Visa fullständig version : Nätfiske i alstersjön (karlstad)
Varit i alstern och fiskat ett antal gånger i år och jag har märkt att de finns en hel del nät som folk fiskar med. undrar om någon vet vilka som får lägga i nät där?
jag själv tycker de är väldigt onödigt i en sådan liten sjö.
greatdanne
2008-05-15, 00:31
förjävligt.
ackeliba
2008-05-15, 09:10
Irriterande
Everflow
2008-05-15, 12:37
Skulle tro det är de som äger vattnet som också får lägga nät!. dvs stugägarna runtom alstern.
Skulle tro det är de som äger vattnet som också får lägga nät!. dvs stugägarna runtom alstern.
Okej. vi har ju sjötomt 250 m ut i vattnet men skulle aldrig komma på tanken att lägga nät, men de som lägger nät där bor som sagt var på andra sidan vägen (edsgatevägen) så jag skall kolla upp detta med den som har hand om sjön hur reglerna är,
för de har blivit mycket sämre med gösfisket de senaste åren och helst vill jag se att de blir ett nätförbud för alla.
vet någon om de planterar in gös i alstern?
Okej. vi har ju sjötomt 250 m ut i vattnet men skulle aldrig komma på tanken att lägga nät, men de som lägger nät där bor som sagt var på andra sidan vägen (edsgatevägen) så jag skall kolla upp detta med den som har hand om sjön hur reglerna är,
för de har blivit mycket sämre med gösfisket de senaste åren och helst vill jag se att de blir ett nätförbud för alla.
vet någon om de planterar in gös i alstern?
Att ni har sjötomt ger er automatiskt ingen fiskerätt den måste vara tillskriven fastigheten (lagfarten). Men det kanske är det du menar ? för man kan väl inte ha en tomt dvs äga mark 250 m ut i vattnet men däremot kan man ju ha ett enskilt fiske 250 m ut i vattnet dvs fiskerätt. Nu är det väl iof en FVO förening bildad i Alstern och därmed tillhör er eventuella fiskerätt genom upplåtelse FVOF. Sen är väl kamske inte bristen smågös ett problem i Alstern utan mera bristen på större fisk.:ordning:
om man jämför fisket nu med typ för 7år sen så är de dret dåligt .. beror nog till mestadels på ett väldigt stort köttfiske!!!
om man jämför fisket nu med typ för 7år sen så är de dret dåligt .. beror nog till mestadels på ett väldigt stort köttfiske!!!
Håller med dig jonte.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.