Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursäkta en kanske dum fråga.
    Hur fixar man grejor från ABU. ringa, mejla, webbshop?
    Tänker även på vilka delar man ska ha som spole, linförare och annat godis som kan användas för att förbättra sina Ambassadeur rullar.
    Visst jag har ju sprängskisser till rullarna, både de nya och äldre rullarna, men att veta vilka delar som är lönt att satsa på???
    Finns ju en hel del UT-grejor, men är det i stort sett samma som vissa av originalprylarna och då till bättre priser hos ABU så.....
    Har ju några som kanske kan bli utsatta för lite förbättringar ;-)

    Kommentera


    • #22
      Abu har schman på nätet, när du väl hittat vad du vill ha så ringer du service eller reservdelar så får du hem det mot postförskott.

      http://www.abugarcia.com/support/reel-schematics
      Anders @ gäddfiske.se

      Kommentera


      • #23
        Tänkte se om jag kan få ut lite ytterligare utav min Toro NaCl och har sett att många sätter in sinterbronsbussningar och byter lager kors och tvärs, men hur vet man vad som passar?

        Har ett exempel:
        http://www.sportfiskeboden.e-butiken...T-Bussningsats

        Finns det mer jag kan trimma upp rullen med som gör att den blir ytterligare lite mer hållbar?

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Hesten Visa inlägg
          Tänkte se om jag kan få ut lite ytterligare utav min Toro NaCl och har sett att många sätter in sinterbronsbussningar och byter lager kors och tvärs, men hur vet man vad som passar?

          Har ett exempel:
          http://www.sportfiskeboden.e-butiken...T-Bussningsats

          Finns det mer jag kan trimma upp rullen med som gör att den blir ytterligare lite mer hållbar?
          Om jag inte minns fel har Lundgrens både bronsbussningar och carbontex-lameller + brickor till Revo Toro.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
            Om jag inte minns fel har Lundgrens både bronsbussningar och carbontex-lameller + brickor till Revo Toro.
            Det är mest bussningarna jag är nyfiken på. Är det dessa du menar http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=13522?

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Hesten Visa inlägg
              Det är mest bussningarna jag är nyfiken på. Är det dessa du menar http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=13522?
              De i länken verkar vara till dem runda rullarna. Kanske finns de inte kvar till Toro men ring och fråga.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Kr0nbl0m
                Har en fråga:
                Ni som bytt till kromat mässingsstativ var köper ni det, ABU elr någon annanstans?
                Det beror lite till vilken rulle det är frågan om, men mejla reelman, han fixar allt du vill ha till dina rullar.
                reelman@live.se
                Jag rekommendera starkt att kontakta honom, han har järnkoll på allt vad gäller amba-rullar.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
                  Det beror lite till vilken rulle det är frågan om, men mejla reelman, han fixar allt du vill ha till dina rullar.
                  reelman@live.se
                  Jag rekommendera starkt att kontakta honom, han har järnkoll på allt vad gäller amba-rullar.
                  Tack för hjälpen!

                  Kommentera


                  • #29
                    Mitt senaste projekt är en 4501 ProRocket som optimeras för gäddfiske. Än så länge har den fått sinterbronsbussningar, lättad linspridare och keramisk knivbult. I lådan ligger en extra backspärrshake och väntar på montering. Stativet är utbytt mot ett med tumtangent från en RCN 41, också i kromad mässing, precis som Rocketens. Och bottenplattan är ju redan i kromad mässing i Rocketen så det känns stabilt. Utvändigt har den fått en kolfibervev från en Revo MGX och kupade gavlar som jag slipat bort lacken på för att ge den en rat rod/industri-look

                    Kvar på att göra-listan är lättat och kullagrat mellandrev, byta utväxling till 6,3:1 och rostfria drev, och ett eventuellt spolbyte. 2014-Recorden känns ju het. Har även moddat på tidigare rullar på gamla Recordens spole med gott resultat.

                    Vad tror ni, kan det bli nåt att ha? 4000-storleken är ju den klart stabilaste Amban att bygga på, rent hållbarhetsmässigt. Det lustiga i kråksången är att jag kommer med all sannolikhet inte använda den så mkt, då jag tycker att de klassiska Amborna är för höga i profilen. Men de är ju så roliga att pilla med...

                    Kommentera


                    • #30
                      Lånar tråden lite igen, är det någon som vet var man kan finna ett snyggt handtag till årets röda Pro Rocket 6501? Är inte så förtjust i powerhandle så jag hade tänkt mig något med dubbelvev och lite röda inslag i.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 242 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 057 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 580 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 215 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X