Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
    Någon som hört eller sett något nytt?
    På Facebook och Insta har det i alla fall inte hänt ett smack sedan 2019 vad jag kan se, man söker fortfarande investerare.

    Kollade på några av filmsnuttarna på Insta där de demokastar rullen och att döma av dessa klipp så är jag inte imponerad.

    Kommentera


    • #52
      Det är ju ett under att ingen av dom etablerade tillverkarna inte redan har uppfunnit en rulle som kastar tillräckligt långt utan trassel... :-)


      Använd haspel...

      Kommentera


      • #53
        Uppvuxen med flugfiske och ambassadeur för spinn
        vem har sagt att det skall vara lätt?

        Kommentera


        • #54
          Senaste nytt: https://mailchi.mp/c6d41cdc0e62/sviv...2?e=bd341b7b7a

          Läste nyss på deras FB-sida att det finns möjlighet att testa rullen hos Svivlo i Svedala kommande tisdag.

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
            Senaste nytt: https://mailchi.mp/c6d41cdc0e62/sviv...2?e=bd341b7b7a

            Läste nyss på deras FB-sida att det finns möjlighet att testa rullen hos Svivlo i Svedala kommande tisdag.
            Tråkigt att höra att skaparen somnat in.

            Att produkten eventuellt kommer ut nästa år är riktigt coolt. Jag vill verkligen pröva den här kastbromsen, då jag anser att det är den mest revolutionerande funktionen på kanske någon rulle de senaste 10 åren. Det är rent utsagt skithäftigt.

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

              Tråkigt att höra att skaparen somnat in.

              Att produkten eventuellt kommer ut nästa år är riktigt coolt. Jag vill verkligen pröva den här kastbromsen, då jag anser att det är den mest revolutionerande funktionen på kanske någon rulle de senaste 10 åren. Det är rent utsagt skithäftigt.
              Bor du i närheten av Svedala kan du ju anmäla dig för att testa rullen på tisdag. Hade jag bott i närheten skulle jag definitivt anmält intresse att testa ...

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

                Bor du i närheten av Svedala kan du ju anmäla dig för att testa rullen på tisdag. Hade jag bott i närheten skulle jag definitivt anmält intresse att testa ...
                Jag befinner mig tyvärr inte i närheten.

                Kommentera


                • #58
                  Enligt Patrik Zander som jag precis pratat med så skjuts testdagen imorgon tisdag den 12/7 kl 13 upp till efter semestrarna, och sker då ist under kvällstid.
                  Lite surt, jag hade verkligen sett framemot att få testa deras rullar imorgon….

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av svivlo
                    Vi är tillbaka :-)

                    Det har, som ni vet, varit tyst ett ganska långt tag. Den främsta anledningen har varit att vi inte fick in kapital till att fortsätta utvecklingen av fiskerullebromsen. Istället blev det så att vi utvecklat en automatisk broms för rollatorer (https://www.rollgouard.com) som nu finns på marknaden.

                    När denna produkt var färdigutvecklad startade vi upp Svivlo-projektet igen. Det har gått framåt med stormsteg och vi håller i skrivande stund på med den sista prototypen innan industrialiseringen startar. Med investeringar i skärande bearbetning och fler produktutvecklare har vi de förutsättningar som krävs för att snabbt komma ut på marknaden.

                    Det som tidigare kallades för alphabrake kallas numera för Transversor. Transversorn är den patenterade teknik som reagerar på förändring i hastighet.

                    Att lösa problemet med trassel är svårt, mycket svårt. All nuvarande tekniker fokuserar på att adressera symptom (hastighet) istället för orsak (förändring i hastighet). Transversorn är den teknik som har bäst förutsättningar att verkligen förhindra trassel och ge fiskaren bättre förutsättningar att ha draget längre tid i vattnet.

                    Ni får gärna ställa frågor om teknik, planer och produkter till oss här.

                    God Jul och Gott Nytt År!

                    Patrik
                    Sedärja!

                    Förbannat coolt!
                    Snackar säkert för många som liksom jag verkligen gått och väntat och sett framemot detta!
                    Kommer fortsätta att följa era ansträngningar med största intresse!

                    (Länken ang rollator bromsen funkar inte, troligen pga att det fattas ett o, ska väl vara: https://www.rolloguard.com/produkter/?lang=sv )

                    Stort lycka till med era projekt och produkter!

                    God Jul!


                    Kommentera


                    • #60
                      Ursprungligen postat av svivlo
                      Vi är tillbaka :-)

                      Ni får gärna ställa frågor om teknik, planer och produkter till oss här.

                      God Jul och Gott Nytt År!

                      Patrik
                      Blir det en Made in Sweden rulle?
                      Kan ni göra en rundgavlad? :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 188 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 671 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 258 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X