handdator

Visa fullständig version : Attitudebaits erövrar Oknö!

Gös Jonas
2007-10-22, 19:34
Hej !

Attitudebaits kommer åka till Oknö vecka 47 nu i november.
Det kommer bli en vecka med byskt med attityd samt trevlig kamratskap.
Huvudaktiviteten dagtid kommer bestå av fiske, kvällstid av samkväm med eller utan dryck det är valfritt.

Det går bra att boka in sig på en hel vecka även om själva attitudegänget troligen kommer ned kvällen den 21.

Man kan anmäla sig på adressen alltnikankanjagbattre@hotmail.com
Vi tillhandahåller boende, övrigt får man ta med sig själv såsom båt mm.
Har man ingen båt kan man prata med någon kamrat eller ny vän och försöka ordna plats.
Via mailadresser skall ni anmäla hur många dagar ni kommer vara där, samt om ni har frågor.
Ni kommer också där få reda på vad det kostar samt få ett konto ni skall betala in pengarna på.

Övriga aktiviteter som vi brukar göra är.

Kolla på giriga smålänningar när de klagar på priserna på ICA
Skratta åt lokalbefolkningen när de säger De är gytt!
Gå på Gladan i Mönsterås och dominera, ja de är tex inte vana vid att få dricks.
Kolla efter Fredrik Gluggen Radsby, han har hittills hållit sig undan.
Ha trevligt och umgås även med Josh som Anders J, Bockar Bengtsson mfl.

Regler

Inget girande är tillåtet, giriga människor undanbedes (Undantag Rudan)
Jag och Jenk har fri öl i alla stugor (obligatoriskt)
Bålsta Bom & Trailer skall inte ta med sig verktyg och försöka hindra oss andra att lägga i båtar.

Om man är girig så kommer det delas ut Gula kort.
De som redan har Gula kort är följande.

Kråkan och Slungan pga girighet.
P-U pga hmm minns inte men kort har han iaf.

Deras kort kommer försvinna efter endast fem minuter på campen i år, skall bli kul se om de klarar av det:)

Övrigt så kommer det finnas massor med coola beten att beskåda.
Vi hoppas även på celebra besök av konkurrenter.

I övrigt så är jag chef över alla och skulle jag avlida tar Jenk över.
Annars sköter man sig själv och har en skön avslappnad attityd.

Mvh

Jonas, Jenk, Dansken.

Rudan
2007-10-22, 19:47
Tokjävel.:cool2:

//Stefan

jerkbait-fiske
2007-10-22, 19:53
det här låter ju hur spännande som helst
:goodwork:

Rudan
2007-10-22, 19:54
det här låter ju hur spännande som helst
:goodwork:

Det är inte alls spännande. Det är helt vansinnigt.

//Stefan

BBRF
2007-10-22, 19:56
Hej !

Attitudebaits kommer åka till Oknö vecka 47 nu i november.
Det kommer bli en vecka med byskt med attityd samt trevlig kamratskap.
Huvudaktiviteten dagtid kommer bestå av fiske, kvällstid av samkväm med eller utan dryck det är valfritt.

Det går bra att boka in sig på en hel vecka även om själva attitudegänget troligen kommer ned kvällen den 21.

Man kan anmäla sig på adressen alltnikankanjagbattre@hotmail.com
Vi tillhandahåller boende, övrigt får man ta med sig själv såsom båt mm.
Har man ingen båt kan man prata med någon kamrat eller ny vän och försöka ordna plats.
Via mailadresser skall ni anmäla hur många dagar ni kommer vara där, samt om ni har frågor.
Ni kommer också där få reda på vad det kostar samt få ett konto ni skall betala in pengarna på.

Övriga aktiviteter som vi brukar göra är.

Kolla på giriga smålänningar när de klagar på priserna på ICA
Gå på Gladan i Mönsterås och dominera, ja de är tex inte vana vid att få dricks.
Kolla efter Fredrik Gluggen Radsby, han har hittills hållit sig undan.
Ha trevligt och umgås även med Josh som Anders J, Bockar Bengtsson mfl.

Regler

Inget girande är tillåtet, giriga människor undanbedes (Undantag Rudan)
Jag och Jenk har fri öl i alla stugor (obligatoriskt)
Bålsta Bom & Trailer skall inte ta med sig verktyg och försöka hindra oss andra att lägga i båtar.

Om man är girig så kommer det delas ut Gula kort.
De som redan har Gula kort är följande.

Kråkan och Slungan pga girighet.
P-U pga hmm minns inte men kort har han iaf.

Deras kort kommer försvinna efter endast fem minuter på campen i år, skall bli kul se om de klarar av det:)

Övrigt så kommer det finnas massor med coola beten att beskåda.
Vi hoppas även på celebra besök av konkurrenter.

I övrigt så är jag chef över alla och skulle jag avlida tar Jenk över.
Annars sköter man sig själv och har en skön avslappnad attityd.

Mvh

Jonas, Jenk, Dansken.

"Ni kommer också där att få reda på vad det kostar samt få ett konto Ni ska betala in pengarna på".....Låter förtroendeingivande....

Jenk
2007-10-22, 20:00
Blir riktigt billigt allt ar till sjalvkostnads pris. Kan tillagga att preliminart sa kommer David L, Mads Grodsell, kanske Trumman ocksa.

jerkbait-fiske
2007-10-22, 20:00
det e kul med "lite":cool2: spänning vid sidan av fisket
och kan det bli mera spännande en att fiska med ab gänget

Gös Jonas
2007-10-22, 20:03
BBRF om jag vore bedragare vad skulle jag göra, tömma kontot och dra iväg landet med tusen spänn?

Bergman
2007-10-22, 20:03
Härligt att det blir av ! Tyvärr är det nog tveksamt att jag kommer kunna följa med men hoppas manär välkommen om det skulle lösa sig i sista stund. :)

Gös Jonas
2007-10-22, 20:05
Självklart Bergman!!

tk
2007-10-22, 20:10
Tänkte komma ner och fiska Fredag och lördag.
Pallar inte släpa ner båten,nån som har plats?

prylis
2007-10-22, 20:11
Jag kommer med egen båt. Ev har jag plats i bilen Stockholm tur och retur.
Skicka PM om ni vill åka med.

Edit.. Preliminärt dit onsdag, hem Söndag

BBRF
2007-10-22, 20:14
BBRF om jag vore bedragare vad skulle jag göra, tömma kontot och dra iväg landet med tusen spänn?

