handdator

Visa fullständig version : Baitfeeder vs Baitrunner ?

Bergman
2006-08-30, 06:19
Är det bara olika benämningar på samma sak eller finns det någon skillnad mellan de två ?

The Loomis Man
2006-08-30, 08:45
same shit

tror just "Baitrunner"-namnet är patenterat och får bara användas av något märke...

CDan
2006-08-30, 08:48
Du sover aldrig, Bergman.

Så mkt jag vet det är samma sak. För dig som användare vill säga. De tekniska lösningar som står bakom är olika men som funktion är samma sak.

Captain_Lovestar
2006-08-30, 08:53
Baitrunner är Shimanos benämning på en sorts frispolefunktion, förmodligen namnskyddad.

Baitfeeder är Okumas variant av samma funktion, och förmodligen även den namnskyddad.

I slutet på 80-talet så började många haspelrullar komma med en spak för bygelfällning, och då var det samma sak där, olika märken hade olika benämning för samma detalj, ex. FastCast, Trigger med mera.

Edit: CDan, slagen med några minuter.... :(

CDan
2006-08-30, 09:50
...
Edit: CDan, slagen med några minuter.... :(
Yes! Jag var på hugget. :banana: :banana: För en gångs skull. :banana: :banana:

Bergman
2006-08-30, 23:22
Du sover aldrig, Bergman.

Så mkt jag vet det är samma sak. För dig som användare vill säga. De tekniska lösningar som står bakom är olika men som funktion är samma sak.

Perfekt, då vet jag att jag kan sortera in dom under samma kategori iallafall. :)

Och nej ... inte blivit mycket sova sista tiden tyvärr. Men det är det värt hoppas jag. :santa: