Visa fullständig version : Dålig kvalité på Hellhound?
Jag köpte en ny Hellhound i färgen "Copper Sucker", (tror den heter så) för en vecka sen. Har nu använt den i ett fiskepass och den är redan helt full med krokmärken och delar av färgen har lossnat. Man kan skrapa bort färgen med nageln om man vill... Jag tycker det är riktigt dåligt att ett så ganska dyrt bete inte håller bättre än så.. Nu kan det ju vara så att jag fått ett "måndagsexemplar", för jag har aldrig hört några klagomål på just Hellhound innan.. Men, ska det vara så dålig lack ?
jerkbait-fiske
2008-05-04, 12:43
reklamera betet
Skulle nog också reklamera det ! Jag har inga problem alls med färgen/lacken, har iofs inte fiskat så jätte mycket med den, men den har hållt sig fin än så länge.
Det enda med min är att den dyker ner mer åt det vänstra hållet än åt det högra, men spelar nog kanske inte så stor roll för gäddan ;)
antagligen ett måndags-ex ;)
btw, är det någon annan än jag som tycker att "swedish-collection" hundarna från attitude har bättre lack än vanliga hellhounds?
jerk putte
2008-05-04, 14:32
jag har också köpt en ny hellhound och mycket färg har försvunnit för mig också!! trots att jag har kanske gjort 20 kast med den !! usel kvalitet tyvärr!!
Skyddslack på Hellhound i original färger är lika med noll. Påpekade detta för ERC men fick aldrig svar.
Lackar mina med E-tex innan användning och då är problemet löst. Men håller med att det borde fixas på fabriken.
Jag har hundar som har fått landa på stenar i konstiga kast, har fått ligga o skrapa med andra beten i betesboxen i över ett åt, inte ett enda märke.. men det kan ju iöfs bero på att jag e-texar dom innan användning :cheers:
//Linus
Skickade ett mail till Söder sportfiske, där jag köpte den, och de har idag svarat att de byter ut den mot en ny! Tack för tipsen och ett särskilt tack Söder sportfiske för deras snabba respons och kundvänlighet! :appl:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.