Visa fullständig version : gös vatten i värmland
nån mer värmlänning som fiskar gös här? som kan tipsa om fler gös vatten? inte nysocken och glafsfjorden har redan varit där!
nån mer värmlänning som fiskar gös här? som kan tipsa om fler gös vatten? inte nysocken och glafsfjorden har redan varit där!
Tvivlar på att folk som slår ihjäl varenda fisk de fångar får några tips...
slår inte ihjäl all fisk försöker släppa tillbaka sådan "jag" tycker är smått! varför den kommentaren? dom gäddor jag får i fjorden är dom små så släpper jag tillbaka dom för det börjar bli dåligt med gädda nu där eftersom fiske tävlingarna har rensat upp rejält! innan första fiske tävlingen fick man gädda konstant! :ordning:
Här har du lite gössjöar i värmland Aspen utanför åmål . Östra och västra örten , Molkomsjön , Ullvettern , lilla och stora lungen , Gapern , Alstern , Harefjorden.
ok tack! dyrt med fiske kort? har du testat molkomsjön? läste att dom tagit en gös på 9.7 där! :appl:
Har dålig koll på Arvika-trakterna men Västra och Östra Örten, Pråmsjön, Torpsjön, Emsen (mot Högboda). ( De tre sista är inom fem mils avstånd iaf)
Har dålig koll på Arvika-trakterna men Västra och Östra Örten, Pråmsjön, Torpsjön, Emsen (mot Högboda). ( De tre sista är inom fem mils avstånd iaf)
ett tips testa nysocken bra gös vatten! glafsfjorden kan vara lite svår fiskat men dom brukar vara stora och fina gösarna! en del vandrings gös från vänern och sedan infödd enligt gös experterna som fiskar här! :ordning:
ett hett tips är ju hugn utanför åmotfors, fiskade där i helgen, fick en gös på 2 kg. nutt pb för den delen åxå :headbang:
ett tips testa nysocken bra gös vatten! glafsfjorden kan vara lite svår fiskat men dom brukar vara stora och fina gösarna! en del vandrings gös från vänern och sedan infödd enligt gös experterna som fiskar här! :ordning:
Lägger till Bysjön, Kyrkviken i Arvikatrakten. Glöm inte övre delarna av Byälven. Kölaälven (Hugn) hade en av de största under 2004.
Fryken, Bussjön(Mossbergssjön), Möckeln, Alkvettern, Frövettern,
Vänern, Borgvikssjön, Överudssjön, Borssjön, Barsjön, Kindsjön. + några till.
Finns flera till men lite får du leta själv.
Släpp gärna tillbaka de stora (finns minimimått också) och ta matgösar bland de mellanstora. Gös är görgott.
Lägger till Bysjön, Kyrkviken i Arvikatrakten. Glöm inte övre delarna av Byälven. Kölaälven (Hugn) hade en av de största under 2004.
Fryken, Bussjön(Mossbergssjön), Möckeln, Alkvettern, Frövettern,
Vänern, Borgvikssjön, Överudssjön, Borssjön, Barsjön, Kindsjön. + några till.
Finns flera till men lite får du leta själv.
Släpp gärna tillbaka de stora (finns minimimått också) och ta matgösar bland de mellanstora. Gös är görgott.
ok tackar! men kyrkviken går ju ihop med glafsfjorden!
:headbang:
ok tackar! men kyrkviken går ju ihop med glafsfjorden!
:headbang:
Jo jag vet. Mitt bästa ställe i Arvika är mellan Olssons brygga och viksholmen.
Ytfiske till skillnad mot ute på fjorden. Där är det hellre djupriggsfiske ca 6 meter.
Om du står på gästhamnsbryggorna ser du löjorna stå helt stilla i ytan. Ibland blänker det till när någon av dem flyttar sig lite.
En bomber 15a färg XBBO i beteslåset ger dig bra fångster t.o.m. på dan.
