Meta abborre med mördarsniglar??!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta abborre med mördarsniglar??!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Piscantur stercore
    replied
    Skrev in skit fiske i Google translate som översatte det till mitt latinska användarnamn….

    Jaha, frånsett att dränka fanstygen i öl verkar vi ha samsyn i detta. Är ju bedrövligt illa att offra öl på dylika odjur….

    Ja att bjuda Dansken på mördarsniglar vore ju en lysande idé!
    Vill minnas att det för ett antal år sen var nån snubbe i en korvkiosk elr liknande som kommit på nån variant på tillagning av mördarsniglar. Har för mig att det var nåt i stil med finhackade sniglar blandat med ägg etc som sen plattades till och ”tillreddes” typ som hamburgare…. Huh!

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    Det enda som äter fanstyget är myskankor , dela äcklen med en sax och fiska med det du vill
    är du jävlig marinerar du ett gäng och bjuder dansken på

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Dom ser ju ut som blodiglar... naturliga i dom flesta vatten. Dö ska dom ju göra på något vis... somliga dränker dom i öl vilket väl iof även jag skulle föredra framför att dränkas i en bajjamaja eller under en båt med en krok i arslet...

    Själv hade jag nog bara släppt ut dom nånstans på väg till fisket för att sen säga att det inte gav ett enda napp...

    Lämna en kommentar:


  • Capsizer
    replied
    Har det något med ditt användarnamn att göra? Översatt från latin betyder det ju "dom fiskar med dynga". Mördarsniglar i makrillspad låter onekligen som en aspekt av dynga.

    Ett par gånger i barndomen försökte jag meta med små bruna sniglar, eftersom jag inte hittade mask. Det nappade aldrig på det.

    Tanken på hämnd är onekligen inte helt obefogad.

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    started a topic Meta abborre med mördarsniglar??!!

    Meta abborre med mördarsniglar??!!

    Nä jag är inte äckelmagad av mig, men detta känns ju i mesta laget….

    Hemmets högsta instans fick häromdagen ett mail från en Dansk vännina, vilket hon avslutade med ett tips riktat till mig från hennes fiskande gubbe.
    Tipset bestod i att man skulle hälla spadet från några burkar makrill i en mindre spann och sen tillsätta ett gäng mördarsniglar i lagom storlek i spannen. De slemmiga kräken skulle sen ”kravla runt” i denna marinad över natten under lock med små lufthål i, varpå de sen skulle utgöra ett ypperligt levande agn till grov abborre….

    Mailet var mkt olyckligt då ”Hennes Majestät” flera ggr varit på mig om att hålla hennes typ biodynamiska täppa med örter och grönsaker helt fri från odjuren, vilket ju vore en närmast övermänsklig utmaning…
    Detta har jag hårdnackat vägrat med hänvisning till att jag ju bara har en enda växt i täppan. Och om mördarsniglar skulle få för sig att attackera min mkt kraftiga och nästan manshöga malört så skulle det dels kräva en våldsam invasion av dom, och dels så skulle de isf säkert ”få fan i nosen”!
    Men nu har hon tack vare mailet alltså fått ”vatten på sin kvarn” och anser att jag genom att hålla efter dom ju kan förena nytta med nöje…
    Att jag oftast kastar efter abborre och mkt sällan metar är enligt henne av fullständigt underordnad betydelse….

    Poängen i det hela är att jag lutar starkt åt att min fiskande polare på andra sidan Öresund har hittat på denna för mig tidigare helt okända metod på rent jävelskap.
    Sist de var här och hälsade på så var bla mördarsniglar på tapeten, och Hennes Majestät var ju inte sen att berätta om deras härjningar i täppan. Och att jag inte lyfter ett finger i begränsande syfte, trots att jag ju har den absolut största växten…. Polaren hade för övrigt svårt att hålla masken då han instämde i damernas ovett mot mig i ärendet….

    Så vad säger ni gott folk, kan det finnas nån substans i detta, och har ngn möjligen hört talas om detta ohyggliga agn?
    Om inte kmr jag att skriva av tipset helt och börja planera min gruvliga hämnd på den lurige Dansken!


    Senast ändrad av Piscantur stercore; 2022-07-25, 16:08.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
554 svar
43 801 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
13 svar
1 085 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av stokken, 2022-10-22, 14:14
48 svar
2 146 visningar
0 gillar
Senaste inlägg stokken
av stokken
 
Startad av Wheey92, 2023-05-29, 18:26
2 svar
238 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Niklar
av Niklar
 
Startad av kenwald, 2023-06-01, 17:34
0 svar
176 visningar
0 gillar
Senaste inlägg kenwald
av kenwald
 
Arbetar...
X