Antagligen köpa några nya bulldawgs....Ring mig istället...

NinjaLinus
2007-10-22, 20:31
.

Jag skrattar åt människor som använder uttrycket: Byskt!

Jisses!

PudDphantom
2007-10-22, 20:39
E ruggigt sugen på o dra dit o fiska, men o dra dit bassboaten från Åland e ruggigt drygt, speciellt när man in ha haft tid o reggat in trailen så snuten blir lite griniga;) ha prioriterat fiske istället.. men e det ngn som har plats i ngn båt så kommer jag gladeligen me o fiskar, annars måste jag starkt överväga o dra dit astron o ta me nån dåre från holmen;)

MR.Nolimit
2007-10-22, 20:41
Låter trevligt särskilt om man får i (DAMPBARNET) Josefsson ett par starkpilsner Då blir det bärsärkagång på VITAHÄSTEN i Mönsterås :):)

Jenk
2007-10-22, 20:44
Riktigt kul fiske runt omkring okno. Hur mycket gadda som helst med bra medelvikt. Dessutom sjuka borrar som klipper feta jerkbaits. Oroar ni er for att det blir trangt sa ar det bara traila en liten bit. 1.5 timme till Blekinge och 1.5 timme upp till vastervik. Det finns ocksa tva ramper pa okno inom gangavstand fran stugorna.

Jimmiee
2007-10-22, 20:59
Håller med Mr giro (Rudan).
De här blir bra helvete guldberget :D
Jag åker nog ner med "kråkangänget" och fiskar så länge de går :)
Josefsson är en mycket sjuk man !Vilka galenskaper den herren hittar på...

Jag vill också in på gladan !:ordning: :cool2:
Mvh LillJosh

Szaaz
2007-10-22, 21:06
klart man kommer ner, om man lyckas få med Birkan, Flodebanan och Jerkman. :rockbanan

Jimmiee
2007-10-22, 21:15
klart man kommer ner, om man lyckas få med Birkan, Flodebanan och Jerkman. :rockbanan

oh nej :(:cool2:

PudDphantom
2007-10-22, 21:18
Oj herregud! ganske e bäst att man håller sig hemma;) så många dårar på ett o samma ställe;) hehe kommer att va en skön blandning utav riktiga lirare;)

Jimmiee
2007-10-22, 21:22
Oj herregud! ganske e bäst att man håller sig hemma;) så många dårar på ett o samma ställe;) hehe kommer att va en skön blandning utav riktiga lirare;)

Åk med du me så får vi ännu en TOKSTOLLE !:cool3:

PudDphantom
2007-10-22, 21:37
Åk med du me så får vi ännu en TOKSTOLLE !:cool3:
e rädd för att det skulle bli härdsmälta på grund utav för många dårar på ett o samma ställe om jag skulle ansluta mig.. Du, jag ,GösJonas o ev Flode, skulle vara EN för mycket:rockbanan men gädda skulle det bli iaf:buga:

Cisco Kid
2007-10-22, 21:40
Byskt med Josh på ett och samma ställe samtidigt, kan inte bli annat är tok-roligt...man kanske skulle ta ett snack med tjifen om ledigt...

Jimmiee
2007-10-22, 21:46
e rädd för att det skulle bli härdsmälta på grund utav för många dårar på ett o samma ställe om jag skulle ansluta mig.. Du, jag ,GösJonas o ev Flode, skulle vara EN för mycket:rockbanan men gädda skulle det bli iaf:buga:

Gädda blir de garanterat för mig....men vette 17 om ni får något :pangpang:

Fredrik"Gluggen"Radsby
2007-10-22, 21:58
Ha ha ha ha !! Jag kommer o dricker berka med gösen om jobbet tillåter !
Men det får bli gin o berka o en jävla massa plast beten !! :)

BBRF
2007-10-22, 22:00
Gädda blir de garanterat för mig....men vette 17 om ni får något :pangpang:

Gädda och gädda..Om man nu kan kalla fisk på 1,7 kg för det, jag brukar säga snipa..:pangpang::pangpang::pangpang:

Jimmiee
2007-10-22, 22:11
Gädda och gädda..Om man nu kan kalla fisk på 1,7 kg för det, jag brukar säga snipa..:pangpang::pangpang::pangpang:

Vet inte hur du fick 17 till 1.7 kg
I förra inlägget skulle de så sjutton men skrev "17" istället ;)
Harkel harkel,fick inte jag lite fler och större en dig där nere ....:pangpang: :pangpang: :pangpang: :pangpang: :pangpang:

BBRF
2007-10-22, 22:18
Vet inte hur du fick 17 till 1.7 kg
I förra inlägget skulle de så sjutton men skrev "17" istället ;)
Harkel harkel,fick inte jag lite fler och större en dig där nere ....:pangpang: :pangpang: :pangpang: :pangpang: :pangpang:

Minns inte, har för mig att Du och KG? inte vågade vara kvar när jag kom..:beer:

Jimmiee
2007-10-22, 22:26
Minns inte, har för mig att Du och KG? inte vågade vara kvar när jag kom..:beer:

Du åt ju upp alla chips kvällen innan ;)
Jag fiskade med kråkan,Tk och vi fick en 7kilos var den dagen men du ska nästan få ett grattis då du lurade upp en 5kilos som var den 3e största i livet ?:buga:

Jenk
2007-10-22, 23:19
Sopan, Thomas Folkesson ar preliminar bokad ocksa:)

Olof
2007-10-22, 23:23
Sopan, Thomas Folkesson ar preliminar bokad ocksa:)

Kör Folkesson jerk eller är det bara flötestrolling som gäller? :) Är sugen, men har fiskat 3 helger i rad och min rara tjej vill ha mig hemma. Kanske kan komma ut över en dag, får se

//Olof

BBRF
2007-10-22, 23:23
Du åt ju upp alla chips kvällen innan ;)
Jag fiskade med kråkan,Tk och vi fick en 7kilos var den dagen men du ska nästan få ett grattis då du lurade upp en 5kilos som var den 3e största i livet ?:buga:

Lurade och lurade...Den 5-kilos jag fick var min näst största den dagen...:cool2:

Jimmiee
2007-10-22, 23:31
Lurade och lurade...Den 5-kilos jag fick var min näst största den dagen...:cool2:

Juste du fick nog en 5.5a också :catfight:
Förlåt då menar jag att de var din 3e största !my bad.

