handdator

Visa fullständig version : Strike Pro balansare?

Martin_G
2004-12-29, 09:03
Såg att Strike Pro börjat göra balansare. De var klart billigare, vilket är ovanligt när CWC är inblandat, än Nils Master och Rapala och fanns även i ordentliga storlekar.

Köpte en och den ser ganska gedigen ut. Någon som testat och kan berätta om "gången" och om huruvida stjärtplasten sitter kvar efter ett gäddhugg?

/Martin

Edit: Bildlänk:http://www.cwcab.com/bilder/strikepro/if003headb.jpg

Pont
2004-12-29, 10:58
[QUOTE=Martin_G]Såg att Strike Pro börjat göra balansare. De var klart billigare, vilket är ovanligt när CWC är inblandat, än Nils Master och Rapala och fanns även i ordentliga storlekar.

Köpte en och den ser ganska gedigen ut. Någon som testat och kan berätta om "gången" och om huruvida stjärtplasten sitter kvar efter ett gäddhugg?

/Martin

Vad kostar dom ? fanns det många färger ?

Flodebanan
2004-12-29, 13:15
Såg att Strike Pro börjat göra balansare. De var klart billigare, vilket är ovanligt när CWC är inblandat, än Nils Master och Rapala och fanns även i ordentliga storlekar.

/Martin

Edit: Bildlänk:http://www.cwcab.com/bilder/strikepro/if003headb.jpg

Jo, jätteovanligt va? Om du har kikat i Strike Pro hyllan så ser du att det är ett helt OK bete till ett helt OK pris:)

Slith
2004-12-30, 01:15
Var ute idag och testade den tillsammans med en kompis.
Vi fick bra med abborrar på Strike Pro ca 20st mellan 3hg-1,1kg + en hög med mindre.
Stjärtplasten pajjade efter ett par fiskar både för mig och kompisen, men fiskarna forsatte att hugga.

Martin_G
2004-12-30, 08:52
OK, tackar för infon. Det är konstigt att det ska vara så svårt att göra en balansare där stjärten sitter kvar...

/Martin

Esa
2004-12-30, 10:04
OK, tackar för infon. Det är konstigt att det ska vara så svårt att göra en balansare där stjärten sitter kvar...

/Martin

Jag har sett att det kommit en ny variant av dessa, där tydligen stjärten skall vara förstärkt. Dessa har tydligen röd plast i stället för den genomskinliga.

Martin_G
2004-12-30, 12:05
OK, tror min var genomskinlig. Fast butiken jag köpte den i hade precis fått in den så den borde vara ny.

Får väl förstärka med epoxy själv.

/Martin

Slith
2004-12-30, 17:13
Vi hade en röd och en genomskinlig när vi fiskade, så båda är lika hållbara eller dåliga.

Redfin
2004-12-30, 18:57
vilken sjö var ni på?

elanen
2004-12-30, 22:19
Var i Stockholm finns dom att köpa. Har köpt balansare på EKO i Länna Köpcenter i Stockholm. Det är av märket FIG. Där är dom också billiga. Men stjärten lossnar också lätt. Fixade dom med att linda runt flätlina en bit över plastenstjärten. Och sedan låste jag den med epoxi. Nu sitter dom bra och har inte ändrat gången. EPA, kom igen nu och ge grabbarna några tips.

Norden
2004-12-30, 23:13
Finns dom i nån riktigt het färg? Eller nån kanske vet var man kan se en riktig färgförteckning?

Slith
2004-12-31, 00:14
Finns dom i nån riktigt het färg? Eller nån kanske vet var man kan se en riktig färgförteckning?

http://www.cwcab.com/if003col.htm
eller kika in hos Göran han säljer dom

elanen
2004-12-31, 19:49
Vem har tagit hem dom. Vilka butiker i Stockholm för dom balansarna.