Visa fullständig version : Någon som har en okuma metaloid mrx 30?
Mikespike82
2003-06-11, 23:13
Någon som har, eller har prövat en okuma metaloid mrx 30?
Har en själv, men vill höra era synpunkter, så skriv gärna va ni tycker!!
Jag tycker att det är klart den bästa rullen jag har haft!!
El Crapone
2003-06-11, 23:17
Japp har en metaloid mrx 30... är nöjd med den men den kunde varit bättre.. ett problem ajg har är att bygeln inte allt för ofta vill fälla över sig igen när man börjar veva.. ett annat är att det ibland kommer nåt konstigt klickande ljud från den.. jag fattar inte vad det är... du kanske varit med om liknande problem och vet vad man kan göra åt det?
Mikespike82
2003-06-11, 23:19
Jo har varit med om att bygeln inte gått tillbaka, 2-3 ggr på 4 månader, inte så farligt tycker jag, det är ju bara att putta lite lätt på bygeln så åker den tillbaka
Men något klickande ljud har jag aldrig varit med om.
El Crapone
2003-06-11, 23:22
ok.. annars är den helskön
jag kanju säga att jag har varit med om det betydligt fler gånger.. typ 5ggr/fisketur =/ är det något som skall oljas tror du? eller nåt annat förslag om vad jag kan göra åt det?
Mikespike82
2003-06-11, 23:24
njae vette tusan, har en kompis som har en annan rulle, vet inte märket, men där händer det mest hela tiden.
Det är som att inte linan tar i bygeln på nå sätt!?
Men nästa gång det händer ska jag titta lite mer noga å se va det kan vara, du har själv inte sett nå?
Om spänner linnan lite då? så den tar i bygeln, far den inte igen då ?
El Crapone
2003-06-11, 23:51
Originally posted by Mikespike82
njae vette tusan, har en kompis som har en annan rulle, vet inte märket, men där händer det mest hela tiden.
Det är som att inte linan tar i bygeln på nå sätt!?
Men nästa gång det händer ska jag titta lite mer noga å se va det kan vara, du har själv inte sett nå?
Om spänner linnan lite då? så den tar i bygeln, far den inte igen då ?
Hm det kan väll inte ha med linan att göra?det ska vall fälla igen i vilket fall =/ även om man inte har nån lina på rullen över huvud taget..
El Crapone
2003-06-11, 23:52
Originally posted by Tobbe
Nått för er "Metaloiders" kanske, eller för blivande........ http://www.tackletour.com/reviewmetaloid.shtm
Japp kollade på den sidan innan jag köpte den! tyckte att den verkade riktigt prisvärd.. vilken den också är!