handdator

Visa fullständig version : Väringen

thomaz
2010-04-07, 15:35
Tänkte jag skulle göra att göstest på Väringen.
Nån med tipps.
Kanske finns sjökort.
:fiska1:

mr.zonker
2010-04-28, 10:45
tror att det följer med en sorts djupkarta när du köper fiskekort.

AxlRose
2010-04-28, 14:12
Det ska vara populärt att fiska gös utanför jakt/jägarstugan. Men jag kan ju lugnt säga dig att du har gjort ett bra val angående att fiska gös på Väringen. Väringen har bra medelstorlek och varje år fångas det minst 2stycken riktigt stora exemplar. Det finns också mycket fin abborre och gädda. Ska nog själv skaffa fiskekort där i år :) Synd att det är så j*vla dyrt bara.

Lycka till :)

Skivsamlaren
2010-08-16, 21:04
Det följer med djupkarta med fiskekortet.

Var ligger jakt/jägarstugan förresten om man kan fråga?

Uppvuxen i Glanshammar förresten :)

Skivsamlaren
2010-12-28, 14:29
Hittade jaktstugan (östra sidan av Ödeby-ön)

ZanderMan
2010-12-29, 01:54
Jaktstugan/Jaktvillan brukar kunna vara hett! Pass dig bara för isen! Det kommer ut en å där i krokarna och det bildas underströmmar beroende på hur mycket vatten som släpps! det brukar oftast vara lugn så långt ned från mynningen men luras inte att gå upp mot mynningen! Ett annat hett tips är fiskekort!!! ZanderMan

AxlRose
2011-03-27, 22:09
Uppvuxen i Glanshammar förresten :)

Glanshammar is the shit! ;) Har det blivit något fiske i Väringen för dig det senaste året? Hur har det gått?

Sommar
2011-03-27, 23:09
Finns en liten sten ö med en liten stuga på där det brukar vara en jävla massa måsar. Där, där nappar det bra!

Skivsamlaren
2011-03-27, 23:19
Jag har varit ute på Väringen en hel del. Fick 2 gösar förra året (typ 2-3 kg), men jag är lite nybörjare efter flera års frånvaro från fisket, och har inte direkt kört riktat fiske mot gös än. Kör inte "riktig" trolling, utan mer spartansk ro-drag-strategi är det som gäller. Kompisen drog dock en 12 kg gädda, så nu har det hela spårat ur totalt, och min plan är att mer el mindre bosätta mig vid Väringen i väntan på att isen ska släppa! :)

Jag sprang på en livstrött abborre på 800 g vilket var kul, iom att jag sällan krokar några abborrar som är nämnvärt större än tusenbröder.

Jag räknar med att 2011 års säsong kommer bli epic!

thomaz
2011-04-14, 20:21
Nej fick inte tummen ur det berömda hålet 2010 hadde fullt upp med dalälven men lär vidga vyerna detta år. Skulle sitta fint med en Tia i år.....

AxlRose
2011-06-17, 16:23
Jag har varit ute på Väringen en hel del. Fick 2 gösar förra året (typ 2-3 kg), men jag är lite nybörjare efter flera års frånvaro från fisket, och har inte direkt kört riktat fiske mot gös än. Kör inte "riktig" trolling, utan mer spartansk ro-drag-strategi är det som gäller. Kompisen drog dock en 12 kg gädda, så nu har det hela spårat ur totalt, och min plan är att mer el mindre bosätta mig vid Väringen i väntan på att isen ska släppa! :)

Jag sprang på en livstrött abborre på 800 g vilket var kul, iom att jag sällan krokar några abborrar som är nämnvärt större än tusenbröder.

Jag räknar med att 2011 års säsong kommer bli epic!

Hur har det gått hittills? Själv var jag ute igår och körde pelagiskt vertikalfiske, kanonkul! 3st gösar över 3kg varav största på 3,8. Flera tappade och missade hugg också :)

Sjodden
2011-06-22, 23:56
Någon fiskelycka på senaste? Har stuga runt Väringen och ska upp nu till midsommar så tänkte kolla om någon har ett aktuellt hett ställe att dela med sig av?
Ska garanterat pröva lyckan kring Jägarstugan och några hittills outforskade grund/stenar

Skivsamlaren
2011-07-10, 12:27
Har nu varit ute ett gäng dagar. Kanske inte optimalt väder överlag, men har iaf fått ett par gösar. När vi var ute igår fick kompisen en fin på 4.1 kg på kast!

Vertikalandet har förbättrats efter att jag köpt för ändamålet anpassat spö - innan körde jag med mitt speedmaster (ej VJ) vilket gjorde krokningen/reaktionen klart svår. Dock kommer jag köpa ekolod omgående, då det inte känns bra att bara planlöst driva för vinden med djupen på fiskekortskartan som enda riktmärke :/

Vet på ett ungefär var jag ska hålla mig, men min jakt efter hårdare botten är liiite knivigt utan hjälp av eko.

På trolling har jag endast fått en minigös och en hel hög snipor, så där finns uppenbara behov av att förfina tekniken. Även där är ju ett ekolod välkommet.

Sjodden
2011-07-10, 15:25
Var ute igår och fick inte ett skit...en fin gös släppte i ytan då den inte tagit kroken utan bara stjärten på jiggen. Riktigt irriterande då bekanta fick 6 st på samma plats 10 min tidigare.
Får skaffa ett ekolod så man kan leta reda på "hålen" och stenbotten så man slipper all lera, även drivankare är på listan då motorn vägrar gå på lågvarv till trollingen (tydligen bästa metoden i mina områden).

AxlRose
2011-11-14, 18:56
Var ute igår och vi fick ca 10fiskar upp i båten på tre pers. En del missade hugg också. Det blev både gös, gädda och abborre, ingen stor dock, största 1,75Kg :)