handdator

Visa fullständig version : Brr!

Stizo
2003-01-03, 17:56
Varför skall det vara så j---a kallt nu???

Blir lite jobbigt med isfiske... :ledsen: :ledsen: :ledsen:

Måste trösta sig lite med :beer:

Sturgeon
2003-01-03, 18:40
Originally posted by JJJ78
Varför skall det vara så j---a kallt nu???

Blir lite jobbigt med isfiske... :ledsen: :ledsen: :ledsen:

Måste trösta sig lite med :beer:

Var ute idag på Lanvettersjön 09.00 - 13.00 med några riktiga pimpelrävar.

Tyvärr kallt -12, 5-6 m/s vind, mulet och riktigt dåligt fiske, totalt kom det upp 6 abborrar + 2 små gäddor (på 5 man), tog själv på mitt lite egna vis två 1-1,5 hektosborrar på mormyshkaspö, balansare + maggots.:)

Att jag får lite är en sak, men när andra får det då är det dåligt.
Vågade inte ta med kameran med tanke på väderomständigheterna, inga bilder (dock ingen förlust denna gång).

Stizo
2003-01-03, 20:10
Originally posted by Sturgeon

Var ute idag på Lanvettersjön 09.00 - 13.00 med några riktiga pimpelrävar.

Tyvärr kallt -12, 5-6 m/s vind, mulet och riktigt dåligt fiske, totalt kom det upp 6 abborrar + 2 små gäddor (på 5 man), tog själv på mitt lite egna vis två 1-1,5 hektosborrar på mormyshkaspö, balansare + maggots.:)

Att jag får lite är en sak, men när andra får det då är det dåligt.
Vågade inte ta med kameran med tanke på väderomständigheterna, inga bilder (dock ingen förlust denna gång).

Uuuush va kallt! Fast ni där nere har det rätt så bra! Här i Stockholm har vi - 17 (enligt min bil) grader celcius.

Vi som skulle ut och ismeta på Söndag! Enligt väderleksgubbarna skall det bli ca -11 grader! Lite jobbigt! Min smärtgräns går någonstans vid - 10...

Ni måste ju ha rätt så bra isar i år nere i Göteborg???
Dem är väl bättre än på många år?

rapala
2003-01-03, 21:49
det verkar ju inte kul med -17. har personligen 20+ och prognoserna tyder att det skall komma varmare vindar:sol: :sol:

Sturgeon
2003-01-03, 22:31
Originally posted by JJJ78

Uuuush va kallt! Fast ni där nere har det rätt så bra! Här i Stockholm har vi - 17 (enligt min bil) grader celcius.

Vi som skulle ut och ismeta på Söndag! Enligt väderleksgubbarna skall det bli ca -11 grader! Lite jobbigt! Min smärtgräns går någonstans vid - 10...

Ni måste ju ha rätt så bra isar i år nere i Göteborg???
Dem är väl bättre än på många år?

Dryga 20 cm var det på sjön , doppade picken i hålet och kunde konstatera att 25 cm is var det inte.:rolleyes:

Skitfiske på Söndag.

Stizo
2003-01-04, 01:10
Originally posted by rapala
det verkar ju inte kul med -17. har personligen 20+ och prognoserna tyder att det skall komma varmare vindar:sol: :sol:

Ooooh sol och värme! Jag drömmer bort till värmen! :cool2: :sol: