Visa fullständig version : Årets första
David Ståhlman
2003-04-14, 23:20
Gädda tog jag idag YES! (det var på tiden). Den va på knappt kilot men gädda som gädda, den var iaf mycket välkommen!Den högg kl18.50 på en röd-vit 15cm shad jigg på c:a 3 meters djup där botten var täckt av blåstång.Gäddan var så köldstel att jag inte märkte att den va på fören jag såg den. jag nystade på till kl 21 men det hände blott inte något mer... snart släpper isen dit man helst vill fara och fiska så snart skall nog fiskelyckan bli bättre.:sol: :cool2: :appl: :hoppa:
Erik Hoffmann
2003-04-15, 10:26
David pa lordag hoppas jag pa forsta gaddan i ar. Vi kanske ses pa Aland i helgen.
Svinga lugnt!
Här i södern (Småland) har isen försvunnit för länge sedan. Gäddorna är ordentligt i stöten. 2 turer = 18 gäddor fördelat på 2 pers. Tyvärr inga jättar (4kg i topp)!!! Nils-Master och Zalt slowsink har varit tongivande. I helgen skall shadjiggarna fram och försöka nosa upp några större pjäser..
David Ståhlman
2003-04-15, 15:34
Originally posted by Hippo
Här i södern (Småland) har isen försvunnit för länge sedan. Gäddorna är ordentligt i stöten. 2 turer = 18 gäddor fördelat på 2 pers. Tyvärr inga jättar (4kg i topp)!!! Nils-Master och Zalt slowsink har varit tongivande. I helgen skall shadjiggarna fram och försöka nosa upp några större pjäser..
Det låter härligt! Jag hoppas att man får uppleva sådana tider framöver
David Ståhlman
2003-04-15, 15:42
Originally posted by Erik Hoffmann
David pa lordag hoppas jag pa forsta gaddan i ar. Vi kanske ses pa Aland i helgen.
Svinga lugnt! Det kanske vi gör.
Mr Nilsmaster
2003-04-16, 16:46
Hippo: Shad jiggarna fungerar klockrent nu. Min polare hade fina framgångar med sådana häromdagen. Gäddorna var nog väldigt sugna för de svalde jiggarna hela varje gång. Skönt att kunna fånga mer än en gädda på varje jigg innan den är söndertrasad...
David Ståhlman
2003-04-16, 18:36
Hur långa Shad jiggar använder ni? själv kör jag mest med 15cm
15cm eller strax därunder, gillar även stora twintailjiggar vid riktigt trögt fiske.
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.