Om du har plats i båten för någon dag Folke så finns jag på listan ;)

Hemi
2007-10-22, 23:31
Hehe..kul grej men heter det inte byst..bystat? Byskt..är inte det ett postorderföretag som kranar täcken och kuddar? Nää..det hette ju Jysk..;-)

Jenk
2007-10-22, 23:35
Olof, Folkesson ar inte oaven med jerkspot/spinnspot heller.

BBRF
2007-10-22, 23:44
Juste du fick nog en 5.5a också :catfight:
Förlåt då menar jag att de var din 3e största !my bad.

Om du har plats i båten för någon dag Folke så finns jag på listan ;)

6,2 var det, fast mest tack vare Hebbe, Jenk och Gj...Och nej, det var inte min 3:e största....Folke? Kråkan kan väl guida dig till någon vettig gädda den här gången också.:catfight:

peter
2007-10-22, 23:45
Jag vill också in på gladan !:ordning: :cool2:
Mvh LillJosh

Ja där är du ett litet ärke-josh i ordets rätta bemärkelse! Kanske att man skulle masa sig dit bara för att se dig stå och nekas av vakterna i dörren!

limnos
2007-10-23, 01:18
Oj, så mycket slang att det bara snurrar i en stackars akademikers skalle.

Byskt är någon form av flatlandsapa-uttryck va? Men Josh, det är ju ett engelskt namn. Hmm. Mystiskt. Finns det någon form av ordbok som man kan ta till om man träffar på någon av er ute i naturen?

Kiwi
2007-10-23, 01:54
Oj, så mycket slang att det bara snurrar i en stackars akademikers skalle.

Byskt är någon form av flatlandsapa-uttryck va? Men Josh, det är ju ett engelskt namn. Hmm. Mystiskt. Finns det någon form av ordbok som man kan ta till om man träffar på någon av er ute i naturen?

Liftarens guide till galaxen?

Hibbahubba
2007-10-23, 08:51
(= Norrland)...som tänkt åka ner? Fan att Sverige ska va så avlångt :-(
PM:a mig isåfall! Delad bensinpeng vore inte så dumt! Gösen eller LarsÖ är ni på?

Gös Jonas
2007-10-23, 14:53
Kul med så stort intresse!

Jimmiee
2007-10-23, 15:32
Ja där är du ett litet ärke-josh i ordets rätta bemärkelse! Kanske att man skulle masa sig dit bara för att se dig stå och nekas av vakterna i dörren!

Gör de så ska du få en pungspark !
Sist var de tydligen inga vakter :santa:

Gösen
2007-10-23, 15:47
vore skitskoj, men kan bli tufft att värka loss en 4-dagars fiskesväng. kanske lördag söndag om det inte vore så lång resa. Kul vore det dock!

Brunte
2007-10-23, 16:09
Gör de så ska du få en pungspark !

Når du så högt upp?

Dalis
2007-10-23, 16:32
Han måste väl ändå ha med sig styltor om dörrvakterna ska ta honom på allvar?;)

Jimmiee
2007-10-23, 19:24
Når du så högt upp?

Peter är famemig inte längre än mig så..
Dalis,din sjuka fan :D

Offtopic,BBRF jag har alltid undrat varför du inte har slipps på dig,de borde klä dig :drunk:

BBRF
2007-10-23, 19:40
Peter är famemig inte längre än mig så..
Dalis,din sjuka fan :D

Offtopic,BBRF jag har alltid undrat varför du inte har slipps på dig,de borde klä dig :drunk:

Har sällan slips på mig, men visst har Du rätt....Allting klär en skönhet...:cool3

Jimmiee
2007-10-23, 19:45
Har sällan slips på mig, men visst har Du rätt....Allting klär en skönhet...:cool3

Ha på dig en på oknö tack :)
Skönheten och odjuret ,slipsen är skönheten och du odjuret :ordning:

Bigfisher
2007-10-23, 20:00
Jimmie ingen idé att använda strypsnaran! Hoppas du fattar ;)

Jimmiee
2007-10-23, 20:08
Jimmie ingen idé att använda strypsnaran! Hoppas du fattar ;)

Då ryker näsan istället ,Back to topic

LarsÖ
2007-10-23, 20:20
(= Norrland)...som tänkt åka ner? Fan att Sverige ska va så avlångt :-(
PM:a mig isåfall! Delad bensinpeng vore inte så dumt! Gösen eller LarsÖ är ni på?

Stollebubba! ...om du åker så är jag med! Är less på skogsgäddor! :)

birkan
2007-10-23, 20:22
Är detta något som kommer bli en trend? Att det blir fler träffar kommande år? Vet inte riktigt hur jag har tid att ta mig ned detta år. Är lite kasst förbered, har inte hunnit göra en plattform i båten ännu. Och NEJ! Jag slänger inte ihop en plattform på några timmar. Jag gillar att planera och göra det ordentligt... Men nästa år vore nice! Så tyvärr Szaaz, du får gå en intensivkurs och skaffa dig körkort ^^

Väl mött gubbs och skétfiske på er alla!

Gös Jonas
2007-10-23, 20:23
klart ni skall komma boys!!! Vore jävligt kul se er!

mvh

Jonas

KG?
2007-10-23, 20:28
Stollebubba! ...om du åker så är jag med! Är less på skogsgäddor! :)

Är väl ingen idé att du åker på gäddfiskeresor, du tunnar ju bara ur och simulerar feber så fort det blir lite småkallt...

Gös Jonas
2007-10-23, 20:29
Om ni är oroliga över att det kommer bli lite tomt med folk på eran begravning så kan jag tipsa om att denna träff är ett ypperligt sätt att skaffa vänner för livet.
Om jag mot förmodan skulle bli en gammal get så kommer jag få spendera de sista åren med att besöka fantastiska vänner man skaffat sig.

Szaaz
2007-10-23, 20:40
Är detta något som kommer bli en trend? Att det blir fler träffar kommande år? Vet inte riktigt hur jag har tid att ta mig ned detta år. Är lite kasst förbered, har inte hunnit göra en plattform i båten ännu. Och NEJ! Jag slänger inte ihop en plattform på några timmar. Jag gillar att planera och göra det ordentligt... Men nästa år vore nice! Så tyvärr Szaaz, du får gå en intensivkurs och skaffa dig körkort ^^

Väl mött gubbs och skétfiske på er alla!

