handdator

Visa fullständig version : Karpmete - premiär!

atterklev
2003-08-29, 08:37
Då var det, dax - kännt suget länge nu!

Ikväll blir min första tur att hänga med ett par boys ut på karpmete. Mäskats hela veckan så jag hoppas verkligen på fisk - STOR fisk.

Har inget eget spö så får låna, även blivit lovad att hugger det på något av deras spö, gör de krokningen men jag får drilla! - Helschysst

Önska oss lycka till - detta skall bli kul!

Quivertip
2003-08-29, 08:46
Skitfiske!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

Peter_S
2003-08-29, 13:21
Ut och ta dom bara!

atterklev
2003-08-30, 13:05
Jaha, då var man tillbaks på fast mark igen.

Tyvärr landades endast en karp inatt / imorse, vi hade tre stycken som tydligen var beskyddade av något allsmäktigt.

Fisk nr 1: Hugg 21:55, Krokning följer, kort rusning innan fisken fastnar i något på botten - vad händer? - "Håret" går av!!

Fisk nr 2: Hugg 00:00, Krokning, fisken går rakt ut i ett näckrosbälte men lyckas tydligen snärja sig i något vasst. Efter en stunds pumpande går linan av!

Fisk nr 3: Hugg 07:30, Krokning, fisken är stor och går upp med ett kraftigt svall för att i nästa sekund släppa, vad har hänt? - Kroken har gått av !!

Fisk nr 4: Hugg 08:15 efter omtackling av spö plus ny färsk boiles med körsbär, krokning fisken rusar rakt in mot stubbar och grenar blir en vadning ut och 1 person i vattnet för att hjälpa till med håven. - Äntligen landas en spegelkarp, en underbart vacker fisk på 5.5kg

Eventuellt blir det en ny resa ikväll och förhoppningsvis fler landade, lite skumma problem som uppkom, sådant får bara inte hända!

Detta var som sagt mitt första karpfiske, och jag var bara "åskådare" - regnade hela natten men vem bryr sig, det var skitkul!
Skall ta och knoppa en liten stund nu, blev lite orolig sömn inatt av någon konstig anledning.

Kanske nybliven karpfiskare med ett eventuellt spö i handen ikväll?