Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inlägg
    Skulle vara kul om vi kunde få en bild på ditt förlängda TNT spö

    Vet inte om du postat bilden i någon annan tråd men nu med sökfunktionen nere är det svårt att gå igenom alla trådar!
    Inga problem , här är på TNT bredvid en Lipstick som är orginal , blev enorm skillnad att förlänga spöt . Var nära på sälja spöt för det var jobbigt för ryggen , efter förlängningen var det en fröjd att fiska med den , kör hela dagar utan problem .
    Garry på Truecustomrod förlängde spöt
    Click image for larger version

Name:	IMG_245999.jpg
Views:	1
Size:	145,8 KB
ID:	1786066Click image for larger version

Name:	IMG_2460999.jpg
Views:	1
Size:	135,3 KB
ID:	1786067

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
      Inga problem , här är på TNT bredvid en Lipstick som är orginal , blev enorm skillnad att förlänga spöt . Var nära på sälja spöt för det var jobbigt för ryggen , efter förlängningen var det en fröjd att fiska med den , kör hela dagar utan problem .
      Garry på Truecustomrod förlängde spöt
      [ATTACH=CONFIG]98014[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]98015[/ATTACH]
      Jävlar va fint!!
      Har sj ett tnt men har fortfarande lite svårt för bakhandtaget,ditt ser helt optimalt ut!!
      Va landa operationen på ca?
      Blev sugen på å förlänga mitt,lr leta efter nått annat,men ä galet nöjd över klingan och actionen.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
        Jävlar va fint!!
        Har sj ett tnt men har fortfarande lite svårt för bakhandtaget,ditt ser helt optimalt ut!!
        Va landa operationen på ca?
        Blev sugen på å förlänga mitt,lr leta efter nått annat,men ä galet nöjd över klingan och actionen.
        500 fick jag ge , kontaktar du Truecustomrods så kanske han kan hänvisa dig någon spöbyggare i närheten
        Från att vara på väg att sälja så är det nog det spöt jag använder allra mest idag tack vara förlängningen .

        Kommentera


        • Jag har ett "gammalt" svartzonker spinnspö här hemma som är klassat upp till 220 gram. Har kastat beten med det spöt som vägt uppemot 180 gram utan problem. Nu till nästa år är jag sugen på att prova lite nya beten och har snöat in på 3d burbot som väger 216 gram. Är det dumt att kasta beten som kommer så nära klassningen på ett spö? Kanske någon annan som testat liknande beten på det spöt? Vill inte gärna köpa ett nytt spö... för något år sedan tänkte jag att 220g skulle räcka en livstid men det kommer ju ständigt nya grejer man vill prova .

          Kommentera


          • Köp ett shimano compre

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Sabnack Visa inlägg
              Jag har ett "gammalt" svartzonker spinnspö här hemma som är klassat upp till 220 gram. Har kastat beten med det spöt som vägt uppemot 180 gram utan problem. Nu till nästa år är jag sugen på att prova lite nya beten och har snöat in på 3d burbot som väger 216 gram. Är det dumt att kasta beten som kommer så nära klassningen på ett spö? Kanske någon annan som testat liknande beten på det spöt? Vill inte gärna köpa ett nytt spö... för något år sedan tänkte jag att 220g skulle räcka en livstid men det kommer ju ständigt nya grejer man vill prova .
              Det är väl bara att hänga på betet och testa lite försiktigt. Det brukar ju märkas rätt tydligt om det funkar eller inte. De SZ-spön jag har är ganska överklassade så de går att svänga iväg betydligt tyngre beten än vad de är klassade för. Men jag vet inte hur det är med ditt. Enklast är väl som sagt att testa, men inte ta i för kung och fosterland i första kastet.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
                Det är väl bara att hänga på betet och testa lite försiktigt. Det brukar ju märkas rätt tydligt om det funkar eller inte. De SZ-spön jag har är ganska överklassade så de går att svänga iväg betydligt tyngre beten än vad de är klassade för. Men jag vet inte hur det är med ditt. Enklast är väl som sagt att testa, men inte ta i för kung och fosterland i första kastet.
                Njaa, då är dina spön underklassade min vän
                Överklassade då kastar de inte lika tungt som står angivet

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Njaa, då är dina spön underklassade min vän
                  Överklassade då kastar de inte lika tungt som står angivet
                  Ja, just ja. Så är det. Det är inte lätt alla gånger. Framåt/bakåt, över/under, höger/vänster, hit/dit.

                  Kommentera


                  • Volatile 9 fot 50-220g
                    Som Joel Abrahamsson säger, du kan kasta allt från Atomdrag till en liten spädgris om du vill
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

                    Kommentera


                    • Har fiskat kanske ca 1,5år med mitt st croix top n tal,älskar värkligen det spöt,kastar allt suveränt bra.känsligt,å mycke trevlig halv/topig action.
                      Men,det finns ju allti ett men
                      Bakhandtaget skulle gärna fått varit nån cm längre.
                      Har varit inne lite på å försöka hitta nån som kan förlänga d nån cm,då skulle d värkligen vara nära på perfect
                      Men köpte spöt beggat å ja sj har använt det mycke,så det börjar bli lite slitet + att det vore intressant å kanske provanågot annat.
                      Spanat endel på gator spöna,ä ju hyffsat pris på dom nu å.
                      Annars vad har ni för förslag?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 963 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X