handdator

Visa fullständig version : Sjuuukt bra gäddfiske :)

esoxlucius666
2011-09-26, 00:56
Måste bara dela med mig av helgens fiske! Jag och en kamrat besökte ett ställe i helgen för att försöka lura några gäddor, kompisen skulle köra jerk och jag gammalt hederligt spinnfiske. Fredagen åkte vi ut vid 11:30 och fisket började hyffsat för oss båda men ju längre dagen gick så tog jag fler och fler så kompisen övergav jerkfisket och började köra med drag han med. När vi gav upp vid 18 tiden hade jag tagit 40st med en topp på 5,3kg och kompisen fick 27st med en topp på 4,5. På lördagen började vi fiska vid 08:30 och gäddorna var ännu mer i tagen nu, efterföljare, hugg och landad fisk i nästan varje kast. När vi gjorde kväll vid 16:30 så hade kompisen dragit 57st med en topp på 7,4kg och jag lyckades skrapa ihop 62st med en topp på ca 4kg. Inte illa att få 186 gäddor på inte fullt två fiskedagar, så nu sitter man här med fingrar som ser ut att ha gått igenom en köttkvarn efter alla härliga gäddtänder. Fan vad fiske kan vara underbart ibland:oj:

PajkSimon
2011-09-26, 01:35
Sjuuukt bra gäddfiske :)

Barramundi
2011-09-26, 09:16
Var? Vilket landskap kan ni väl i alla fall avslöja? :)

Daxe
2011-09-26, 10:12
Hej! Började räkna lite på Lördagens fiske! Det innebär att ni drog 14.8 gäddor i timmen, Där av 7,4 gäddor per halvtimme. Sen ska ni ut med båten antar jag annars är det än så troligt från land. Så lägg ner skit snackat här på fiskesnack, Här delar man med sig av [Riktigt] erfarenheter. Om detta skulle vara sant så gör en film för fan!

EuroPike
2011-09-26, 10:30
Tror mycket väl att detta kan vara sant och jag säger stort grattis till er båda för ett riktigt superfiske!

BeBest
2011-09-26, 11:48
Ibland hittar man ställen där det är som att fiska i ett akvarium. Jag känner till ett par såna ställen i min hemsjö. Just nu på hösten är dessa platser fulla av gädda men flyttar man sig för mycket så man ligger en dryg kastlängd fel är det i stort sett helt tomt och så kan det vara längs en lång sträcka kring dessa hot spots.

RoBoT
2011-09-26, 12:11
Hej! Började räkna lite på Lördagens fiske! Det innebär att ni drog 14.8 gäddor i timmen, Där av 7,4 gäddor per halvtimme. Sen ska ni ut med båten antar jag annars är det än så troligt från land. Så lägg ner skit snackat här på fiskesnack, Här delar man med sig av [Riktigt] erfarenheter. Om detta skulle vara sant så gör en film för fan!

Varför skulle inte det kunna vara sant?? Jag har själv upplevt såna fisketurer ett flertal gånger. Tråkigt med folk som är avundsjuka och förstör för andra!

Ett jättegrattis till en lyckad fisketur!!

Da_Moose
2011-09-26, 12:12
Absolut ingen omöjlighet, prickar man rätt på hösten så kan man hitta helt sjuka fisken antalsmässigt. Vi brukar lyckas med detta och mer därtill på höstarna, men tyvärr så brukar de större skina med sin frånvaro. Massor av gädda upp till 6 kilo men över det blir det längre mellan dem, förmodligen beror det på att det alltid hinner fram någon mindre som tar betet.

Gäddrekord på kortast tid är nog för mig och Blaze här på forumet, vi drog ungefär 90 st på ca 5 timmar förra hösten.

