulldawgs mm mm.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
              Har gått å blitt lite sugen på shimano compre xxh90.
              Nån som har nån erfarenhet av det spöt?
              D ä nog igentligen i överklass för mig men gillar handtaget mer på det än på 8,6 + att 9fotarn värkar vara lite mer åt det toppigare hållet.har blitt lite sugen på å börja dänga monster gummi,t ex savage gears 3d beten bulldawgs mm mm.
              Jag har båda dessa Compre-spöna och är mycket förtjust i just xxh90. Jag tror att jag har skrivit någon rad om det tidigare i tråden :-)

              Kommentera


              • Tjena!

                Jag läste lite i denna tråden om gäddspö, och ni verkade ha koll på det hela. Har en fråga angående förnyelse av ett nytt spö helt enkelt. Har idag ett St.croix legend tournament. Jag gillar det skarpt men är sugen på ett downsizer då jag fiskar nästan enbart med pigshad 20 cm eller motsvarande storlek. Har dock fastnat för St.croix dels för dem är odelade och deras kvalitet. Är tacksam för råd och tips.

                Kommentera


                • Då kommer downsizerna känns lite kort och okänslig i toppen tycker den är bättre för hårda beten satsa på ett Top N Tail istället om du vill ha något liknande i LT serien det är toppen som gör skillnaden.

                  /Apan

                  Kommentera


                  • Tack för svaret Apan. Då får jag ta en titt på ett sådant. Är även öppen för andra förslag/spön. Men som sagt så vill jag ha kvalité. Min vision är ju att få ett spö som inte är för överdimensionerat, så det var därför jag ha kollat lite downsize spö. Men jag verkade ha lite fel��.

                    Kommentera


                    • Top n tail och downsizer har samma klassning upp till 3oz men top n tail är lite toppigare pga längden och lite känsligare.
                      /Apan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 993 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 461 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 777 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 146 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X