Meta abborre med mördarsniglar??!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta abborre med mördarsniglar??!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    JA! Mindre snack och mer fiske... med slemmiga sniglar..

    Om nu abborren är så korkad så den suger i sig en gummimask med en krok i utmed botten så funkar det ju givetvis med sniglar också... eller?

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Nu vill vi se och läsa tester.....tänka att bara slippa plocka mask..

    Lämna en kommentar:


  • Piscantur stercore
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Ja men standard mördarsnigel här liknar mer en hot dog å blir hästiglar så stora ska ja fan aldrig bada mer
    Instämmer!!
    Icke sa Nicke att plumsa i sötvatten isf! Fast de kräken gillar väl inte salt, så i hav borde det iaf vara lugnt…

    Lämna en kommentar:


  • Odqvist
    replied
    Abborren tenderar att nappa på det mesta i insektsväg som kan presenteras i vattnet, om det bara rör sig.
    Om betet är stilla och dött verkar det betydligt svårare.

    Jag minns att vi satte mördarsniglar på kroken någon gång, mest för skojs skull. Minns dock aldrig att vi fick något.

    Lämna en kommentar:


  • Sundström76
    replied
    Ja men standard mördarsnigel här liknar mer en hot dog å blir hästiglar så stora ska ja fan aldrig bada mer

    Lämna en kommentar:


  • Henke E
    replied
    Abborren äter ju bl a hästiglar som lever i vatten så mördarsnigel borde funka också.

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Har prövat att meta med vanliga sniglar när jag glömt att ta med mig något annat agn och det plötsligt inte finns en enda mask att hitta.
    Det var dock väldigt överhypat då allt jag hade var några få pet och flötet förblev för det mesta stilla i ytan.

    Känns precis som många säger lite extra elakt att pierca en snigel på en krok, även om man inte har någon talan i denna fråga (egentligen).
    Finns ju så mycket att köra med (deg, majs, blodpudding, korv, hundmat - har även fått fisk på portionssnus) som inte är levande i stunden man trär den på kroken så man kan nästan låta de stackars levande varelserna få vara.

    Lämna en kommentar:


  • esox88
    replied
    https://www.expressen.se/leva-och-bo...na-at-upp-dem/

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    crap piscantur :-)

    Lämna en kommentar:


  • Capsizer
    replied
    Google translate är alltid spännande, även om det numera är avsevärt bättre än vad det var för några år sedan. Som språklärare har jag avslöjat många olyckliga elever som fuskat med Google translate, även om jag hanterat det från den humoristiska sidan. Naturligtvis borde jag säga vad det borde heta på latin, men då behöver jag nog klura lite.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Sir Fish-a-lot, 2015-06-24, 10:36
555 svar
43 842 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
Startad av volvo51, 2021-10-19, 15:03
13 svar
1 085 visningar
0 gillar
Senaste inlägg anteman
av anteman
 
Startad av stokken, 2022-10-22, 14:14
48 svar
2 147 visningar
0 gillar
Senaste inlägg stokken
av stokken
 
Startad av Wheey92, 2023-05-29, 18:26
2 svar
238 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Niklar
av Niklar
 
Startad av kenwald, 2023-06-01, 17:34
0 svar
176 visningar
0 gillar
Senaste inlägg kenwald
av kenwald
 
Arbetar...
X