handdator

Visa fullständig version : Fiske i Lovsjön

sejton
2010-07-09, 11:52
Har varit där nu ett bra tag och fiskat där men inte fått något! Någon som vet om det är något bra fiske vatten där? Hjälp med beten m.m.

Har kastspö och båt, har olika slags beten men ingen fisk får jag.
Kan vara jag som inte kan något heller, som om någon vill med så är ni/du jätte välkomna att visa hur man gör.

Tacksam för alla svar!

Wadman
2010-07-10, 00:12
Mycket bra gäddvatten. Lite kinkiga med betena bara. Stora naturfärgade beten nu när det är så här varmt. Jerkar du så testa den stora freestylern ( savage gear ). Fisken på min avatar tog jag där. Fiska strax innan solnedgången runt öarna .Då kommer madamerna in.

sejton
2010-07-10, 17:38
Ska testa stora beten. Var och köpte ganska många stora vobbler och lite annat för gäddan de rekomenderade blå färger så blev det och lite annat. Har du mer tips på beten och sånt så kör på eller bra fiske ställen så är jag tacksam.

Wadman
2010-07-10, 20:48
Har själv inte haft något bra fiske på blå wobblers i lovsjön. Mitt i sommaren är det runt öarna som gäller ( om man vill ha lite storlek på fisken ). Nu jerkar jag mest men riktigt bra wobblers för lovsjön är rapalas x-rap jointed shad ( 13 cm, 46 gram färg P. HS. S ). Ta bort orginalkrokarna ( skräp ) och sätt dit owner 1.0 istället. En riktigt bra sked för lovsjön är utö 35 gram ( färg YP) .sätt dit en extra fjäderring och byt krok till owner 1.0. Vill du ha lite fladdrigare gång, ( effektivare ibland ) kan du använda gamakatsus 1.0 istället. Utgår ifrån att du sätter tillbaks madamerna, så att vi har något att fiska på i höst:)

sejton
2010-07-10, 22:48
Okej. Jag kastar bara jerkar kommer men inte ännu hehe ska testa andra drag har andra färger med. Ja all fisk åker tillbaka igen jag äter mest bläckfisk och det finns tyvärr inte i lovsjön :fisk: får se om vi ses där någon dag, ska ditt imorgon och fisk med en kompis blir efter 18 tiden, får se om vi har någon tur

Wadman
2010-07-13, 14:02
Har bytt avatar. Fisken på den nya togs igår ( Landsjön 11kg 120cm ). Spinnfiskad rapala x-rap jointed shad.