handdator

Visa fullständig version : Rekommendationer av spön till havsöringfiske !

fidd
2008-02-01, 17:58
Har nu läst lite olika trådar man hittar ändå inget vettigt svar till min fråga, så vilket spö är bra som havsöringspö, budgeten ligger runt 1000 lappen men gärna under, precis som Brownie fiskar även jag idag med ett 6 fot spö vilket jag älskar just under drillning av fisk.

så dela gärna med er med era favoriet hade tänk köpa att lite längre spö denna gången runt 9 fot är det tänk !

tacksam för svar !:fiska2:

Edguy
2008-02-01, 18:17
Berkley lightning 9" 10-30 gram tycker jag är både bra och billigt.

Men det bästa är ju alltid att åka in till redskapshandlarn och känna på några olika.

UT
2008-02-01, 18:20
Har nu läst lite olika trådar man hittar ändå inget vettigt svar till min fråga, så vilket spö är bra som havsöringspö, budgeten ligger runt 1000 lappen men gärna under, precis som Brownie fiskar även jag idag med ett 6 fot spö vilket jag älskar just under drillning av fisk.

så dela gärna med er med era favoriet hade tänk köpa att lite längre spö denna gången runt 9 fot är det tänk !

Om du satt gränsen till omkring 9ft, shoppa runt efter ett Series One på 9 fötter. Men om du inte fiskar från båt skulle jag verkligen rekommendera ett på minst 10ft, helst längre. Men: ett högkvalitetsspö på 9ft är i regel bättre än ett budgetspö på 11ft, och det är bättre på alla sätt. Kontakta favoritbutiken och hör vad de har på kampanj. Ett riktigt bra spö när det gäller pris/prestanda för HÖ är Berkley Signa Salmon på 10'2, men det finns andra. Kolla vad du kan få till rätt peng just nu.

Karvid
2008-02-01, 18:56

Ett tips just nu:
Du kan just nu fynda ett kvalitetsspön här:

http://www.blocket.se/vi/14924976.htm?ca=16_s

http://www.blocket.se/vi/14924972.htm?ca=16_s&last=1

Jag köpte själv ett Berkley Serie One Skeletor i butiken... Kanonpriser (de hade bl.a ett 10ft Berkley SSGS Titanium för under 1000:-)

Lycka till!

Goras
2008-02-01, 20:15
Gillar personligen starkt mitt gamla Berkley Series One 10ft 8-32 g till kustfiske från land... fast dom görs ju kanske inte längre... kanske finns begagnat:)

harlequine
2008-02-01, 21:14
Har ett 9 fots berkley series one skeletor som ev är till salu. Haspelspö som kastar 7-28g om jag inte minns fel. PMa mig vid intresse.
Mvh
H

fidd
2008-02-02, 12:16
Tack för svaren! verkar som alla rekommenderar Berkley, har även hört att shimano speedmaster spöna har en tendens att gå av så jag går nog på Berkley spöna, ska in nu och köpa :)
tack igen för alla svar !:elgura:

Taurus
2008-05-12, 20:41
Jag köpte mig ett SCIERRA Ti+ 9,3" ...

Utan tvekan det skönaste spöt jag dragit Havsöring på... REKOMENDERAS...

(dock lite över tusingen... köpte mitt på "rea".. 1700:- - livstidsgaranti , va de nu e värt..