äsh då :/ men såklart kommer vi på någon annan träff! och jag läser faktiskt körkortet nu, har gått klart teorin och kört med körskolan 5ggr. så har det till januari :)

//Linus

BBRF
2007-10-23, 20:44
Ha på dig en på oknö tack :)
Skönheten och odjuret ,slipsen är skönheten och du odjuret :ordning:

Du känner väl till att det är slipstvång på Gladan? Låna en av pappsen, annars kommer Du inte in..

Jimmiee
2007-10-23, 21:06
Du känner väl till att det är slipstvång på Gladan? Låna en av pappsen, annars kommer Du inte in..

Då blir ju brudarna knäsvaga !:drunk:

limnos
2007-10-23, 21:08
Jag kan tänka mig att det är ett ypperligt tillfälle att skaffa ovänner för livet också... :)

Om ni är oroliga över att det kommer bli lite tomt med folk på eran begravning så kan jag tipsa om att denna träff är ett ypperligt sätt att skaffa vänner för livet.
Om jag mot förmodan skulle bli en gammal get så kommer jag få spendera de sista åren med att besöka fantastiska vänner man skaffat sig.

Gös Jonas
2007-10-23, 21:16
Nej inte alls Limnos! Finns ingen anledningen bli ovänner ! Vi skall ha kul, kom du med.

Fredrik"Gluggen"Radsby
2007-10-23, 21:43
Blir nog en helvetes massa stark pangare den helgen !! :)

Jimmiee
2007-10-23, 21:56
Blir nog en helvetes massa stark pangare den helgen !! :)

Inte för GösJonas,han kommer sitta och snacka så mycket skit att han bara sitter med samma öl i handen kvällen ut :drunk:
En öl i handen,helt röd i facet och käften går stup i ett :D

Push-Up
2007-10-23, 22:08
Jag är stolt över mitt gula kort. Om GJ sitter med en och samma öl en hel kväll delar jag ut det röda kortet direkt. Gult kort blir det om han inte bjussar på en fiske-cigg.
Gult kort på Jenk om han snittar mer än 4 timmars sömn per natt.
Gult kort om Rudan ansat skägget, Rött kort om han rakat sig.
Gult kort om BBRF inte lagar minst en god middag.
Rött kort om Kråkan åter igen tar alla stora pikes.
Rött kort till alla i min stuga osm inte snarkar lika hårt som jag när jag druckit.
Gult kort hela veckan om inte Linus gör min frukost varje morgon.
KG? får rött kort för han snarkade mer än mig och framför allt högre än mig

Samt hederskort till alla som kör på minst en stengrynna!

snickarn
2007-10-23, 22:23
nu är jag oxå sugen kommer nog dit en sväng om det finnns plats
kommer att satsa på ett hederskort

peter
2007-10-23, 22:34
O-t som vanligt... Det är sant som jimpa säger, att nå upp till klenoderna krävs det ingen pjäs på 190cm för att göra, det räcker med små smurfar från fruängen. Sen om det är benen som är korta eller bollarna som är tunga låter vi vara osagt! Jag kommer nog förbi med ett par bärs och en båt...

Jimmiee
2007-10-23, 22:45
Jag är stolt över mitt gula kort. Om GJ sitter med en och samma öl en hel kväll delar jag ut det röda kortet direkt. Gult kort blir det om han inte bjussar på en fiske-cigg.
Gult kort på Jenk om han snittar mer än 4 timmars sömn per natt.
Gult kort om Rudan ansat skägget, Rött kort om han rakat sig.
Gult kort om BBRF inte lagar minst en god middag.
Rött kort om Kråkan åter igen tar alla stora pikes.
Rött kort till alla i min stuga osm inte snarkar lika hårt som jag när jag druckit.
Gult kort hela veckan om inte Linus gör min frukost varje morgon.
KG? får rött kort för han snarkade mer än mig och framför allt högre än mig

Samt hederskort till alla som kör på minst en stengrynna!

Skönt jag ligger inte risigt till för Gultkort !
P-U ,Du har PM snarast.

LarsÖ
2007-10-23, 23:53
Är väl ingen idé att du åker på gäddfiskeresor, du tunnar ju bara ur och simulerar feber så fort det blir lite småkallt...

Det är helt klart hårt att vara vekling ibland? ...jag har t.o.m använt lipgrip flitigt dom sista dagarna :wink:

Push-Up
2007-10-24, 12:46
Jimpa får gult kort om han girar i någons båt!

Gös Jonas
2007-10-24, 12:54
Hör upp nu samtliga! Ni varken kan eller har någon som helst befogenhet att dela ut kort, Det är endast jag och Jenk som får dela ut kort. Eftersom jag är högsta chef så kan jag om det skulle finnas behov ge sådan befogenhet till någon annan. Givetvis är inte P-U en av dem då han redan har ett kort på sig. Atomkrullet är den som jag tror skulle kunna sköta en sådan aktiningsvärd uppgift. Till respektive stuga så bör ni räkna på ca 5-7 öl mer om dagen i konsumtion när jag kommer på besök. Ni behöver däremot inte buga och bocka hela tiden, var som vanligt folk så skall ni få min ödmjuka respekt.

Detta kommer bli en kul resa.

mvh

Jonas Guldberget Chefen !

Push-Up
2007-10-24, 13:05
Ähh, fan, skiter i alla kort, jag drar till värmland i några dagar, dricker gott, äter gott, plockar svamp och myser medans ni jobbar och sliter, kommer hem lagom till helgen och tar det lugnt några dagar till:)

grindpalm
2007-10-24, 13:08
Exakt vilka datum erbjuds övernattning?

Szaaz
2007-10-24, 13:14
Vad kommer hela kalaset gå på allt som allt? boende osv. Eller blir ölen det dyraste?? =) :drunk:

Jimmiee
2007-10-24, 13:21
Szaaz,dom skrev de förut,när dom fått in alla bokningar och så kommer de med ett pris ;)
P-U ,Jag ska G-I-R-A på kråkan för han får ju all stor fisk :wasntme-s

Gös Jonas
2007-10-24, 13:38
Egentligen hela veckan grindpalm.Angående priset så blir det inte dyrt kan jag lova men det beror lite på hur många vi blir.

