handdator

Visa fullständig version : Skulle lära lillebror fiska idag

Mikespike82
2003-05-31, 15:55
Var i stugan å skulle lära min lillebror 11år fiska, tänkte att ja kunde slita bort honom från datorn ett tag, de kan gott ä väl behövas ibland för dagens ungdomar.

Vi började kasta i en bredvid en udde med en hel del vass utanför, men efter ett antal kast utan napp så förflyttade vi oss till en grund vik (ca 1 meter djupt) där vi dragit en hel del stora gäddor i år.

Ja började kasta ut å efter några kast fick jag en, dock liten, sen fortsatte vi att stå där och kasta... plötsligt hör jag hur min broder ropar "nuuuuuuuuuuuu MICKE" å jag vänder mig om och ser hur han nästan faller omkull i båten och i vattnet plaskar en stor gädda,
griper tag i håven å säger åt honom att inte veva in så fort... men tyvärr försent!
gäddan (runt 5kg) slapp alldeles vid båten... lite synd eftersom det var hans första riktiga fisketur,
han har fått veva in nån gädda åt mig nån gång, men aldrig fått på en själv.
Men efter en rad kast utan att den högg igen lessnade han fort å så bar det hemåt!
Man kan ju hoppas att han vill dit något mer trots förlusten.

Jimmy
2003-06-09, 20:06
roligt för din bror att få sitt första hugg men inte så roligt att den släppte kanske men men dra ut han flera gånger så

Mikespike82
2003-06-09, 20:57
Jo drog med han en andra gången och då fick han faktiskt fisk, 2st gäddor, inte så stora men ändå, hans första två gäddor han fått helt själv i livet!

Bergman
2003-06-09, 20:58
Är lillgrabben fast i fisketräsket nu då ? Lätt att fastna om man får fisk ... :)

Matrim Cauthon
2003-06-09, 21:00
lät min lillebror använda mina greje under en hel dag och ja.....vi ska in till fiskebutikerna nu på tisdag för att hitta lite grejer åt honom..

han är för övrigt 12år

Mikespike82
2003-06-09, 21:02
Originally posted by Bergman
Är lillgrabben fast i fisketräsket nu då ? Lätt att fastna om man får fisk ... :)

Jo jag tror han blev fast då han sa till mamma att han önskade sig ett fiskespö när han fyller år, så det bådar gott:)

Jimmy
2003-06-09, 21:08
kommer ihåg när jag fick min första fisk jävlar vad kul det var man visste inte hur det känndes med fisk på wobblern eller nått men när man fick upp den fasen vad glad man vara sen var man fast