Visa fullständig version : Hur går fisket i Dalarna?
Hur går fisket i Dalarna? Tycker det är lugnt med fiskerapporter.
Menar inte att ni ska avslöja era heta "hotspots" men nån fin rapport vore kul.
Jag var själv ute och prövade ett pass på Uvbergsviken och fick ca 10st på ismete med en topp på 5,72 och 6kg största var på metern. Planerar att köra nästa pass på Hovran.
Starjonken
2011-01-27, 13:45
Team Perax, har några hyfsat fina i år.. 6-7kg... Killen i hålet bredvid fick ett as på 12,6kg.. Lite retligt! :)
patrik88
2011-01-30, 18:02
Nu har jag, bror och ABCAlex varit ut på Hovran en hel dag och fått 4st. Största på 7,9kg, två på 3,5 och liten stackare.
Jag varit ut två turer tidigare i veckan på Hovran och fått sammanlagt 6 då. En var på 102cm och en på 109cm/8,51kg.
Tycker att fler borde rapportera lite, eller är det bara vi och Team Perax som fiskar i dalarna här på fiskesnack?
Jadu det haglade inte in rapporter direkt. Någon måste väl ha varit ute och försökt?
Nu har jag, bror och ABCAlex varit ut på Hovran en hel dag och fått 4st. Största på 7,9kg, två på 3,5 och liten stackare.
Jag varit ut två turer tidigare i veckan på Hovran och fått sammanlagt 6 då. En var på 102cm och en på 109cm/8,51kg.
Tycker att fler borde rapportera lite, eller är det bara vi och Team Perax som fiskar i dalarna här på fiskesnack?
8,51 är riktigt bra för att vara Hovran. Grattis ! Har en 9plus där själv å tror inte dom blir så mycket större.. Johan Har varit ute på Siljan å fått några. Inga jättar några mellan 6-8kg.. http://teamperax.blogspot.com . .Skitfiske på er alla Dalmasar / Kullor... // Danne "team Perax"
patrik88
2011-02-12, 21:00
8,51 är riktigt bra för att vara Hovran. Grattis ! Har en 9plus där själv å tror inte dom blir så mycket större.. Johan Har varit ute på Siljan å fått några. Inga jättar några mellan 6-8kg.. http://teamperax.blogspot.com . .Skitfiske på er alla Dalmasar / Kullor... // Danne "team Perax"
Har inte fiskat nå jätte mycket i Hovran, men har tänkt att satsa rätt så hårt där och i älven runt om kring i fortsättningen, då jag iaf tror att det går en och en annan krokodil-gädda där.
Hoppas jag har rätt :P
Jag hoppas också att du har rätt Patrik. Jag brukar ha fel rätt ofta =).. Vi kanske ses därute nån dag?.
patrik88
2011-02-15, 12:38
ja vi får väl se om det bli bortkastad tid elr inte..
Ja kanske det..
Är det inte hemskt med nö på isarna i Dalarna nu? Men senaste veckan fick blev även Mälarens fina "golv" förstört av eländet...