Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• holden
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ett Power Jig & Twitch 7'3" 10-30g - hoppas jag! Beställde igår med kampanjpris (för dyrt annars) men fick ett felmeddelande...
    Om du får hem det, skriv gärna en rad om spöt, lurar också på att skaffa ett.

Lämna en kommentar:

• Shifty
    replied
    Hur är klassningen på XR 40-80g? Tanken är att i huvudsak användas till beten 60-75 och tyngrebeten till mitt XR 120g.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg
    Vilken variant blev det?
    Ett Power Jig & Twitch 7'3" 10-30g - hoppas jag! Beställde igår med kampanjpris (för dyrt annars) men fick ett felmeddelande...

Lämna en kommentar:

• uffe62
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Nä, nu skiter jag i Prorex haspel... Ingen har något att specifikt att säga om XR 8' 5-25 eller 10-40g, inte ens Buster har sagt ngt (matnyttigt) och inga fanns att klämma på i de 4 butiker jag besökte... (Buster har väl fullt upp med att leverera nya spön till butikerna, men det hjälper inte nu...)

Har klämt på och läst en del om Perception och dess aktion så nu är det beställt...
    Vilken variant blev det?

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Nä, nu skiter jag i Prorex haspel... Ingen har något att specifikt att säga om XR 8' 5-25 eller 10-40g, inte ens Buster har sagt ngt (matnyttigt) och inga fanns att klämma på i de 4 butiker jag besökte... (Buster har väl fullt upp med att leverera nya spön till butikerna, men det hjälper inte nu...)

Har klämt på och läst en del om Perception och dess aktion så nu är det beställt...

Lämna en kommentar:

• gös ingvar
    replied
    söker någon som äger ett ags -180 spinnspö.
    dra ett pm till mig, är ute efter några mått.
    tack.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    .../ Sen som abborrspö skulle jag nästan gått på 7' 7-21gr ihop med en rulle i ca 1500-2000 Daiwa strl. Typ theory 2004! Men det är jag det! Inga problem med 25 grams skallar på 7-21 spöet tror jag!
    Ja, just sånt jag vill veta! XR 8' haspel men vad? 5-25g eller 10-40g om man kastar jiggar runt 15-25g och vill ha en känslig topp?

328 inlägg, snart är vi där! Å jag som pratade om en hype... Sorry!
    Men... 328 inlägg, och ändå så få uttalanden om vissa Prorexspöns egenskaper och klassning... Prorexspekulanter med gädda i åtanke har dock bättre förutsättningar att träffa rätt efter en genomläsning av denna tråd

Lämna en kommentar:

• Morta
    replied
    säger som Apan, kör typ en tatula hd istället (eller varför inte zillion hd? )

Sen som abborrspö skulle jag nästan gått på 7' 7-21gr ihop med en rulle i ca 1500-2000 Daiwa strl. Typ theory 2004! Men det är jag det! Inga problem med 25 grams skallar på 7-21 spöet tror jag!

Men till 8' funkar nog en 2500 fint storleksmässigt, och den verkar ju på pappret en grym rulle även det.

Lämna en kommentar:

• Monkey
    replied
    Ursprungligen postat av daBlo Visa inlägg
    Abborre:
    Spö: Prorex XR 10-30g
    Rulle: Prorex XR 2500RA

Gädda:
    Spö: Prorex XR 40-80g
    Rulle: Prorex XR 300HLA
    Byt ut 300 rullen mot den i 200 storlek alternativt en tatula hd om T-wing intresserar dig? så får du ett nättare kitt som kommer fungera lika men ligga lite bättre i handen om du inte har stora labbar.
    /Apan

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Ursprungligen postat av daBlo Visa inlägg
    Har kollat denna tråden länge nu och suktat, så jag kommer med mina frågor! Jag fiskar mestadels efter abborre (allt från 500g och uppåt) samt ute med båt och drar efter gädda där vanligaste storlekarna är mellan 3-10 kg. Jag inser att jag behöver två olika spön till detta, men jag tar gärna tips från er som testat spöna. Som jag själv ser det så är det dessa set som gäller:

Abborre:
    Spö: Prorex XR 10-30g
    Rulle: Prorex XR 2500RA

Gädda:
    Spö: Prorex XR 40-80g
    Rulle: Prorex XR 300HLA

Rätta mig om jag har fel!
    Tack på förhand!
    Kör!!!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse