Visa fullständig version : Billig styrpulpetsbåt lämplig för fiske ...
... jag och 2 polare funderar på att dela på en sån om rätt båt till rätt pris dyker upp.
Nån som vet nåt bra objekt i Stockholmstrakten som är till salu ?
Originally posted by Bergman
... jag och 2 polare funderar på att dela på en sån om rätt båt till rätt pris dyker upp.
Nån som vet nåt bra objekt i Stockholmstrakten som är till salu ?
Försök hitta en äldre Örnvik styrpulpet typ 485 med schysst motor på (alt. köp en nyare motor å häng på). Mycket sjödugligt skrov. Ev kan akterspegeln behöva förstärkas om man ska hänga på nåt rejält därbak men det märker man ju.
//
Har själv just en Örnvik 485 från sent åttital.Mycket nöjd.Går bra i hög(nåja, allting är relativt)sjö och planar lätt.På min sitter en 60 hästars tvåtaktare och jag har inga problem med flexande akterspegel.Större motor skulle kanske funka, men kan kanske bli lite baktungt.Finns iofs inget större behov av större motor eftersom den går snabbt upp i plan och gör 35 knop med tre man.
Originally posted by Carassius
Har själv just en Örnvik 485 från sent åttital.Mycket nöjd.Går bra i hög(nåja, allting är relativt)sjö och planar lätt.På min sitter en 60 hästars tvåtaktare och jag har inga problem med flexande akterspegel.Större motor skulle kanske funka, men kan kanske bli lite baktungt.Finns iofs inget större behov av större motor eftersom den går snabbt upp i plan och gör 35 knop med tre man.
ahh, där ser man Rudan. Har själv inte en Örnvik men är riktigt sugen på att skaffa en tillsammans med polarn och hänga på en lite nyare snurra. Har fiskat en del från en 80-talare som tillhör en kille som har en marina. Han har 3 st(!) privat som bruksbåtar och tycker att man får mycket båt för pengarna.
//K
Kolla blocket.se
ser fina styrpulpeter där jämt tycker jag.
funderar själv på att byta till styrpulpet eller större eka.
Polarna verkar dra sig ur för i år så deet blir nog en båt först till våren istället. Aja, får nöja sig med att hyra båt och snika på polare så länge ... ;)
Jag är själv intresserad av att tjacka båt ihop med någon (förmodligen i vår) så dra iväg ett pm till mig om det finns intresse.
;)
Kolnej, om jag ska köpa båt ihop med nån så blir det nog med nån jag känner väl. Men man vet ju aldrig till våren ... :D
Det e lugnt, mitt inlägg var menat till alla som bor runt Stockholm som läser detta. Jag köper ju också helst med någon/några jag känner men om det inte är någon av polarna som nappar så kan jag tänka mig att dela med någon annan också. :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.