Här har du lite gössjöar i värmland Aspen utanför åmål . Östra och västra örten , Molkomsjön , Ullvettern , lilla och stora lungen , Gapern , Alstern , Harefjorden.
Lilla och stora lungen, ligger dom vid storfors? eller tänker jag på storLUNDEN?
bra gösvatten iallafall
Hört att det fiskas en del gös i Lidsjön, sunnemo.
Lomonosov
2009-11-15, 12:54
SJön Sjö utanför Säffle ska vara ett bra gösvatten. Har itne fiskat där själv så kommentarer från någon som varit där vore kul. Byälven Säffle är annars ett bra gösvatten. Gatviken i Vänern mellan Åmål och Säffle håller också en del gös.
Hej OF.
Filéade ni den då? Eller i bitar?
Tack för tipset. Ska tillaga min gös jag har i frysen, nästa helg.
Jag har inte filéat min. Gör det när den är tinad.
Annars brukar gös i ugn vara gott, oxå.
Fishing Feber
2009-11-15, 17:40
Ska du filea fisk är det absolut bäst när den är färsk har den varit fryst blir den blöt o sladdrig upptinad tycker jag som har fileat i ett halvt århundrade.
twinpower_feskarn
2009-11-15, 19:43
SJön Sjö utanför Säffle ska vara ett bra gösvatten. Har itne fiskat där själv så kommentarer från någon som varit där vore kul. Byälven Säffle är annars ett bra gösvatten. Gatviken i Vänern mellan Åmål och Säffle håller också en del gös.
sjön sjö är en skitsvår sjö så den är ingen ide att du prövar.
Hahaha, twin! Det är väl där du brukar vara och nöta, vill du inte ha konkurrens eller? ;)
Jag vet förövrigt en jävligt bra sjö för gös, Vänern heter den, vet inte om den är så känd... ;)
Fishing Feber
2009-11-16, 14:32
Håller med dig Zebbe har aldrig blivit utan gös i Vänern när jag har riktat fisket,annars är det trolling lax/öring för det mesta som gäller, ta gösen på jigg är effektivt och förbaskat kul. 7+ som störst.
7+ är ju en drömfisk, skulle inte vara dumt att kliva över regstrecket snart!
Det enda problemet jag ser med vänerfisket när jag nästan uteslutande kör VJ efter gös, ar att vänern är ganska blåsig ofta vilket gör det lite svårt med VJ, men har man en fin stilla dag så kan man nog ha grymt fiske ute på grynnorna. Annars kan man ju ankra upp och jigga som man gjorde förr.
Fishing Feber
2009-11-16, 19:46
Jag tycker D-jigg är bättre, V-jigg funkar med drivankare eller E-motor D-jigga med drivankare är bäst tycker jag.
twinpower_feskarn
2010-01-25, 16:11
Hahaha, twin! Det är väl där du brukar vara och nöta, vill du inte ha konkurrens eller? ;)
Jag vet förövrigt en jävligt bra sjö för gös, Vänern heter den, vet inte om den är så känd... ;)
det är faktiskt en riktigt svår sjö och vem som helst klarar inte att knäcka den sjön:) men pröva byälven eller vänern de är riktigt bra gösvatten.
var i norra vänern ska man köra efter gös? segerstad naturreservat?
Pegmatit
2010-08-25, 17:35
På nittiotalet körde jag stenhårt utanför Segerstalandet, Håkön, Kistan etc. Fick bra med abborre och gädda men gösen lös med sin frånvaron. Fick gösar närmare Ranviken och Sikholmen, ingen storlek dock. Bäst med gös finner du väl i Hammarösjön (http://kartor.eniro.se/m/ICCzf) och Tullholmsådran (http://kartor.eniro.se/m/ICC6M) vid de rätta årstiderna. Gässlingegrund (http://kartor.eniro.se/m/ICCkI) var/är väl bra (?) nu är det vindkraftpark där...
gösläppen
2010-10-01, 07:35
vad menar du pucko så svarar man väl inte