pasi75
2011-09-26, 12:25

Har varit med om liknande fiske , ett orört vatten med optimal huggperiod. Det var hugg varje kast och 70st på en dag men högre toppar

esoxlucius666
2011-09-26, 12:29
Har ingen som helst anledning att ljuga om detta! Vet bara att det var det sinnessjukaste fiske jag varit med om i hela mitt liv!!! Mitt personliga rekord på fångade gäddor på en dag var tidigare 32st och det var för ca 10 år sedan, och jag har fiskat i över 30 år. Kompisen hade 43 som PB. Förra året vid ungefär samma tid så fiskade vi där en och en halv dag och då fick vi 80st tillsammans, tror t.o.m att jag skrev om det här. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva sånt fiske igen och absolut inte nåt bättre som vi nu fick vara med om! På slutet var det så att man började fundera på om det var nåt skämt av nåt slag, har då aldrig tidigare haft träningsvärk i armar och axlar efter 2 gäddpass :) Tro vad ni vill men jag sitter med ett underbart fiskeminne som jag kommer att minnas till min död:love: Och till Barramundi får jag väl avslöja att det var i Västernorrland:cool2:

snusdennis
2011-09-26, 13:17
Vilket kanon fiske ni måste ha haft! Själv har man fått 38gäddor på hela året och fiskat varje dag oftast 10timmar om dagen.. Lite smått avundsjuk blir man ju men Grattis!

Buster
2011-09-26, 13:22
Ja antalsmässigt går det lätt. När vi filmade gäddfeber tog vi över 50 gäddor på en ankring innan vi bröt för lunch.

Da_Moose
2011-09-26, 13:35
Har varit med om liknande fiske , ett orört vatten med optimal huggperiod. Det var hugg varje kast och 70st på en dag men högre toppar

När åker vi?

esoxlucius666
2011-09-26, 13:47
Vilket kanon fiske ni måste ha haft! Själv har man fått 38gäddor på hela året och fiskat varje dag oftast 10timmar om dagen.. Lite smått avundsjuk blir man ju men Grattis!

Jag brukar få i runda slängar strax över 100 gäddor per år. I år hade jag fått 27 gäddor innan denna tur pga massa jobb på huset mm. Tro fasen att man vill dela med sig av en sån här upplevelse till folk som kan ta in och förstå ens glädje då man har haft sitt livs bästa gäddfiske!!!! Synd bara att några ska misstro en när man vill dela med sig av glädjen, men det är väl som sagt avundsjuka:blah:

Plauwt
2011-09-26, 13:54
Jag var ute på Herten i Bollnäs förra hösten. 3 man i båten och ca 100 landade fiskar på Samma "stråk". Drev med vinden, åkte tillbaka och drev, åkte tillbaka och drev. Höll på så några timmar och öste upp fisk! jag tappade två fiskar på samma kast, och tredje gången det högg så hängde den med till båten. Så jag misstror dig ingenting! Grattis till fantastiskt fiske! :D

esoxlucius666
2011-09-26, 16:33
Hoppas ni far dit igen till samma ställe och får liknande tur igen, ta med kameran för säkerhets skull nästa gång nu, filma, det kan bli en film för livet att se om och om igen för er.
För det vill även vi andra här på forumet se, börjar det bli över 30gäddor på en dag per fiskare så är det sjukt häftigt ju, mitt bästa är 5gäddor på en timma, inga stora, men jag hamnade nästan i extas då :)
Hade jag vart med om nått liknande som ni nu så hade jag nog fått konstiga men/fel för livet :)
:appl:

Det jävliga är att jag hade videokameran med mig! Men vem tror du frivilligt ställer sig och filmar då man har sitt livs fiske, inte jag i alla fall!!!Blev nån liten filmsnutt då vi kom till nån ny vik då vi gav varandra fem kast att ta en gädda, men så många behövdes inte. Som så många av er vet så blir det ju lite av en inbördes tävlan då man är ute och fiskar så man vill ju inte att kamraten ska ta fler än en själv:nej: Nästa år får man väl ta och anlita en kameraman som förevigar härligheten, men då blir man väl FF. Och håller med dig om att nu blev man lite skadad, känns inge kul att åka ut och få några stycken på en dag som man är van vid. Kul att höra att andra också har upplevt denna huggsexa för som sagt det är ett minne för livet. Skitfiske på er:fiska1:

Xtreame
2011-09-26, 17:14
Självklart ska det komma kommentarer om att TS inte talar sanning. Jantelag?

Fick själv 26st Gäddor mellan 2-6.5kg på några timmar förra helgen. Var helt slut i underarmen och handleden. Självklart trodde folk att jag ljög om det!!
Men det säger nog mer om dom som påstår det än storfiskaren! Eller? ;-)

Daxe
2011-09-26, 19:52
Då väntar jag mig 10000GäddorPåEnDag.avi snart då! Väntar med spänning! Tack på förhand "Avundsjuk"

Danne1982
2011-09-26, 20:07
Fan va kul! Grattis till er båda.

