Visa fullständig version : Fiske runt Härnösand ?
Någon som har koll på fisket runt Härnösand ? Ska ev upp dit och vill veta om det finns några skapligt bra ställen man kan åka till utan att behöva fiskekort. Något man inte får missa ?
Ingen som vet nåt om fisket där uppe ? Jag får väl gå på känn i värsta fall ... ;)
Glömde skriva ... främst ute efter Gädda.
Bengtsson79
2003-05-01, 03:36
Fasen jag fiskar juh inte gädda annars hade jag guidat dig runt :)
Men snacka med grabbarna på http://hem.passagen.se/peho1518/
Dom har dragit endel 10klubbare i SUndsvallsområdet
Vilken kanonsida! Tackar som gav länken :appl:
Bengtsson79
2003-05-01, 10:22
Originally posted by rapala
Vilken kanonsida! Tackar som gav länken :appl:
Man måste dela med sig av det goda ibland :D Fina gäddmadamer dom får iaf..
Deras fotogalleri var helt superbt!
Lämnade spöna hemma tyvärr så nu blir det inget fiske denna helg ... om det inte blir på Söndag hemma istället iofs.
Grabbarna hade några jäkligt fina fiskar i fotoalbumet må jag säga. Laxen på 23kg gick verkligen inte av för hackor. :)
Bengtsson79
2003-05-01, 22:07
Kolla in Toms blanking från Bergeforsen 24.8kg!!!!!!!!!
http://www.nightlife.se/images/dts/photoalbum/1051816191_toms_storlax.jpg
En sådan törs man ju knappt drilla ;D
salomon85
2004-05-25, 16:40
Är det nån som vet om några heta vatten efter ruda i härnösandstrakten????
Jopp de finns de... dock vet jag inte om några vatten med riktigt stora rudor i!
Men Näggärdtjärn är ett trevligt rudavatten i närheten av H-sand.
toppar kring 1300-1400gr
salomon85
2004-05-26, 13:49
jo jag ska väl åka och ta reda på om det finns nån ruda nån dag då tack
Upp igen ... ska nog upp dit igen snart ! :)
Är främst ute efter hyfsat lättillgängliga vatten runt Härnösand där man hittar skaplig Gädda/Abborre/Sik/Ruda/Sutare(om dom finns där i krokarna)
Tips går givetvis bra via PM om det är av den känsligare sorten. ;)
salomon85
2004-07-09, 16:44
har fiskat runt härnösandstrakten hela mitt liv så gädda och grov abborre är inge problem att ordna har många heta vatten. Sutare är det dåligt med har bara hört om ett vatten men vet ej vart det är nånstans men jag har ett hyggligt vatten för ganska hygglig ruda
lillgustaf
2004-07-09, 19:34
varför H-sand åk till S-vall istället mkt bättre fiske.. här finns massor med vatten att fiska i. säg till om du behöver veta
Sparkar liv i den här tråden igen. Jag kommer att flytta ner till Härnösand i början på april och vill gärna ha lite tips om fisket nere i trakten. Alla metoder/arter är intressanta! Bäst av alllt är ju om jag kan hänga med någon som har fiskat mycket där nere så att jag får nån fiskepolare åp en gång... :headbang:
/mange
Akta dig för Fågelinfluensan :ogen:
(Här-nös-and) :blah:
salomon85
2006-03-14, 13:02
jo det är bara att slänga iväg ett pm till mig när du kommer ner så kan vi nog ordna med lite fiske, har fiskat i h-sand i hela mitt liv så jag har en del vatten som kan vara av intresse
jo det är bara att slänga iväg ett pm till mig när du kommer ner så kan vi nog ordna med lite fiske, har fiskat i h-sand i hela mitt liv så jag har en del vatten som kan vara av intresse
Låter bra! Pm kommer när jag fått ner alla fiskegrejerna :fiska1:
salomon85
2006-03-14, 13:20
låter bra det lycka till med flytten, vad ska du göra i härnösand????
Jag har haft sommarstuga i Älandsbrofjärden. Det är ett helt fantastiskt gäddfiskevatten. Prova hamninloppet, västra udden + vasspartierna längre in i fjärden. Bättre fiske efter gädda får man leta efter. Som bonus kan en o annan havsöring smälla på:-)
Lycka till!
Jag har fått jobb på länsstyrelsen så jag blir nog kvar i Härnösand ett tag framöver! Just nu är jag i Arvidsjaur, började en anställning här uppe för en månad sedan drygt. Två veckor senare fick jag jobbet i Härnösand så det var bara att säga upp sig med en gång... snopet för arbetsgivaren här uppe :blah:
www.hellfish.se
salomon85
2006-03-27, 13:02
som fiskerikonsulent eller??? grattis om du fick det jobbet en dröm för vilken fiskedåre som helst.
nä, jag har fått en Traineetjänst som samhällsplanerare, har väl en långsiktig plan att nischa in mig mot fiske (om det går).
nu finns det en liten snutt öppet vatten mitt i stan... ser den från mitt lägenhetsfönster... ska plocka med mig alla fiskegrejerna efter påsk, sen blir det att blöta kroken på tisdagkväll eller nåt. Ska förbi fiskeaffärn i eftermiddag också å surra lite med dom, få lite tips med mera... Faan vad jag är fiskesugen nu... :elgura:
www.hellfish.se
Flyttar opp till H-sand nästa v för jobb på lst. Fiskar huvudsakligen med fluga efter Öring, Harr, Havsöring, Lax o etc, men intresserad även av andra arter. Vad som finns på lite lagom avstånd o verkar lockande känner jag till, men finns det nått ball "hemmafiske" i H-sands omedelbara närhet, dvs så man kan ta ett par timmars fiske efter jobb o dyl? Eller måste man dundra i väg 5-10 mil för att hitta bra fiske? Bil finnes.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.