Visa fullständig version : Boren/Motala ström
Hej ska byta sjö till våren blir Boren (Borensbergs sidan) är det en bra sjö? kan man åka via boren till motala ström nedåt norrby?
Är det två olika fiskekort till strömmen och boren..
Kom med lite tips om fiskeplatser osv TFS //Macke
du kommer inte ner till norrby det ligger en kraftstation i vägen
vattnet mellan strömbron å stationen i borensberg arrenderas av en kursgård eller liknande så där gäller inte borens fvo kort det sträcker sig mellan strömbroarna i motala o borensberg
årskort 300 kr
dag 30kr finns kort automat vid järnhandeln i borensberg eller så säljer de inne i järnhandeln
skitfiske på dig!
Hej Klimmy. okej det gäller alltså bara sjön och man får köpa kort till strömmen separat.
Har ingen båtplats ennu. farsan bor bara några km från borensberg så funderar att fixa ett släp till båten.
hur är fisket i sjön vet du det?
Skitfiske
Det finns sjuka gäddor i boren, en bekant drog en på 16kg förra våren. Feta abborrar finns också. Bara att köra på...
Tja Fingret skoj att höra att det finns fet fisk. Ska ut och nöta sjön redigt till våren.
Ska ev, ut på måndag ngn som kan ge lite tips?
Gösjonte
2009-10-24, 20:50
Tänkte också prova Boren...
Någon som vet om det finns någon båtramp nära borensberg?
Det finns i anslutning till båtplatserna..
blev det något fiske å fick du något?
Kul med mer folk som fiskar i boren, hoppas du kör c&r bara : )
Kan tyvärr inte ge dig några tips, då jag bara fiskar på motala sidan av boren, har aldrig varit över på borensberg sidan.
På lördag är det iallafall tävling i boren, bara spinnfiske och c&r, starten går i motala, men brukar vara folk med från borensbergs hållet med vet jag,
http://olasfiske.jetshop.se/ShowNews.aspx?newsid=15 Där har du mer information om du är sugen.
Hejsan alla som vanligt var det problem med kärra osv, så fick inte ut båten till boren köpte fiskekort till gölarna istället men det var ju att kasta pengarna i sjön:p
Okej vet inte om jag kommer kunna delta i ngn tävling som läget är nu.
Självklart kör jag C&R , Vi kommer nytja hela sjön så bara komma med tips även på motala sidan :P:D
pikemike66
2010-08-10, 11:16
Nu går det ju att lösa fiskekortet i förväg också på Internet för Boren. Då gäller kortet även för sjöarna inom Salsterns FVO, Salstern, Lilla Salstern, Stora Vänstern, Björken och Mosjön....
http://www.ifiske.se/fiskekort-boren.htm
Tjenare! A har sett det har tyvärr inte blivit så mycket fiske i boren iår som man hade hoppats på. kanske tar båten dit en sväng nu till hösten..
Borensbergssidan brukar vara hetast. Och djupast ;)