handdator

Visa fullständig version : Udda saker i kastnät och på krok..

Push-Up
2003-06-26, 02:49
Körde ett ålpass med Uffe i huvudstaden idag. Betesfisk vart ett problem och det kastnätades frenetiskt....fastnade i ngt otroligt tungnt och vi slet som djur. När det uppenbarar sig vad det var brister vi ut i ett jättegarv, en SKOTTKÄRRA...då stannar en bil bakom oss och frågar "jaha, och vad händer här då?" vi tittar bakåt och ser tre poliser som kliver ur sin polisbil. Vi har fastnat i en skottkärra med vårat betesnät svarar vi. Nähä, vaaa?.?.? det måste vi se svarar de och kliver fram och börjar skratta de oxå. När väl kärran ligger på torra land, ber jag att få fota poliserna tre vi skottkärran, tyvärr vill de inte vara med på bild. De skakade på huvudena och åkte sin väg men vi kastar vidare, fastnar igen...denna gång i en cykel, Herregud en udda grej till....

Nåväl, lite bete fick vi och kring halv elva får vi två snabba Ålar om ca 6-7hg. När vi sedan bryter för å åka hem och jag tar upp sista spöet så sitter det fast i ngt tugnt....en TELEFON, en sådan där som man snurrar en skiva för att slå numret, telefonlur, sladd och telekontakt.....mkt udda hände....undrar om pliserna skrev ngt om detta i sin rapport??

Vi hade grejjerna lite utspridda igår och Uffe skulle gå till sitt spö längst bort för att göra ett "sound check", jag som satt kvar skulle göra tummen upp med en yvig armrörelse för att bekräfta om jag hör larmet. Uffe knallar iväg och efter ett tag tjuter ett larm ordentligt, jag lyfter tummen å viftar med yviga armar, jag hör ett ordentligt larmskrik igen och vevar med armen ännu värre; asså, för fan jag hör!!! ser du inte att jag vevar med armen?? pucko). Då vrålar Uffe, du har run....Ooops, det var mitt eget spö som hade löst ut och larmet skrek för fullt. Klumpfot gjorde de snabbaste 30m han gjort på en månad....lyfter spöt och krokar en ål på ca 600g......så puckat det kan bli...:)

Quivertip
2003-06-26, 06:46
En minnesvärd fisketur i alla fall. Vad vägde kärran ?

Push-Up
2003-06-26, 13:06
Den var astung vill jag lova, 15kg´s vågen gick i botten...:)

Mr.Dna
2003-06-26, 14:52
Har på en och samma tur fått en plast tallrik och plastmugg och därefter en plåt sil.

Quivertip
2003-06-26, 14:56
Lägg in den i Svenskan.

Push-Up
2003-06-26, 15:17
..*fnyyys* plastmuggar å annat småkrafs....:) (ngn verkar ha tappat i picknickkorgen)
är tyvärr bara femton arter med, art nr16 skottkärra, nr17 cykel och art nr 18 telefon är inte med.......kanske till nästa år och då har jag en riktigt "hot spot"!

samuel
2003-06-26, 15:23
fan va saik folk måste va som slänger skottkärror och cyklar i vattnet.

Quivertip
2003-06-27, 07:36
Vi får snacka med Öhman om några tillägg bland arterna. Särskilt cycklar skulle nog gå att specimenfiska effter. Förekommer frekvent i säveån hemmavid. ;-)

korten
2003-06-27, 12:09
jag o kurre fick en cykel på ankaret en gång..

Stizo
2003-06-27, 12:27
Hehe! Låter häftigt! Jag och min kusin var ute och fiskade en gång i Finland! Helt plötsligt skriker han som en dåre. Jag har napp. En jätte stor fisk.

Jag såg hur han drog och veva på som bara den, men när det väl visade sig vad det var kunde jag inte sluta skratta.

Han fick upp en toalettstol. Eller en halv toalettstol. Det är nog det märkligaste jag har varit med om! :)

korten
2003-06-27, 12:39
jag märker att jag ligger i lä

Fisho
2003-06-27, 22:07
hej
Det fränaste jag hört är från en kompis i England som fick en torsk med en stor potatis i - det blev alltså fish'n'chips.
Fisho

BigFish
2003-06-27, 22:44
Använd dambinda kommer nog ganska högt på min lista... :-)

BigFish
2003-06-27, 22:50
Jag gissade att den var använd i a f... :-) Så ingen börjar undra!

Mr.Jimm
2003-06-27, 23:48
Hahaha Push-Up vilken jävla historia. :D

Bergman
2003-06-28, 00:26
Det märkligaste jag fått på kroken är nog ett nät som inte var utmärkt ... men man lär väl hinna med något riktigt märkligt under fiskekarriären. ;)

erik81
2003-06-28, 08:49
Kondom på Europa 12:a, det var för jävla otrevligt...

Stizo
2003-06-28, 12:41
Originally posted by Bergman
Det märkligaste jag fått på kroken är nog ett nät som inte var utmärkt ... men man lär väl hinna med något riktigt märkligt under fiskekarriären. ;)

Du fick ju en del av HENNES & MAURITZ byxor igår! Hehe! :D

Masse
2003-07-05, 15:47
Vi var nere vid en brygga å kastade lite efter gädda häromdagen... Då fick min kompis nått hyffsat tungt på kroken, efter en snabb invevning såg vi att det var en träsko. Känndes lite som om det var taget ur Kalle Anka.

peter
2003-07-05, 16:08
Originally posted by erik81
Kondom på Europa 12:a, det var för jävla otrevligt... :headbang: :yiack:

Bergman
2003-07-05, 16:10
Stizo, det stämmer ju iofs ... men nätet var konstigare ... trodde jag hade gammel-gammel-gäddan på först pga att det slog med stora tunga slag ... :)

Majakovskij
2003-07-05, 16:14
Att få upp en pringlesburk som visar sig vara hem för en kräfta är väl inte så vanligt det heller.. :)