Anmälan sker som sagt på adressen alltnikankanjagbattre@hotmail.com

mvh

Jonas

grindpalm
2007-10-24, 13:44
Egentligen hela veckan grindpalm.Angående priset så blir det inte dyrt kan jag lova men det beror lite på hur många vi blir.

Anmälan sker som sagt på adressen alltnikankanjagbattre@hotmail.com

mvh

Jonas

Och hela veckan är fr.o.m. måndag natt (19/11) t.o.m. lördag natt (24/11), eller?

Gös Jonas
2007-10-24, 14:12
Eller redan första helgen den veckan!
Maila bara in hur du vill ha det så ordnar vi det.

grindpalm
2007-10-24, 14:13
Eller redan första helgen den veckan!
Maila bara in hur du vill ha det så ordnar vi det.

Haha, så v 47 har två helger? :)

Då kan man kanske komma med en båt nån av helgerna...

Gös Jonas
2007-10-24, 14:30
Jag bestämmer även vilket veckonummer en eventuell dag ligger på:)
Föreslår då isf den sista helgen för då kommer mest svala folk finnas på plats.

mvh

Jonas

Jenk
2007-10-24, 17:09
Kul med det stora intresset. Ni som mailar ett par grejor bara. Ange hur manga ni ar som kommer i erat gang och vilka dagar ni stannar. Det spelar ingen roll om ni ar tva eller atta det racker med att en mailar bara han anger antal och vilka natter. Nar det galler batsituationen sa kan vi inte hjalpa till just nu. Jag foreslar att ni skriver i denna trad att ni behover batplats och tar det via PM eller ngt.

(I princip kan man stanna 18/11-25/11) Dock sa kommer det att vara mest folk den andra helgen.

Jenk
2007-10-24, 20:54
Priser.
Kommer manga fragor om priser. Jag ska ge er varsta fall scenariot. Det ar 600 kronor natten for en fyrbaddars. Alltsa 150 kr natten per man om ni ar fyra. Antagligen blir det billigare an sa. Det beror pa hur manga vi blir.

PudDphantom
2007-10-24, 21:01
Priser.
Kommer manga fragor om priser. Jag ska ge er varsta fall scenariot. Det ar 600 kronor natten for en fyrbaddars. Alltsa 150 kr natten per man om ni ar fyra. Antagligen blir det billigare an sa. Det beror pa hur manga vi blir.

Sjukt bra pris jenk:goodwork: har som sagt problem med att få dit båten då jag pluggar i uppsala o har båtskrället på Åland(o få me nå hemkära ålänningar dit ner e svårt).. så e det ngn som har plats i båten o i stugan så girar jag gärna:ogen: bidrar givetvis me soppapengar till båt o bil..
mvh/PudD

JimmyE
2007-10-25, 20:20
Jag har mailat och anmält mitt intresse. Nu till min fråga, finns det sjökort över området att tillgå på plats? eller om man kan kopiera någons eller vad som helst? äger endast sjökort över västervik och är inte supersugen o köpa ett till för 800:-.. inte när man ska flytta snart =)

Jenk
2007-10-25, 21:22
Skulle inte tro att det finns pa plats, men det skall vi nog kunna ordna. Det behovs i den skargarden.

Rudan
2007-10-25, 21:28
Skulle inte tro att det finns pa plats, men det skall vi nog kunna ordna. Det behovs i den skargarden.

Japp. Stenigare är nog svårt att hitta, blir mörkrädd när jag tänker på Timmernabben. Hua, det blir fint att sätta nya motorn i sten.

//Stefan

Jenk
2007-10-25, 21:30
Rudan, kan inte du fixa nagra minisjokort du som kan allt:)

Rudan
2007-10-25, 21:41
Vi får väl se.....

//Stefan

birkan
2007-10-25, 21:49
Om ni kör nästa år igen, kan ni inte flytta till mindre stenig plats? ;)

Lite offtopic! Jag går i planer att skaffa mig en plotter till båten. Har ett ekolod redan, dock rätt så gammalt. Hängt med i säker 10 år nu. Börjar bli dags att leta lite nya saker. Skulle man kunna få be om lite råd på några prylar. Gärna med ekolod och plotter i samma apparat. Behöver ju inte kosta en månadslös heller för den delen.

Tjoflöjt!

Manhood
2007-10-25, 22:15

Lite offtopic! Jag går i planer att skaffa mig en plotter till båten. Har ett ekolod redan, dock rätt så gammalt. Hängt med i säker 10 år nu. Börjar bli dags att leta lite nya saker. Skulle man kunna få be om lite råd på några prylar. Gärna med ekolod och plotter i samma apparat. Behöver ju inte kosta en månadslös heller för den delen.

Tjoflöjt!

Ett tips är att starta en ny tråd, då inte alla plotterkunniga sitter i denna tråden och läser...

Jenk
2007-10-25, 22:24
Blekinge, Kalmar, Monsteras, Oskarshamn, vastervik, Paskalla. Alla ar steniga:)

birkan
2007-10-25, 22:26
Vänern är inte så farlig! :) Iaf inte runt Kållandsö trakterna!

Jimmiee
2007-10-25, 22:29
Rudan,östhammar och rävsten är nog rätt stenig skärgård de med ;)

Flodebanan
2007-10-25, 22:33
Blekinge, Kalmar, Monsteras, Oskarshamn, vastervik, Paskalla. Alla ar steniga:)

...och så är även Vänern :) Aldrig varit så nervös i fiskesammanhang som när man låg där och spann i stor och dyr båt och enorma mängder sten.

Kul med liten spänning, om man inte har ngn vakt kan man ju alltid köra med ankart i fram som stenkännare, förutsatt att man inte vill spränga rekord med typ 45knop, då sinkar det ju fart.

OT: Skulle vara riktigt kul att hänga på, men funkar inte i nuläget...

birkan
2007-10-25, 22:35
Flode, ska vi försöka någon gång under nästa år att åka på någon träff. Jag, du, Jerkman och Szaaz. Tar du med din jolle, så tar jag med min båt ;)?

Vad tror du om de. Förutsatt att det är genomförbart för din del.

MVH Johan

Manhood
2007-10-25, 22:38
Är skärgårdstypen vid Oknö likt Blekinge?

Rudan
2007-10-25, 22:38
...och så är även Vänern :) Aldrig varit så nervös i fiskesammanhang som när man låg där och spann i stor och dyr båt och enorma mängder sten.

