Visa fullständig version : Ryckig kastbroms
baliqwerty
2008-10-12, 13:36
Har skaffat mig en beg 6500 pro rocket (röd).
Rullen är i ny skick.
MEN, kastbromsen är inte 100%, ganska "ryckig".
De é klar att den ska trimmas så småningom men har satsat en hel del pengar på div fiske grejor den senaste tiden (främst Ambassadeurer av olika slag)
så känner att jag måste lungna ner mig ett tag.
Finns det något enkelt tips så länge som kan få kastbromsen att fungera nöjdvärt ett tag iallafall?
Om ng sitter på dylig info skriv!!
Skulle bli väldigt glad.. ´å så kan man ju ut & fiska lite med rullen.
En tunn film med fett på bromsbanan brukar hjälpa.
Linkan81
2008-10-12, 14:38
maila o fråga UT han vet......
baliqwerty
2008-10-13, 15:12
En tunn film med fett på bromsbanan brukar hjälpa.
Plockade isär hela rullen (så gott jag kan) & gjorde en rejäl rundsmörjning.
Väldigt bra resultat!
Rullen går "silkesmjukt":appl:
Så det får duga så länge.
Väldigt bra resultat!
Annars kunde jag ha köpt skiten av dej för en billig peng :D:D:D
baliqwerty
2008-10-14, 09:02
Annars kunde jag ha köpt skiten av dej för en billig peng :D:D:D
No, no den här går till samlingen "inte sälja".:blah:
Vet inte varför det ska vara så svårt att få tag i just röda Rocket rullar.
Enligt min uppfattning, klart snyggaste rullen.
JONNIE ROCKER
2008-10-14, 09:12
Enligt min uppfattning, klart snyggaste rullen.[/QUOTE]
Håller med dig,, dom röda är klart snyggast. Sålde min till Linkan81 förra veckan,,
Håller med dig,, dom röda är klart snyggast. Sålde min till Linkan81 förra veckan,,[/QUOTE]
jo det har jag nog fått höra några gånger.
Kollar på UT hemsida. Där står det beskrivit "rulltrim för en hundring". Funkar skitbra tills du kan trimma på riktigt! sedan är det smoooth drag a.k.a. star drag system som gäller. :ordning:
Wreckbender
2008-10-14, 20:29
Håller med dig,, dom röda är klart snyggast. Sålde min till Linkan81 förra veckan,,[/QUOTE]
Ähhh, sånt j-la mööög! ;)
Linkan81
2008-10-14, 20:39
wreck:e du avis eller????tur att jonnie va så snäll o sålde rullen ti en ........
Wreckbender
2008-10-14, 20:44
wreck:e du avis eller????tur att jonnie va så snäll o sålde rullen ti en ........
hehe ja annars hade väl ingen viljat sälja till dej hehe
Linkan81
2008-10-14, 20:47
hehe nä d har du nog jävlit rätt i hehe
JONNIE ROCKER
2008-10-14, 21:10
hehe,,,
baliqwerty
2008-10-19, 21:12
Måste bara strö salt i såret, he he.
Snodde just en Amb 6500CS Pro Rocket RÖD framför näsan på "Linkan81" på tradera. alias malin41.
Är så sjukt nöjd :appl::sun::winner:
Linkan81
2008-10-19, 21:16
Måste bara strö salt i såret, he he.
Snodde just en Amb 6500CS Pro Rocket RÖD framför näsan på "Linkan81" på tradera. alias malin41.
Är så sjukt nöjd :appl::sun::winner:
va ju fler som: bjöd över mig..d e lungt jag har 2 st sen innan ......nu ska du ju bara lyckas fixa vad som fattades på rullen ju......:elgura:
Linkan81
2008-10-19, 21:25
va ju fler som: bjöd över mig..d e lungt jag har 2 st sen innan ......nu ska du ju bara lyckas fixa vad som fattades på rullen ju......:elgura:
man betaler ju inte hur mycket som helst för 3 reservdelsrullar ju ....kostar ju o fixa nya delar ti dom som inte funkar heller ju ....hehe:headbang:
Old Firehand
2008-10-19, 22:59
Väldigt bra resultat!
Hej Micke; Visst känns det skönt att kunna fixa en Ambassadeur själv? Nu är den som ny och du har en pålitlig vän de närmaste 30 åren. Lite Rocketolja mellan varven skadar inte....
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com
baliqwerty
2008-10-20, 14:00
Old Firehand. Jepp skitkul.
Blev så nöjd att jag tog en gammal Amb 5000 från -65 som aldrig blivit rengjord, endast i petat olja när den knarra.
Plockade isär den i molykyler, rengjorde varenda pinal med aceton, tandborste, vatten & diskmedel. Smörde sedan allt.
Och vips, så hade jag en rulle som legat längst bak i lådan som inte bara fungerar perfekt till de den é gjord till, men gör sig ganska bra i bokhyllan med.
baliqwerty
2008-10-20, 14:04
Linkan81 ja,ja. Vi får väl se vad slut summan blir men tänkte nog kränga iväg de andra 2 så fort jag kan & med dem inräknade så blir nog rocketen inte speciellt dyr. Men vi får väl se...
Linkan81
2008-10-20, 16:36
Linkan81 ja,ja. Vi får väl se vad slut summan blir men tänkte nog kränga iväg de andra 2 så fort jag kan & med dem inräknade så blir nog rocketen inte speciellt dyr. Men vi får väl se...
ja så kan man ju oxå göra vett inte hur mycket grejor där fattades på pro rocketen.......
Linkan81
2008-10-20, 18:51
baliqwerty:hur många röda pro rocketar har du nu ????