handdator

Visa fullständig version : nappalarm ?

Toby
2003-02-16, 18:26
billigt men frågan är om det ä bra, som jag fattat det så är det ett nappalarm.

vad tror ni ?

http://www.berkley-fishing.com/products/Detail.cfm?PassProductInfoId=6157&PassPrevious=Products&PassLevel=1

kulan
2003-02-16, 20:24
Jag skulle nog inte ge mig på den..
Köp ordentliga alarm istället från FOX, det lönar sig..

Toby
2003-02-16, 20:47
har faktiskt tänkt mig att köpa ett fox nappalarm.

FOX Micron M

nån som testat detta och kan betyg sätta det !?

Danne
2003-02-16, 21:04
Har 3 Fox Micron M är är mkt nöjd. Kvalité för ett hyfsat pris. Har inte jämfört med dyrare larm men detta fyller klart alla premisser jag ställer på ett larm.

Fire Tiger
2003-02-16, 22:13
Ser mer ut som en bomb än som ett nappalarm...

Quivertip
2003-03-28, 08:55
Larmet fungerar alldeles utmärkt till lite större fiskar. Ex: Gädda, braxen och ål etc.

Toby
2003-03-28, 09:10
Originally posted by Danne
Har 3 Fox Micron M är är mkt nöjd. Kvalité för ett hyfsat pris. Har inte jämfört med dyrare larm men detta fyller klart alla premisser jag ställer på ett larm.

har tänkt att köpa ett sånt, är de hållbara mot väder ?

har du funnit några nackdelar med detta larm.

om man vill ha ett "start kit" till metet , räcker det med larm och bankstick eller har du några andra tips ?

mvh toby

:)

Danne
2003-03-28, 09:17
Originally posted by Toby
har tänkt att köpa ett sånt, är de hållbara mot väder ?

har du funnit några nackdelar med detta larm.

om man vill ha ett "start kit" till metet , räcker det med larm och bankstick eller har du några andra tips ?

mvh toby

:)

De tål väder mycket bra. Väta är inget större problem. Man bör kanske inte doppa hela larmet i sjön förvisso.
Du har reglerbart ljud (ton och volym) samt en ljusdiod med fördröjning för att se vilket spö det nappar på. Har egentligen inga nackdelar alls utan passar perfekt för gädda/gös/karp/sutare.

Som startkit är det du nämner fullt tillräckligt. Några hangers till för att se "dropbacks" är bra. Om fiken simmar mot dig i hugget registeras inte hugget annars. Hangern löser detta problem.

Senare kan det vara skönt att ha ett rod-pod som kan placeras i stort sett vart som helst. På stenig mark är det svårt att få ner banksticksen och då är man glad över "podet".

Toby
2003-03-28, 09:25
Originally posted by Danne
De tål väder mycket bra. Väta är inget större problem. Man bör kanske inte doppa hela larmet i sjön förvisso.
Du har reglerbart ljud (ton och volym) samt en ljusdiod med fördröjning för att se vilket spö det nappar på. Har egentligen inga nackdelar alls utan passar perfekt för gädda/gös/karp/sutare.

Som startkit är det du nämner fullt tillräckligt. Några hangers till för att se "dropbacks" är bra. Om fiken simmar mot dig i hugget registeras inte hugget annars. Hangern löser detta problem.

Senare kan det vara skönt att ha ett rod-pod som kan placeras i stort sett vart som helst. På stenig mark är det svårt att få ner banksticksen och då är man glad över "podet".

något tips på en bra bankstick, finns billiga men är väll inte speciellt bra antar jag

Danne
2003-03-28, 09:33
Finns skjutbara för reglering av höjdläge. Fabrikat ingen aning! Men de funkar bra!