Billig vs dyr multirulle abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billig vs dyr multirulle abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av EvenSteven Visa inlägg
    Jag kan ju enkelt platsa in mig själv i den grupp fiskare som inte kan nog om det lätta fisket med multirulle, gjorde missen att anta att Xrossfield7 skulle fungera till att kasta grubby shads med en 7-gramsskalle på men det har inte fungerat något vidare, får bara dra upp magnetbromsen högt och nöja mig med korta kastlängder verkar det som. Någon som har tips på hur man ställer in den optimalt för att kunna kasta så lätt som möjligt?

Vad tror ni annars om denna rulle till samma ändamål? Vill gärna ha en rulle som uppfyller mina önskemål men har tyvärr inte råd att lägga 4-5000kr på den.

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...1-finesse.html
    Det går inte med en Xrossfield så byt rulle.

Köp dig en begagnad rulle på eBay. Hittade en Shimano Aldebaran BFS av förra generationen för 1300 kr. En kalasrulle för detta fiske.....
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Eller en Tsurinoya XF 50?
      Kostar knappt 60 USD... fast jag måste säga att 1300 för en Aldebaran låter prisvärt det med.
      Senast ändrad av anteman; 2018-06-27, 10:26.

Kommentera

Jag kan ju enkelt platsa in mig själv i den grupp fiskare som inte kan nog om det lätta fisket med multirulle, gjorde missen att anta att Xrossfield7 skulle fungera till att kasta grubby shads med en 7-gramsskalle på men det har inte fungerat något vidare, får bara dra upp magnetbromsen högt och nöja mig med korta kastlängder verkar det som. Någon som har tips på hur man ställer in den optimalt för att kunna kasta så lätt som möjligt?

Vad tror ni annars om denna rulle till samma ändamål? Vill gärna ha en rulle som uppfyller mina önskemål men har tyvärr inte råd att lägga 4-5000kr på den.

https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...1-finesse.html

eller

Kommentera

• Beställde en Curado 71!

Kommentera

Beställde en Curado 71!
            Grattis , bra val :-)

Kan varmt rekommendera Shimanos Karakiri lina (0,12mm) , knäpptystlina , len & mjuk , binder inget vatten , den håller färgen förvånansvärt bra & man kastar långt & problemfritt .
            Sägs att den tillverkas av Sufix .

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Grattis , bra val :-)

Kan varmt rekommendera Shimanos Karakiri lina (0,12mm) , knäpptystlina , len & mjuk , binder inget vatten , den håller färgen förvånansvärt bra & man kastar långt & problemfritt .
              Sägs att den tillverkas av Sufix .
              Nu kanske ja har fel men va inte den linan så många hade haft problem med? hade brottstyrka på 1 kg etc? eller är ja ute och cyklar nu?

Kommentera

• Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                Nu kanske ja har fel men va inte den linan så många hade haft problem med? hade brottstyrka på 1 kg etc? eller är ja ute och cyklar nu?
                Det stämmer! Hade den på min Aburulle. Gick av stup i kvarten Tjejen har den på sin haspelrulle och efter en tur till kusten så har den börjat brista på flera ställen.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
                  Det stämmer! Hade den på min Aburulle. Gick av stup i kvarten Tjejen har den på sin haspelrulle och efter en tur till kusten så har den börjat brista på flera ställen.
                  LÄSKIGT! jo nu minns ja att det va den linan man skulle hålla sig undan som pesten! likaså J-braid

Kommentera

• Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                    Första gången jag har hört att det ska ha varit problem med den linan , kör med 0,12 på 2 multirullar & det har funkat perfekt .
                    Linan har gått av vid ett tillfälle men det var mitt egna fel .

Kommentera

• Ska lägga order ikväll, har en extrem beslutsångest, Curado 71 eller Tatula SV TWS 103 ... Det är allt lite jobbigt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 242 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S