handdator

Visa fullständig version : Köpes: Flugor

Discharged
2004-05-27, 21:42
jag vill köpa kläckta maggots, precis som topic antyder!

Lite mer seriöst nu, vill köpa ett gäng flugor lämpliga för öring / röding / harr-fiske...

Låda behövs inte för det har jag själv, men det är klart, det kan vara smidigt att ha en ändå för frakten...

Själv vet jag verken in eller ut vad gäller lämpliga flugor för detta fiske, är en riktig nybörjare på viftning :) !

Fisket kommer bedrivas någon gång i Juli, om det nu kan hjälpa till och kommer ske på nordligare breddgrader. ca 140 mil upp (mätt från smugehuk) i vårt avlånga land.

Så ni som är duktiga viftare och kan avvara lite flugor och tips till en nybörjare skriv en rad i tråden om vad ni har och vad ni vill ha för det, eller skicka ett PM.

Instruktioner för hur flugan ska fiskas är också uppskattade!

JonteJsson
2004-05-27, 22:05
Kan väll skicka någon gratis haröra .. Så kan du se vad du tycker om dem .. Är rätt ny på det här så det skulle ju va kul o se vad du tyckte .. Mvh//Jonte

pontus
2004-05-27, 22:13
Allt handlar om att imitera insekter som finns i trakterna dvs. mygg och knott ;)

Vart skall du åka? Ska du fiska i någon fjällsjö eller strömmande vatten?

Discharged
2004-05-28, 12:03
pontus: jag kommer nog fiska i både och, vi kommer vara ute antingen i en vecka eller i två, så man hinner nog med en del hoppas jag på! :) och jag har också förstått att idén är att imitera insekter, men det har ju inte jag en aning om när dom kläcks...

Jonte Jsson: jag vet inte om jag är rätt person att utvärdera en fluga, klart jag vet ju om jag får fisk på den eller inte :D:D:D

JonteJsson
2004-05-28, 15:46
Nej men du kan ju få den gratis ..
Allt grats är gratis ..