SG Jerkspö en besvikelse? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SG Jerkspö en besvikelse?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
    Där har du verkligen fel, Woody kastar upp till kanske 230-240, det är bra mycket styvare än tex Strike Pro Contact som tar 180.
    Visst, Savagear brukar underklassa sina spön lite men eftersom jag vet det så anpassar jag mig efter det.
    underklassat? du menar överklassat?

Kommentera

Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
      Jag är mer ute efter styvheten i spöt än att kasta drag över 100g. kommer max kasta alien Eel / bulldawg regular, blir inget större.

Kan ju säga att Pro jerk är överklassat när det gäller kast vikt, beten över 100g så som alien eel shallow är för mycket, inte en chans at man står å dänger sånt, om inte annat gissar jag på att spöt blir mjukare med tiden då.

har kastat mycket Big Bandit med spöt å det är typ max vikt för mitt exemplar.

Jag är inte ute eter ett spö där jag kan kasta t.ex. 2pouner bulldawg, utan vill ha ett spö som inte böjer sig som ett haspel spö vid 2kg gädda.

180g spö skulle räcka utmärkt bara det inte ger med sig i toppaktionen efter någon månad.

Därför jag undrar om 250g spön lite.

Och har som sagt inte testat woodyn men skeptisk överhuvudtaget på SG spöna som är odelade, strike pro's serie är ju 2-delat så då stöter du ju på lite problem med holkar, dom håller ju men frågan är hur länge, det borde vara dom som ryker först på sådana spön, sen har folk åsikter om rullfästen och spöringar.
      om du vill ha ett styvt spö kan jag verkligen rekomendera St croix triumph 7 fots 8 oz. ligger på 1200-1300 på lundgrens.
      dock har det 30 cms bakhandtag. jag var själv förespråkare av längre bakhandtag. men efter ett par turer då man vant sig känns det hur bra som helst.

Kommentera

Jag är skit sugen på st.croix , 7 fots med kort bakrehandtag lär vara ***** Långt för mig att jerka med,

Funderar isf på premier spöt, men tror att jag själv bara kommer bli besviken på det korta handtaget, är en vanesak antagligen, men vill ha längre bakre handtag =/ hörde något om att man kan förlänga handtaget men hur?

Kommentera

Jag är skit sugen på st.croix , 7 fots med kort bakrehandtag lär vara ***** Långt för mig att jerka med,

Funderar isf på premier spöt, men tror att jag själv bara kommer bli besviken på det korta handtaget, är en vanesak antagligen, men vill ha längre bakre handtag =/ hörde något om att man kan förlänga handtaget men hur?
          jag var inne på att förlänga mitt. men hittade inga grejor till det.. st croix spöna har större diameter än normalt. och jag har inte hittat något alls att förlänga med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            jag var inne på att förlänga mitt. men hittade inga grejor till det.. st croix spöna har större diameter än normalt. och jag har inte hittat något alls att förlänga med.
            Attans då!

Får väl bli miljonär å be någon göra ett spö åt mig, samt en rulle... vissa har det lätt dom, tänk att ha ett special set just för dig:P

Kommentera

Attans då!

Får väl bli miljonär å be någon göra ett spö åt mig, samt en rulle... vissa har det lätt dom, tänk att ha ett special set just för dig:P
              annars har du ripper spöet också.. upp till 180 gram. men fiskar bäst vid upp till 130 gram. tror det är 46 cms bakhandtag. super lätt spö men grym balans

Kommentera

annars har du ripper spöet också.. upp till 180 gram. men fiskar bäst vid upp till 130 gram. tror det är 46 cms bakhandtag. super lätt spö men grym balans
                Och det spöt faller på Foam handtagen x)

Ibland är man bara för kräsen, shame

Kommentera

Och det spöt faller på Foam handtagen x)

Ibland är man bara för kräsen, shame
                  Mitt bästa tips är att höra med wreckbender om han kan bygga ett spö till dig:P

Kommentera

Mitt bästa tips är att höra med wreckbender om han kan bygga ett spö till dig:P
                    Vad skulle något sådant kosta då? Kan iofs slänga ett PM till honom...

Kommentera

Vad skulle något sådant kosta då? Kan iofs slänga ett PM till honom...
                      ingen som helst anning

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 522 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist