handdator

Visa fullständig version : Reserdelar, var köper man dom?

JohnH
2006-08-22, 12:54
Jag har försökt söka på forumet efter någon tråd men utan bra resultat.

Min rulle gick naturligtvis pajj (spaken för att släppa ut lina) och jag undar var man kan fixa en sådan? Jag har köpt den via USA och problemet hade väl varit densamma om jag köpt den här.. bevisa att jag inte gjort skadan själv på godset :ledsen:

Aja.. skit i det!

Lättare/billigare att köpa delen direkt isf att tjata om garanti.

Måste man gå/bör man gå via fiskeaffär el kan man beställa direkt från shimano på något sätt? Normark(återförsäljare tycks jag se på deras hemsida?)?

Jag har mejla ett gäng nu och väntar på svar men tänkte att ni säkert vet hur sånt här fungerar. Jag har aldrig ägt en rulle som gått sönder.. och som varit värd att reparera! :)

Shimano Tekota 600LC

bjork52
2006-08-22, 13:04
Jag tror att Normark vill att du går genom en butik. Det var i alla fall svaret jag fick av dem tidigare.

Wachtel
2006-08-22, 20:49
Har köpt via min lokala butik, snabb leverans!

ZanderMan
2006-08-23, 11:55
Ring 019-321415 och sök efter Lasse! (en sportfiskebutik) Han kan troligen hjälpa dig! Om inte annat känner ha (och jag) en kille som heter tomas som kan mycket om rullar och reservdelar!

JohnH
2006-08-23, 12:18
Tackar!

Jag har dock fått mejl från en lokal butik som tar en vecka o få hem delen så jag är nöjd. :cheers:

Bra o ha en tråd för nån stackare som behöver hjälp och är orolig iaf! :)

Ring närmaste handlare!

Svar 1 från Normark
Hej !

Vi har Shimano delar men dessa måste beställas via butik.

svar 2
Det är helt upp till
butikerna att köpa delar av oss men vi säljer ej till privatkund.

Aja, good luck!

Muppen
2006-08-23, 14:13
Jag var precis och hämtade ut en ny bygelarm till min Shimanorulle på fiskebutiken här. Tog 2 dagar att få hem den och kostade inte en krona, så det ska inte vara några problem att få hem saker till Shimanos rullar i alla fall.