Visa fullständig version : fladenbåtarna
roadkill
2010-08-10, 20:53
ska ta en tur med fladenbåtarna på lördag. är det nån som varit ute sista veckorna och har koll på hur fisket är nu??
johansson_robert
2010-08-10, 22:08
Sorry men har inga uppgifter att ge, men jag undrar hur mkt kostar en tur med fladen??
är sjukt sugen på att åka ut nån gg.
skit fiske..
// R
fiskarlennart
2010-08-10, 22:19
www.fladen.se
Sorry men har inga uppgifter att ge, men jag undrar hur mkt kostar en tur med fladen??
är sjukt sugen på att åka ut nån gg.
skit fiske..
// R
Hade istället valt att åka ner till Helsingborg i September/Oktober. Fisket på fladen är i 9 fall av 10 riktigt uruselt.
Tycker fisket har suget i Helsingborg dom sista gångerna, fundera på testa fladen nästa gång
Tänkte också åka ut på Fladen, men vet inte riktigt...
http://hn.se/nyheter/halland/1.914589-sportfiskare-vill-ha-fiskestopp-i-kattegatt
Tänkte också åka ut på Fladen, men vet inte riktigt...
http://hn.se/nyheter/halland/1.914589-sportfiskare-vill-ha-fiskestopp-i-kattegatt
Som sagt.. Kattegatt mår inte bra. Ett totalt fiskestopp för både yrkes + sportfiskare i 5 år torde göra susen.
johansson_robert
2010-08-15, 13:44
Fiske stopp är kanske det bästa, hårt men sant! men det hade varit skoj och pröva nån gång.
jag hade valt torskturer från malmö då priset skulle bli ungeför samma och från barsebäck kan man ha ett jävulusiskt fiske.
10-07-22: Över 400 godkända torskar per tur i går!!. Sammanlagt en bra bit över 800 torskar fångades under onsdagen ( 1500 om man räknar småttingarna som givetvis får gå tillbaka ).
10-08-13: Fisket i går: morgonturen 170 torsk ock kvällsturen 205 torsk.
www.torskturer.se
andershbg
2010-08-15, 17:58
Går turbåtar från Bua. Till norra Fladen. Billigare och det tar bara 1 timme ut (2 tim med Fladenbåtarna)
www.batfjordensfiske.se
roadkill
2010-08-15, 20:12
var ute på fladen idag fick 5 makrill och 3 torsk(för små men dåligt krokade) och ca30 fjärsingar suck
Går turbåtar från Bua. Till norra Fladen. Billigare och det tar bara 1 timme ut (2 tim med Fladenbåtarna)
www.batfjordensfiske.se
Men ni kör väl bara från Bua en bit in i September va?
vill ni ha torsk? åk inte ut till fladen, förra året när jag var ute så sa skäpparn att om man ville ha stora mängder torsk så måste man 20nm söderut elller ut tror jag det var.
makrillfisket är från dag till dag, vi hade ett fantastiskt fiske, nästan för mycket fisk, dagarna innan och dagarna efter var det skit, så det varierar från dag till dag, testa ävcen att fiska pigghaj när ni fiskar makrill.
andershbg
2010-08-16, 16:08
12 sep kör vi sista turen sen kör vi ner till Helsingborg igen.