BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg

    Funderar också på samma spö! Eller det aningen billigare Daiwa Blazon -11g. Frågan är då vilken rulle jag borde välja?

    Tänker mig antingen 22 METANIUM Shallow Edition eller Aldebaran BFS. Vilken skulle ni rekommendera till en någorlunda nybörjare?
    Svaret är lika enkelt som sant. Man sätter inte en shimanorulle på ett daiwaspö, eller tvärtom. Det blir liksom bad mojo, karma slår till direkt och spötoppen bryts. Du vet. Det är därför man köper spön från ”neutrala” tillverkare. Så man kan blanda fritt

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg

      Funderar också på samma spö! Eller det aningen billigare Daiwa Blazon -11g. Frågan är då vilken rulle jag borde välja?

      Tänker mig antingen 22 METANIUM Shallow Edition eller Aldebaran BFS. Vilken skulle ni rekommendera till en någorlunda nybörjare?
      Ska du köra "riktig" bfs så väl aldebaran och ett annat spö. Båda spöna du nämnar är ej optimalt till bfs. Och inte Metanium shallow edition för den delen heller.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Har köpt ett shimano expride bfs 3,5 -10g. Ville ha ett spö till det övre registret av bfs. Tänkte para ihop den med min CC bfs. Har bara torrviftat lite hemma men ska ut på söndag och köra lite borre. Kan ge en lite recension på hur spöt känns.
        Vore super trevligt att höra hur det känns, har kollat mkt på just den. Har provat den som är upp till -21 och det tyckte jag var lite kvastigt men det är klart, jag har ju använt mitt prorex ags -15 senaste tiden.

        Har du köpt det delbara?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

          Ska du köra "riktig" bfs så väl aldebaran och ett annat spö.
          Har du några andra förslag på baitcastspön för äkta BFS, låt säga upp till 7g? Major Craft Benkei eller Days (1 pcs) är den första tanken som slog mig, men känns för jävla skevt att betala mer i frakt, tull och moms än vad spöet kostar...

          Lite sugen är jag allt på LUXXE GAMAKATSU Zephyros B68ML-RF. Dock 62 300 yen + tull och moms.



          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Tommy_Lagebro Visa inlägg

            Vore super trevligt att höra hur det känns, har kollat mkt på just den. Har provat den som är upp till -21 och det tyckte jag var lite kvastigt men det är klart, jag har ju använt mitt prorex ags -15 senaste tiden.

            Har du köpt det delbara?
            Om du menar aldebaran så ja. Det gjorde jag förra säsongen. Grym rulle. Har gekkan, curado bfs, calcutta bfs och aldebaran. Hade jag bara fått välja en av dessa rullar hade jag valt calcuttan. Inte av den anledningen att den kastar bäst eller så men älskar rundgavlade. Annars presterar aldebaran bfs bäst på alla sätt och vis.

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg

              Har du några andra förslag på baitcastspön för äkta BFS, låt säga upp till 7g? Major Craft Benkei eller Days (1 pcs) är den första tanken som slog mig, men känns för jävla skevt att betala mer i frakt, tull och moms än vad spöet kostar...

              Lite sugen är jag allt på LUXXE GAMAKATSU Zephyros B68ML-RF. Dock 62 300 yen + tull och moms.


              Kör mycket med major craft benkei. Har både ett UL 1-7g och ett L 2-7g. Älskar dom spöna. Men stor skilland på dom båda spöna. 2-7 g spöt skulle jag klassa 3-11g. Medan 1-7g är mer "rätt" klassning.

              Kostade inte så mycket att få hem dom. Betalade 1700kr från dörr till dörr. Ingen tull då jag köpte inom EU. Annars har jag ett kina spö som är minst lika fint som benkei och har en lägre klassning. Har dubbla toppar som gör att du täcker fler vikter. Tyvärr säljs det inte längre :-(

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Kör mycket med major craft benkei. Har både ett UL 1-7g och ett L 2-7g. Älskar dom spöna. Men stor skilland på dom båda spöna. 2-7 g spöt skulle jag klassa 3-11g. Medan 1-7g är mer "rätt" klassning.

                Kostade inte så mycket att få hem dom. Betalade 1700kr från dörr till dörr. Ingen tull då jag köpte inom EU. Annars har jag ett kina spö som är minst lika fint som benkei och har en lägre klassning. Har dubbla toppar som gör att du täcker fler vikter. Tyvärr säljs det inte längre :-(
                Vad är det för Kina spö?

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

                  Vad är det för Kina spö?
                  Ace hawke dubbel troe jag det heter

                  Kommentera


                  • Här är länken. Grymt spö för pengarna. Laddar 1g med den lättaste toppen. Kanon spö och är mycket finare i verkligheten. Jag lovar :-)

                    https://youtu.be/3b4LRJQXZrg

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

                      Vad är det för Kina spö?
                      Du kan köpa det här https://www.aliexpress.com/item/3300...d=bBrblX5ishG2

                      Grymt spö

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 075 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X