Kul med liten spänning, om man inte har ngn vakt kan man ju alltid köra med ankart i fram som stenkännare, förutsatt att man inte vill spränga motorer i 40knop.

OT: Skulle vara riktigt kul att hänga på, men funkar inte i nuläget...

Men se då till att boka påsken istället. Plats är inte klart än men det bestäms nog på Oknö.

//Stefan

Manhood
2007-10-25, 22:46
OT:
birkan... Ta en titt på Navman Trackfish 6500, ruskigt prisvärt lod/plotter det jag sett av det...

Flodebanan
2007-10-25, 23:05
Men se då till att boka påsken istället. Plats är inte klart än men det bestäms nog på Oknö.

//Stefan

Det där med tjuvfiske är inget för mig ;)

BBRF
2007-10-25, 23:13

Tjoflöjt!

Kolla in nya garmin g2..Grym detaljrikedom....

Rudan
2007-10-25, 23:14
Det där med tjuvfiske är inget för mig ;)

Du behöver inte tjuvfiska om du inte vill. Eftersom påsken 2008 dessutom är den sista veckan i mars så kan du bonka hur många tvåkilosborrar och tiokilosgäddor du vill.Lagligt.
Veckan efter är det dock norr om Emån som gäller, 20 minuters bilresa från Oknö.

//Stefan

Edit; Förmodligen blir det inte Oknö till våren, bla beroende på att det automatiskt kommer medföra en massa skitsnack.

JimmyE
2007-10-26, 07:53
Nu blir man ju lite mörkrädd om man ska vara utan sjökort.. jag är ju rädd om den i stort sett nya båten =)

Flodebanan
2007-10-26, 10:23
Nu blir man ju lite mörkrädd om man ska vara utan sjökort.. jag är ju rädd om den i stort sett nya båten =)

Dags att kolla försäkringen och trimma tilten så den speedar på litegranna ;)

Samt köpa ett par polaroidbrillior till spanarn på fronttoften...

JimmyE
2007-11-05, 20:09
Hur går det med allt som rör den här tråden. Tycker den dog ut väldigt plötsligt =)

Jimmiee
2007-11-05, 20:22
...Att jag kommer dra byskt med gädda ,såklart någon stor också :santa:

dns
2007-11-13, 16:53
Om vädret är som det är nu kmr ni få anordna pimpeltävling...
Ne det är ju fortfarande plusgradigt, bara snön som inte är så rolig. Så nu kanske man rent av kmr att se några båtar ute vid mina hemtrakter...

Gös Jonas
2007-11-13, 17:20
Ingen fara det blir ingen is, nsön är ju inte kul men den försvinner nog. Dessutom rent fiskemässigt tycker jag vädret är bra nu går de in grunt!

Rudan
2007-11-18, 20:59
Två riktigt tunga arbetsdagar kvar sen är det dags. Det här behöver jag verkligen för att jag ska kunna stå ut med vinterhelvetet. 40 man anmälda om jag inte är helt felunderrättad. Vilket party....

//Stefan

KG?
2007-11-18, 21:02
Åker inte ner förrän på tisdag kväll? Trodde ni skulle ner och köra på ofiskat...

Rudan
2007-11-18, 21:06
Det finns ju som du vet två falanger inom Bålsta Bom o Gir och jag tillhör den minst giriga. Tror faktiskt att det är The Reiseleiters som drar först för att få vara ensamma. När kommer du ner?

//Stefan

Mad Dane
2007-11-18, 21:39
Drar tisdag kväll om allt går bra. Måsta en sväng till Arlanda i morgon och hämta ett nytt berg med grejer och in en sväng till Kjelle och plocka upp de nya Attitude Devil Jr och Cisco tail´s. Sen blir dett att dra BYSKT med Pike´s. Pratade nyss med de Danska grabbar som kommer... De har med "proviant" så det räckar ett tag.:headbang:

Rudan
2007-11-18, 21:45
Drar tisdag kväll om allt går bra. Måsta en sväng till Arlanda i morgon och hämta ett nytt berg med grejer och in en sväng till Kjelle och plocka upp de nya Attitude Devil Jr och Cisco tail´s. Sen blir dett att dra BYSKT med Pike´s. Pratade nyss med de Danska grabbar som kommer... De har med "proviant" så det räckar ett tag.:headbang:

Misstänker att man med "proviant" inte syftar på den obligatoriska fulölen...

//Stefan

Jimmiee
2007-11-18, 21:54
Jag åker också ner tisdagkväll med krakrah och modemgurkiligurkan .

Jan O
2007-11-18, 22:07
...det här ska bli kul... vi kommer ner torsdag fm, kör förmodligen ner på onsdag natt... Jäklar vad det ska fiskas.... måste försöka få ett pass på havsörong oxå...

KG?
2007-11-18, 22:07
Åker ner onsdagkväll ihop med eliten.

Rudan
2007-11-18, 22:17
Åker ner onsdagkväll ihop med eliten.

Nä, jag sa ju att vi åker ner redan tisdag kväll.

//Stefan

dns
2007-11-18, 22:28
BTW
Ser fram emot lite uppdateringar av fisket under veckans gång.
Vill se att andra lyckas nu när det är så segt.
:cheers:

Jimmiee
2007-11-18, 22:33
BTW
Ser fram emot lite uppdateringar av fisket under veckans gång.
Vill se att andra lyckas nu när det är så segt.
:cheers:

De är bara ni som är kassa :)

Kg,Eliten?du är knappast någon av dom..:oj:

KG?
2007-11-18, 22:56

Skrev att jag åkte ner med eliten, inte att jag tillhör dom...fast nu är jag nästan löjligt blygsam...men sån är jag!

Mad Dane
2007-11-18, 23:08
Om ni frågar Guldberget är det HAN som ÄR eliten.. Jag kan garantera :elgura:

Push-Up
2007-11-18, 23:17
Med både mobilt bredband till datorn och internet i telefonen kommer det uppdrateras friskt dygne trunt.
Tyvärr kan inte jag och Linus åka ner förrns tisdag em/kväll.
Hade så gärna girat överallt innan alla andra kommer.....

Jimmiee
2007-11-18, 23:27
De är ju det som är halva nöjet,GIRA !

