Visa fullständig version : Tuffaste trekrokarna, fäderringarna och wobblerna på marknanden?
Har hittat en hot-spot på västkusten där det tydligen går GROV öring.
Problemet är att Rapala-wobblerna slits itu, fjäderringarna töjs ut och trekrokarna har rätats ut vid två tillfällen nu. Grejorna som pajat är redan
hög kvalitet. Tydligen ska det vara dom bästa tåliga grejorna som
existerar överhuvudtaget. Vem kan tipsa?
jerklimpan
2008-03-21, 18:13
Problemet är att Rapala-wobblerna slits itu, fjäderringarna töjs ut och trekrokarna har rätats ut vid två tillfällen nu. Grejorna som pajat är redan
Rapala har ju wmc som orginal krokar . Gamma eller owner är ju hårdare . Ett billiagre tips är ju och använda slirbromsen.
SpecimenEsox
2008-03-21, 18:38
gamakatsu ska vara riktigt tåliga enligt många har precis köpt några paket som jag hade tänkt pröva till jerkfiske men sen så e det inte direkt dom billigaste.
FiskeFreakOscar
2008-03-21, 18:47
Hur fan lyckas du!? :O
PudDphantom
2008-03-21, 18:55
jag kör nya mustads krokar, kan inte namnet på dem.. kör dem till laxtrolling, då jag trollar med löja i östersjön.. småa krokar o mycket starkare än både ownwer o gama..
trashmasta
2008-03-21, 19:13
kör med ringar från joe bucher. de håller. finns i två storlekar så du bör hitta ett par som passar dina beten.
Hur fan lyckas du!? :O
Frågan är väl hur stora öringarna är. Men det är min polare
som råkar ut för problemet. Vet inte heller hur han lyckas.
Pierre Söderqvist
2008-03-21, 21:16
Owner eller Mustard är helt klart de bästa krokarna. Vassa och tåliga.
btc_andersson
2008-03-21, 22:01
jag lånar tråden lite här...
finns det nån sida där man kan köpa typ 50st krokar i paket? hittar ingen affär som säljer så pass stora förpackningar, iförsig inte så svårt att köpa några förpackningar men brukar bli billigare att köpa storpack.
behöver nya krokar till mina gamla spinnare och drag som e helt värdelösa, vill ha tåliga krokar som e sylvassa och verkligen krokar fisken.
http://www.harrissportsmail.com har billige Eagle Claw krokar i 20-50 stk pakker.
Vassmannen
2008-03-21, 23:18
50 pack med Gamakatsu för 399kr (7.98kr/st) finns hos söder sportfiske´s webshop. Kan du köpa över disk i butiken med.
btc_andersson
2008-03-21, 23:29
vad är det för krokstorlek som ni rekomenderar på spinnare och skeddrag samt mediumstora wobblers och grova jerkbaits?
Vassmannen
2008-03-21, 23:47
När det gäller grova jerkbaits kan du använda 3/0 så gäddan sitter även om den hugger underifrån, kroken ska vara något bredare än jerk-ryggen, eller något sådant var det en vän som sa.
Vassmannen
2008-03-22, 00:02
Normalt använder jag Gamakatsu eller WMC av storlek 2/0 på mina jerkbaits som inte är så breda.
Några shallow bustrar har fått 3/0 krokar för att bli mer åt det svävande hållet, annars är det bara dom breda som har så stora.
btc_andersson
2008-03-22, 00:17
alright...
så om jag sätter 3/0 krokar på mina shallow runners blir dom mer djupgående eller?