handdator

Visa fullständig version : Tips på ställen med båtuthyrning runt Uppsala

Sånglöf
2008-05-15, 22:46
Skulle gärna få lite tips på bra fiskeställen där man även kan hyra båt i Uppsalatrakten. Allt inom en radie av 10mil från uppsala sett funkar bra.

Tack på förhand...

Wolfcreek
2008-05-16, 08:43
Kolla med UFF (Upplands Fritidsfiskares Förening). Dom har klubbhus och bryggor vid Skarholmen vid Ekoln. För några år sen vet jag att dom hade lånebåtar för klubbens medlemmar och då bokade man båt via Sportfiskepoolen.

http://upplandsff.org/start/
www.sportfiskepoolen.se

Sök på Ekoln här på FS så får du mycket fisketips :)

Rospigg
2008-05-16, 09:56
Skulle gärna få lite tips på bra fiskeställen där man även kan hyra båt i Uppsalatrakten. Allt inom en radie av 10mil från uppsala sett funkar bra.

Tack på förhand...

Vill Du fiska i skärgården så finns det flera båt/stuguthyrare i mina hemtrakter S. Öregrund tex på Raggarö och Tvärnö sen finns Sundsveden mfl.

Vill Du inte hyra båt men ändå komma ut och fiska här så finns oftast plats i min båt för någon/några spösvingare till och övernattning kan ordnas i "lillstugan" om Du vill, det är 81km från Uppsala City hit.

Tips på bra ställen kan ges också :fiska1:

Sånglöf
2008-05-17, 21:22
Vill Du fiska i skärgården så finns det flera båt/stuguthyrare i mina hemtrakter S. Öregrund tex på Raggarö och Tvärnö sen finns Sundsveden mfl.

Vill Du inte hyra båt men ändå komma ut och fiska här så finns oftast plats i min båt för någon/några spösvingare till och övernattning kan ordnas i "lillstugan" om Du vill, det är 81km från Uppsala City hit.

Tips på bra ställen kan ges också :fiska1:

Låter ju suveränt! Hänger mer än gärna med någon gång.

Tack för övriga tips oxå!