Visa fullständig version : dragon mystery...
Tjoho!
Är lite sugen på ett jiggspö, och har kollat in Dragon Mystery 8f men hittar ingen butik där det säljs eller några som helst prisuppgifter.... Någon som kan tilldela lite info?
// Linus
nästan 100% säker på att sportfiskecompaniet har den...
Har du känt på ett dragon mysteryspö?.... funderar också på att skaffa ett..... finns det någon här som har ett sånt?
Har du känt på ett dragon mysteryspö?.... funderar också på att skaffa ett..... finns det någon här som har ett sånt?
nej har inte gjort är sugen på att få känna på spöet.. skulle passa perfa ihopp med min sedona 2500 fb och lite pp 0.13 som bara ligger o skräpar..
fogelberg
2005-01-01, 14:36
Tjoho!
Är lite sugen på ett jiggspö, och har kollat in Dragon Mystery 8f men hittar ingen butik där det säljs eller några som helst prisuppgifter.... Någon som kan tilldela lite info?
// Linus
Vad skiljer ett jiggspö från andra spön?
Vad skiljer ett jiggspö från andra spön?
För mig är ett jiggspö 3-20g minst 8f långt dvs ett längre ul spö.. Sen vissa spön har ju extra känsliga toppar osv.. Det kan iof göra sj på ett vanligt spö utan problem...
fogelberg
2005-01-02, 18:58
För mig är ett jiggspö 3-20g minst 8f långt dvs ett längre ul spö.. Sen vissa spön har ju extra känsliga toppar osv.. Det kan iof göra sj på ett vanligt spö utan problem...okej, tackar... ett spö quivertop då alltså?
Flodebanan
2005-01-02, 19:57
Tjoho!
// Linus
Har ett RT XPS Feeder som ligger och skräpar, du kan ju sätta sågen i det, hemmafixare som du är:)
Henrik_L
2005-01-02, 21:06
jag har ett sånt.....
Känsligtheten ligger i att toppen är av glasfiber. Det är helt enkelt det bästa jiggspöt som finns...den som köper ett lär knappast bli besviken för fem öre ens
Kan tala om att Beast Master och även Ugly Stick har dessa glasfiber toppar. Rex Hunt spöna är nästan bara av den typen. Så det är ju inget märkvärdigt som det skrivits om här. Det är ju spön helt enkelt anpassade för att få ett känsligt och ett spö där du kan pressa till max utan att det brister.
jag har ett sånt.....
Känsligtheten ligger i att toppen är av glasfiber. Det är helt enkelt det bästa jiggspöt som finns...den som köper ett lär knappast bli besviken för fem öre ens
Vad är det för kastvikt/längd på ditt spö?. Var köpte du det och hur mycket kostade det?.... är de sköna att drilla fisk med då?
Kan tala om att Beast Master och även Ugly Stick har dessa glasfiber toppar. Rex Hunt spöna är nästan bara av den typen. Så det är ju inget märkvärdigt som det skrivits om här. Det är ju spön helt enkelt anpassade för att få ett känsligt och ett spö där du kan pressa till max utan att det brister.
Var köper man Rex Hunt spöna då?
har ett jiggspö som jag byggde av en flugspö klinga visst det funkar men 10g så börjar det blir för "vekt"
Var köper man Rex Hunt spöna då?
Han fiskade flera gånger med spö som är gula eller koppar-gula och dem heter Mitchell Copperstik (det sa han vid ett tillfälle). Men kanske han använder andra fabrikat också.
Ingen som vet var jag kan köpa detta???
Maila fishmania och fråga..
Som sagt Beast Master har allt som behövs. Även om det inte står Made In Poland på dom.
Hundersmarck
2005-01-03, 22:41
Som sagt Beast Master har allt som behövs. Även om det inte står Made In Poland på dom.
vad kostar dom just nu i butikerna? tänkte köpa ett sånt innan alla mina pengar är slut
vet inte men den uppfattningen jag fick om beastmaster va att dom känns tunga... men iof har ju inte fiskat med spöet en längre tid utan bytet ifrån mitt sssgs till ett beast kändes framförallt på spöets vikt..
ja nu har man köpt ett 8f, får la se vad det går för nu under våren!
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.