Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Alltid lurar dom några.

    Kommentera


    • Tips på ett bra all round spö till en amba 5601 pro rocket. Helst som inte förstör plånboken helt

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av alex.jones Visa inlägg
        Tips på ett bra all round spö till en amba 5601 pro rocket. Helst som inte förstör plånboken helt
        5601 pro rocket ????
        Kolla Svartzonkers Black series :-)
        Prisvärt och grymt starka spö :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av alex.jones Visa inlägg
          Tips på ett bra all round spö till en amba 5601 pro rocket. Helst som inte förstör plånboken helt
          Jag säljer ett sprillans nytt SZ black series The Downsizer med plast och tags kvar om det är intressant, skicka PM isåfall.

          Kommentera


          • Hej,

            någon som provat Yasei Pike 260 Extreme Spinn 120-270g

            Kommentera


            • Jag har ett Yasei Pike 260 xtreme. Något specifikt du funderar på?

              Har även den näst i rad nedåt 56-170g 250cm. (Inte det som är 230cm långt delat vid handtaget utan det som är längre och delat på mitten som vanligt)
              Senast ändrad av OjaOnej; 2020-04-09, 18:49. Anledning: skrev fel först

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
                Jag har ett Yasei Pike 260 xtreme. Något specifikt du funderar på?

                Har även den näst i rad nedåt 56-170g 250cm. (Inte det som är 230cm långt delat vid handtaget utan det som är längre och delat på mitten som vanligt)


                Kör idag compre muskie 8,6. Funderar på att byta till det yasei för att få ett delat spö och ett lättare. Är du nöjd? Fördelar respektive nackdelar det yasei-spöet?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av alex.jones Visa inlägg
                  Tips på ett bra all round spö till en amba 5601 pro rocket. Helst som inte förstör plånboken helt
                  Du får bättre tips om du berättar vilka betesvikter du kör mest... själv köpt ett billigt Prorex S 8'6" -150g (sålde ett klart dyrare alltför toppigt spö) vilket blir mitt "go to" spö för mina tyngre gäddbeten, undviker tyngre skit, alltför jobbigt.
                  Senast ändrad av anteman; 2020-04-09, 22:15.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av alex.jones Visa inlägg
                    Tips på ett bra all round spö till en amba 5601 pro rocket. Helst som inte förstör plånboken helt
                    Tror de flesta som prövat daiwas prorex-serie rekommenderar dem.
                    Det finns 4 olika prisklasser där metod varierar för tillverkning av spöklingar och där pris varierar för rullfäste och spöringar.

                    Prorex S ca 700kr
                    Prorex E ca 1000 kr
                    Prorex XR ca 1500kr
                    Prorex AGS ca 2300kr

                    Alla spön är lätta, som i de lättaste spöna på marknaden i princip. Sedan varierar det efter tycke och smak vilket du gillar bäst.
                    Vissa gillar ett rullfäste och vissa vill ha kork handtag.
                    ​​​​​​Jag har fiskat alla prisklasser och kör numer med 4st ags till mitt gäddfiske. Kan varmt rekommendera både E och XR. Sjukt mycket spö för pengarna.
                    Lycka till

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av tranceman Visa inlägg



                      Kör idag compre muskie 8,6. Funderar på att byta till det yasei för att få ett delat spö och ett lättare. Är du nöjd? Fördelar respektive nackdelar det yasei-spöet?
                      Jag har haft ett compre 8,6. Som du skriver så gillade jag aldrig att det var odelat. Nu var det för lång tid mellan då jag hade compre tills idag så jag kan trots allt inte göra en riktig jämförelse men jag skulle gissa att compre trots allt var något kralligare.

                      Sen är det ju olika kändla med hel kork kontra split grip och foam. Utformningen av handtagen är annorlunda också. Dka jag säga något negativt om yasei så är det att man skruvar fast rullen med det främre greppet. Det gillar jag eg inte men är ingen big deal.

                      Skrev några rader om yasei tidigare i tråden också.

                      Jag är nöjd.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 888 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 376 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 082 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X