handdator

Visa fullständig version : Fiska gädda i RÄMEN

SimpZeN
2011-10-14, 14:49
Hej!

Ska kanske ut till rämen nu till helgen då vi haft stuga där i all evighet... Har fiskat där fler talet gånger, dock är sjön så jävla stor (beroende på vad man jämför med), så aldrig fått annat än abborre/öring där,

Så söker nu hjälp av dom som fiskar/ har fiskat där alternativt ni som har tips och ideér,

Nu till frågan, vart hittar man gäddan i större sjöar, det är riktigt gott om öring/abborre så det bör finnas riktiga krokodiler där, vet att grannen därute har tagit en hel del gädda, även en kille/man som bloggar om fiske brukar trolla där, men dom håller ju inne med vart man ska fiska.

Trolling är jag inge bra på samt att vi för tillfället tagit upp motorbåten så blir att ro eka denna helg... kommer inte kunna ro runt hela sjön då den är skapligt stor, har dock testat de flesta vikarna runt sjön som ser ut att kunna vara gäddhabitat, men inget alls där, sjön har rikligt varierade djup så funderar om alla gäddor ligger på djupet eller på de grundare partierna på 7-8 meters djup,

Kanske man skulle testa runt uddar och holmar? vet inte vad som skulle kunna fungera, har heller inte tillgång till ett riktigt bra ekolod,

Bifogar hemmapul bild xD

34503

Röda punkten= utgångs punkt

orangea ringar och sträck är kanter alternativt områden där jag fiskat av.

Rosa ringen indikerar vart jag skulle vilja fiska dvs intressant område, dock är det stenigt som fan innan man kommer in och det tar nog en 40-50 min att ro dit bara,,

Bruna ringen indikerar ungefär vart jag kommer kunna fiska av nu i helgen

Tack för svar!
Skitfiske på er:)

snusdennis
2011-10-14, 23:00
När jag brukar vara ute på ösjön så ska man leta efter vakande eller hoppande löjstim. Där finns det alltid gädda. Under stimmen. Så kolla efter det..

SimpZeN
2011-10-16, 16:06
När jag brukar vara ute på ösjön så ska man leta efter vakande eller hoppande löjstim. Där finns det alltid gädda. Under stimmen. Så kolla efter det..

Det blåser på en hel del på rämen så att se vak brukar vara svårt ,samt att i somras när jag var ut så var vindstilla å det vakade satan precis när solen gick ner samt under hela dagen , men inte en gädda kom upp,

tog en snabbvända på 3 timmar i helgen där med roddbåten å bror tog en öring på kilot på en soft 4-play och jag tog en 2kg gädda på haspel så inte helt värdelöst :)