handdator

Visa fullständig version : Bornholm

Fredrik12
2009-08-19, 15:01
Hej!

Jag och en kompis hade tängt att besöka bornholm och fiska öring!
När är det bäst på året?
Tips om boende?
internet sidor?

mvh

Musky
2009-08-19, 15:48
Har ingen direkt erfarenhet av kustfisket på Bornholm men däremot av trollingfisket på öns norr- och östsida. Vet att kustfisket kan vara riktigt bra och jag tror att bästa säsongen är ungefär samtidigt som skånes syd- och östkust dvs feb-apr. När det gäller boende kan jag varmt rekommendera Hotell och pensionat Verone http://www.verona.dk/trolling/

Per som driver pensionatet med sin fru är en underbar och otroligt gästvänlig själ. Han har bra koll på fisket och han arrangerar även kustfiske och trollingcharter.

zome
2009-08-21, 20:14
Ja såg på nå fiskeprogram. Typ öringsfiske jorden runt o då va dom på bornholm och fiska och dom sa att högsäsongen var mellan december-maj eller maj december .

Flodström
2009-08-21, 21:53
Staffan har rätt. Ta kontakt med Per på pansionat Verona. Han är expert på kustfisket där. Högsäsong är mars-aprill vill jag säga. Du har ju fått länken, bara att lyssna/mejla Per så förklarar han ev. upplägg om ni önskar service. Annars finns det en kamping/med stugor ner mot Tejn (nord Tejn) på en eller annan plats om ni inte önskar "full packe" som på Verona. Kanske dem har andra alternativ oxå.