Olof
2007-11-18, 23:30
Kommer förbi nån dag i helgen! Har tyvärr mycket annat och stå i, men att ta något större än er och sen skryta över några öl är väl det minsta man kan göra :)

dns
2007-11-19, 16:41

Förhållandena är riktigt kassa för tillfället, klarare i vattnet än någonsin innan tamefan. Men om ni får lite vind så tror jag det kan bli alla tiders.

Jimmiee
2007-11-19, 18:45
Dns,de ska bli runt 4-7 plusgrader samt lite vind.
De blir nog hett med tanke på hur kallt de har varit ett tag nu.

Uberola
2007-11-19, 19:00
Dns,de ska bli runt 4-7 plusgrader samt lite vind.
De blir nog hett med tanke på hur kallt de har varit ett tag nu.
Ja det blir nog skoj att fiska från land för vissa ;)

Bigfisher
2007-11-19, 19:01
Olof jag tror attitude-killarna får lära er bända feta pikes där nere istället :-)

Jimmiee
2007-11-19, 19:03
Ja det blir nog skoj att fiska från land för vissa ;)

Syftar du på dig själv eller?
Du lär ju bara sitta i stugan och spy,kanske gå ner å ta ett par kast...
:catfight:

Uberola
2007-11-19, 19:06
Syftar du på dig själv eller?
Du lär ju bara sitta i stugan och spy,kanske gå ner å ta ett par kast...
:catfight:
Du är den första jag ska smitta i så fall.:devil2:

Jimmiee
2007-11-19, 19:08
Du är den första jag ska smitta i så fall.:devil2:

Haha kamma dig på ryggen !:popcorn:

Olof
2007-11-19, 21:57
Olof jag tror attitude-killarna får lära er bända feta pikes där nere istället :-)

Hrmm :) Jo Kalmar är väl inte direkt kända för sina feta pikes, men uppåt mönsterås är det bättre och ännu längre upp mot Påskallavik är det bättre kondition på dem. Varför har jag inte riktigt koll på. Att borren är så stor här beror på reproduktionsproblem, få små som ger utrymme till många stora. I Västervik kanske gäddorna får i sig mer fetare mat, såsom strömming och skarpsill, medans i Kalmar får de nöja sig med surmört :)

Simonb
2007-11-19, 22:14
Hrmm :) Jo Kalmar är väl inte direkt kända för sina feta pikes, men uppåt mönsterås är det bättre och ännu längre upp mot Påskallavik är det bättre kondition på dem. Varför har jag inte riktigt koll på. Att borren är så stor här beror på reproduktionsproblem, få små som ger utrymme till många stora. I Västervik kanske gäddorna får i sig mer fetare mat, såsom strömming och skarpsill, medans i Kalmar får de nöja sig med surmört :)

vet inte redigt om jag kan hålla med om att gäddorna är så grova här nere. vist finns det feta. men det är mest smått om jag får säga de själv. jag har fått ca. 300 gäddor iår hittils, och bara 25-30st av dom är över 5kg.

Olof
2007-11-19, 22:15
Sant. Men konditionen blir bättre ju längre uppmot Västervik man kommer!

nash_tackle
2007-11-21, 01:24
togs en i misterhult pü 12 nügot förra veckan

Simonb
2007-11-21, 11:04
hoppas ni rapporterar era fångster här på fs under veckans gång :)
Skitfiske!

KG?
2007-11-21, 11:44
hoppas ni rapporterar era fångster här på fs under veckans gång :)
Skitfiske!

Det finns redan nu foton och antydan till fiskerapport på fiske.nu. Har nån bärbar dator med sig så blir det garanterat rapporter på Fiskesnack. Ska man rapportera från mobil så är FS lite "tung", i varjefall från min mobil om det inte finns 3G i närheten. På det viset är fnus PDA sida bra, det går fort från mobilen.

The Loomis Man
2007-11-24, 15:37
Snackade me dansken nyss, fisket vart sådär, rätt kasst... "dåligt" väder. största va vell på 9kg.... å mitt spö är snart i rätt händer :winner::ordning:

Flodebanan
2007-11-24, 16:21
Snackade me dansken nyss, fisket vart sådär, rätt kasst... "dåligt" väder. största va vell på 9kg.... å mitt spö är snart i rätt händer :winner::ordning:

Då har han nog varit på fel ställe ;) "Jävligt många upp till 8" hörde jag om igår.

dns
2007-11-24, 22:28
Ingen över 10? Jag hörde att dom lätt skulle plocka ett flertal över 10 kg eftersom Kalmar-sund är så lättfiskat. :santa:

Simonb
2007-11-24, 22:58
Ingen över 10? Jag hörde att dom lätt skulle plocka ett flertal över 10 kg eftersom Kalmar-sund är så lättfiskat. :santa:

hehe instämmer dns, jag hörde detsamma, 7-8st 10+ minst ;)

Flodebanan
2007-11-24, 23:03
hehe instämmer dns, jag hörde detsamma, 7-8st 10+ minst ;)

Måste fattat lite fel, trodde det var vad Jimpa skulle ta själv, om man läser ovanstående :)

Simonb
2007-11-24, 23:15
Måste fattat lite fel, trodde det var vad Jimpa skulle ta själv, om man läser ovanstående :)

hehe, ja det kanske tilloch- med var så, :fiska1: , nä så lätt fiskat är det inte alltid bara för att man kommer ner till kalmarsund.

Jan O
2007-11-25, 11:48
...trögfiskat... några har tom gått bom i tre dagar... Gäddorna står supergrunt, inga riktigt stora per igår. Skärgården är minst sagt lite lattjo, fyra meter djupt ena sekunden, nästa skeund går man på... inget för en kille med ny båt och fel sjökort på plottern.... Vi fångade själva knappt 20 fisk på två dagar men toppfisk på 7,6, den var riktigt fet o fin :appl:. Ska bli kul att testa till våren.Riktigt roligt att träffa alla killar man haft kontakt med på nätet alla dessa år men inte träffat. Tack GJ och Jenk för att ni fixade detta.:appl:

Old Firehand
2007-11-25, 12:35
...trögfiskat... några har tom gått bom i tre dagar... Gäddorna står supergrunt, inga riktigt stora per igår. Skärgården är minst sagt lite lattjo, fyra meter djupt ena sekunden, nästa skeund går man på... inget för en kille med ny båt och fel sjökort på plottern.... Vi fångade själva knappt 20 fisk på två dagar men toppfisk på 7,6, den var riktigt fet o fin :appl:. Ska bli kul att testa till våren.Riktigt roligt att träffa alla killar man haft kontakt med på nätet alla dessa år men inte träffat. Tack GJ och Jenk för att ni fixade detta.:appl:

Hej Jan O.; I relativt ofiskade skärgårdsvatten med minimal båttrafik brukar gäddorna stå "supergrunt"...ibland även de stora under senhöst och vår. I hårt fiskade skärgårdsvatten och insjöar med mycket båttrafik föredrar de stora gäddorna att vistas i djupare vatten där de hittar både föda, trivsam temperatur och kamouflage.

