Visa fullständig version : Tillbaka från drömfiske i Norrland!
Hej svejs!
Köpte som bekant ett flugfiskeset innan jag åkte upp efter tips från er,hade aldrig flugfiskat tidigare, så det var lite nervöst och se hur det skulle funka....
Fick instruktion av en lokalbo som guidade mig runt om i ett antal forsar/bäckar/tjärnar.
FIck fisk till och med :)!
Harr , öring och regnbåge!
Kan ju bara säga att flugfiske slår allt jag har gjort innan :headbang:
Tur att man fick en bra början, men hjälp och tips..och sen fisk ;)
Beställde lite mer fluggrejor nu när jag kom hem :appl:
Skall bli kul o fiska mera!
Nu åter tillbaka till arbetet.. 1:a dagen efter en strålande 4 veckors semester :sol:
Ha det bra alla!
Skitfiske på er!
/
Wildcard
Gratulerar till insikten och fångsten!! ;P
Trevligt, var var du?
Originally posted by ghost
Gratulerar till insikten och fångsten!! ;P
Trevligt, var var du?
ca 5-7 mil från Luleå.. :oj:
I nån håla :rolleyes: ...
hehe..
Kan ju tillägga att vi var vid en tjärn..långt långt in i ingemansland.. där vi testade först att spinnfiska.. abborre efter abborre var det..tusenbröder men ändå ;)
Tog fram flugspöt med en fluga som jag tror heter: haröra med guldhuvud?
Kasta iväg.. napp på vart enda kast.. kokade av tusenbröder :)
Kul i början men man lessnade rätt fort :oj:
Men snacka om "känsla" i spöt.. en liten tusenbroder på flugspö kontra spinnspö.......;)
Gratulerar vill din pånyttfödelse till en flugfiskare! Härligt att få fisk första gången!
Jag måste verkligen gratulera dig. Det är så en premiär ska vara för att fortsättningen ska bli lyckad. :)
Min var annorlunda, mycket annorlunda ... jag hade ju ett gäng i flugfiske synnerligen kunniga yrkesmänniskor som skulle hjälpa mig ... Fnys! Jag känner mig nästan fysiskt illamående idag när jag tänker på att jag kanske skulle kunna komma att tvingas till flugfiske. :(
Fiske ska vara kul och avstressande. Så funkar inte flugfiske på mig. Det är värre än att köra med manuell växellåda ... och i mitt fall säger det en hel del! :(
Där jag var igårkväll var förhållandena så bedrövliga att endast flugfiske var möjligt. Därför är jag, 45mil senare, åter hemma nu. :(
Originally posted by Wildcard
ca 5-7 mil från Luleå.. :oj:
I nån håla :rolleyes: ...
hehe..
Kan ju tillägga att vi var vid en tjärn..långt långt in i ingemansland..
Är det verkligen så öde här uppe hehe...
Originally posted by Ari
Är det verkligen så öde här uppe hehe...
Hehe... det var inget illa ment Ari :-)
Själv skall man (eventuellt) bli norrbottning snart ;)
Fjällan e från Norrland.....
Grymm natur som man saknar nere i El Stockholmo!
:cool1:
kenta_85
2004-08-02, 16:37
Häfftigt att köra första flugfiske turen uppe i norrland :) lite avis e man ju flugfiske är skit kul :D Bara en sak ;) 4 veckor "solig" semester vart har du varit hela tiden? tycker det mest har regnat :D
Originally posted by kenta_85
Häfftigt att köra första flugfiske turen uppe i norrland :) lite avis e man ju flugfiske är skit kul :D Bara en sak ;) 4 veckor "solig" semester vart har du varit hela tiden? tycker det mest har regnat :D
2 veckors regn i El Stockholmo. 2 veckors fint väder i Norrland
kenta_85
2004-08-02, 17:51
Ok :) gött iaf 2 veckor soligt väder :) Bor i hallstavik " 10 mil norr om sthlm" och har sommarjobbat i drygt 8 veckor nu :) tycker det nästan bara har regnat. Har det varit sol så har det också varit kvavt eller blåsigt... Hoppas dock på bättre väder! Blir ju norge om mindre än 2 veckor :) Har redan börjat klättra på väggarna längtar inte ett dugg :D
gött me nyfrälsta :) ! nu har du något för resten av livet !