JA! Mindre snack och mer fiske... med slemmiga sniglar..
Om nu abborren är så korkad så den suger i sig en gummimask med en krok i utmed botten så funkar det ju givetvis med sniglar också... eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Meta abborre med mördarsniglar??!!
Collapse
X
-
Nu vill vi se och läsa tester.....tänka att bara slippa plocka mask..
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inläggJa men standard mördarsnigel här liknar mer en hot dog å blir hästiglar så stora ska ja fan aldrig bada mer
Icke sa Nicke att plumsa i sötvatten isf! Fast de kräken gillar väl inte salt, så i hav borde det iaf vara lugnt…
Lämna en kommentar:
-
Abborren tenderar att nappa på det mesta i insektsväg som kan presenteras i vattnet, om det bara rör sig.
Om betet är stilla och dött verkar det betydligt svårare.
Jag minns att vi satte mördarsniglar på kroken någon gång, mest för skojs skull. Minns dock aldrig att vi fick något.
Lämna en kommentar:
-
Ja men standard mördarsnigel här liknar mer en hot dog å blir hästiglar så stora ska ja fan aldrig bada mer
- 1 gilla
Lämna en kommentar:
-
Abborren äter ju bl a hästiglar som lever i vatten så mördarsnigel borde funka också.
Lämna en kommentar:
-
Har prövat att meta med vanliga sniglar när jag glömt att ta med mig något annat agn och det plötsligt inte finns en enda mask att hitta.
Det var dock väldigt överhypat då allt jag hade var några få pet och flötet förblev för det mesta stilla i ytan.
Känns precis som många säger lite extra elakt att pierca en snigel på en krok, även om man inte har någon talan i denna fråga (egentligen).
Finns ju så mycket att köra med (deg, majs, blodpudding, korv, hundmat - har även fått fisk på portionssnus) som inte är levande i stunden man trär den på kroken så man kan nästan låta de stackars levande varelserna få vara.
Lämna en kommentar:
-
Google translate är alltid spännande, även om det numera är avsevärt bättre än vad det var för några år sedan. Som språklärare har jag avslöjat många olyckliga elever som fuskat med Google translate, även om jag hanterat det från den humoristiska sidan. Naturligtvis borde jag säga vad det borde heta på latin, men då behöver jag nog klura lite.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av HaggaKagga7895g, 22/61 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2023-07-12, 20:11 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|