Det är alltid stimulerande att i rätt miljö och öga mot öga få möta sina "fiskenätskompisar" och "belackare"!

One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand

Uberola
2007-11-25, 13:16
Fick mer fisk första dagen i kalmar än vad jag dragit under hela oktober/november i blekinge.

Jan O
2007-11-25, 13:38
Hej Jan O.; I relativt ofiskade skärgårdsvatten med minimal båttrafik brukar gäddorna stå "supergrunt"...ibland även de stora under senhöst och vår. I hårt fiskade skärgårdsvatten och insjöar med mycket båttrafik föredrar de stora gäddorna att vistas i djupare vatten där de hittar både föda, trivsam temperatur och kamouflage.

Det är alltid stimulerande att i rätt miljö och öga mot öga få möta sina "fiskenätskompisar" och "belackare"!

One day spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand

Tjena Leif, jo, så är det nog... skulle vara trevligt att fiska gädda med dig någon gång, jag är ju egentligen en usel gäddfiskare, skulle stå mig slätt utan goda vänners råd. Har du lagt ner för säsongen? Kompisar och belackare var det, hade nog förberett mig på att få smörj men alla var så trevliga så...

Push-Up
2007-11-25, 16:39
Nog var det trögt alltid, men för egen del är inte alltid det viktigaste att få massor av fisk. Sådana här tillställningar är med folk från Skellefterå ända ner till Danmark är skitkul och allt för sällan.
En enkel snabb resumé på min blogg, förhoppningsvis komer jag pytsa ut guldkorn under veckan.....

Simonb
2007-11-25, 17:51
förstår att ni haft trögt fiske. det är väldigt klart i vattnet nu, vi var ute i dag och fick 5-6 snipor och några tappade, hade en 6-7a vid båten iaf.
förhoppningsvis så kommer det igång på allvar till våren sen istället :fiska1: :sun:

Old Firehand
2007-11-25, 17:58
Tjena Leif, jo, så är det nog... skulle vara trevligt att fiska gädda med dig någon gång, jag är ju egentligen en usel gäddfiskare, skulle stå mig slätt utan goda vänners råd. Har du lagt ner för säsongen? Kompisar och belackare var det, hade nog förberett mig på att få smörj men alla var så trevliga så...

Hej Jan O.; Är du en usel gäddfiskare, då är vi två! Eftersom jag gärna fiskar året runt finns det inga säsonger att lägga ner. Förra helgen var jag i Vänern och visade laxar och öringar vad jag hade i draglådan.
Go for the Big Ones!

Jimmiee
2007-11-26, 01:07
Hmm jag skulle försöka ta en 10a,visst jag hade en superkloss efter men no more.
Tror nog vi var den båten som fiskade bäst under veckan?
Sen Jan så fiskade vi inte alls supergrunt utan körde runt 2-3m och de var där de nappade bäst.
Vi fick väll 20 pikes per dag med några riktigt grova pikes på men de ville inte vara med i leken länge tyvärr.
Vår svit i båten blev - 8.7 8.6 8.0 7.5 och en 7kilos ,två borrar också.
Morgonfisket var absolut bäst sen dog de men vädret var så jävla kass !Blåste knappt ett jota,kristallklart i vattnet och sol stuntals.
Så vi får vara nöjd med resultatet eftersom förhållandena var riktigt kassa.
Tack för en superduper trevlig vecka med mycket liv och skratt.
GJ,ta bort motorfästet till trollingmotorn nästa gång för sjuttongubbar ;)
Seeee yah next time

Jan O
2007-11-26, 08:18
...Tjena Jimpa, det stämmer, det fanns fisk även en bit ut men den ville inte nappa för oss. På de ställen vi fiskade hittade vi alldeles för lite gräs för att det skulle löna sig. Kanske skulle vi legat i lite mer på 3 metersbotten.

limnos
2007-11-26, 09:22
Vägde ni 7-8kgs, skämmes tammefan. :)

Hmm jag skulle försöka ta en 10a,visst jag hade en superkloss efter men no more.
Tror nog vi var den båten som fiskade bäst under veckan?
Sen Jan så fiskade vi inte alls supergrunt utan körde runt 2-3m och de var där de nappade bäst.
Vi fick väll 20 pikes per dag med några riktigt grova pikes på men de ville inte vara med i leken länge tyvärr.
Vår svit i båten blev - 8.7 8.6 8.0 7.5 och en 7kilos ,två borrar också.
Morgonfisket var absolut bäst sen dog de men vädret var så jävla kass !Blåste knappt ett jota,kristallklart i vattnet och sol stuntals.
Så vi får vara nöjd med resultatet eftersom förhållandena var riktigt kassa.
Tack för en superduper trevlig vecka med mycket liv och skratt.
GJ,ta bort motorfästet till trollingmotorn nästa gång för sjuttongubbar ;)
Seeee yah next time

Jimmiee
2007-11-26, 13:02
KlisterNäsan,ja vi får väll göra de.
Var ett PB för en person så...

AZach
2007-11-26, 16:46
Tjena,
Tack alla för en jävligt rolig resa!

Arne Z

antoni
2007-11-26, 16:56
tjena.... tack for en cool weekend i bra selskab.... tack til g.j.,jenk ock dansken for et bra treff... :appl:

v.h. stefan antoni

Jenk
2007-12-06, 04:29
Tjena, riktigt kul resa. Det ar val ingen som garanterat massa tior Simonb? Tror att det kom upp fem eller sex tior nar vi pa okno i varas med en topp pa 13+ sa visst fan finns det fina i smaland. Hur kul fiske som helst trots allt. Gaddor som pa vartan skulle vaga 3.3 vager 5+ runt monsteras. Medelvikten maste vara over fyra i varje fall och det ar grymt. Vi tar nya tag till varen.