Plauwt
2011-09-27, 00:15
Då väntar jag mig 10000GäddorPåEnDag.avi snart då! Väntar med spänning! Tack på förhand "Avundsjuk"

bitterkvinnligkönsdel.nu

micke g
2011-09-27, 00:54
Om TS hade ljugit ihop det hela borde det ha dykt upp några stora bitar med. Var själv med om en liknande huggsexa för ett tag se men jag tröttnade efter nån timma.

Cookie o0
2011-09-27, 15:56
Har ingen som helst anledning att ljuga om detta! Vet bara att det var det sinnessjukaste fiske jag varit med om i hela mitt liv!!! Mitt personliga rekord på fångade gäddor på en dag var tidigare 32st och det var för ca 10 år sedan, och jag har fiskat i över 30 år. Kompisen hade 43 som PB. Förra året vid ungefär samma tid så fiskade vi där en och en halv dag och då fick vi 80st tillsammans, tror t.o.m att jag skrev om det här. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva sånt fiske igen och absolut inte nåt bättre som vi nu fick vara med om! På slutet var det så att man började fundera på om det var nåt skämt av nåt slag, har då aldrig tidigare haft träningsvärk i armar och axlar efter 2 gäddpass :) Tro vad ni vill men jag sitter med ett underbart fiskeminne som jag kommer att minnas till min död:love: Och till Barramundi får jag väl avslöja att det var i Västernorrland:cool2:

Stort grattis!, jag bor i Västernorrland och har tagit 3 gäddor på en timme som max. Bor jag nära erat ställe?:)

shank
2011-09-27, 16:41
Kan också intyga att mängden kan stämma. Vi har en sjö här i Boråstrakten där man kan komma upp i 50 gäddor på en 3-4 timmars tur när allt stämmer. Mycket smått dock..

Grattis till ett grymt fiske!

Eppis
2011-09-28, 11:14
Avis?

boman1979
2011-10-05, 16:49
varför skulle detta vara omöjligt? har själv varit med och snittat över 100 gäddor på en dag på 2 pers 7-8 h.
räknar man gäddor per timme så kan det ju variera mycket. till exempel kan man ju få 20-30 gäddor på samma plats på 1 timme för att
det sen är dött i 2 timmar. stämmer allt så blir det antal.
MaPa fishing team har t.ex. 161 gäddor som rekord på en dag 2 pers.
2300 nåt på ett år på 2 pers. Det blir 6-7 gäddor om dagen om man skulle fiska varje dag.

zolt
2011-10-07, 08:23
Låter som en helt vanlig dag på sjön:))

Parsa
2011-10-10, 15:14
Jag började fiska i år och jag började med ströming i nacka strand. jag fiskade två gånger aborre nära på någon annan stan senare och jag blev väldigt intreserad att fiska. jag har köpt nästan alla sorter fiske utrustningar men jag känner inte någon ställe att fiska på hösten och jag vill gärna följa med någon som är duktig på att fiska. jag vill gärna betala hyran om man ska hyra båt eller ska få fiske jort.
Mvh/Parsa

Korsdraget
2011-10-18, 11:45
Vad är det som är problem Daxe?
Är det lite svårt att glädjas över killarnas enastående fisketur?
Eller är det så att allt det som är bättre än det du lyckats med inom fisket är lögn?

PGCBAmse
2011-10-20, 12:19
Grattis Grabbar/Gubbar! :) Hoppas ni får uppleva detta igen och att en själv som nybliven fiskar får uppleva något sådanthär någon gång! :) Men som sagt stortgrattis!

bluehawaii
2011-10-20, 14:20
Någon som är avundsjuk kanske??
Grattis till 2 otroliga dagar på sjön!!

skrukm
2011-10-23, 23:43

haha det tyckte jag var lite kul. Han måste inte ha menat något illa? lite sarkasm bara hehe... Grattis by the way :) sjukt fiske

P.S.
Klart att det finns folk som tror att det är en lögn, med tanke på att det tyvärr finns folk som ljuger här på forumet

HaDo
2011-10-25, 17:43
Daxe: Jag tycker synd om dig. Så bitter........

Grattis till ett grymt fiske!!