Visa fullständig version : Fiske på vänern
Skulle vilja ha lite tips om gädd och gösfiske på vänern, har äntligen skaffat mig en båt.
Skulle vilja ha lite tips på bra ställen, bra bete o.s.v
bor i lidköping så gärna ställen i närheten
Är det verkligen inte någon som vet något om vänern ?
LakStrut
2003-05-09, 19:34
Kolla var dom fredade lekområdena finns för gösen. Det borde ge en indikation på var den bör finnas. Var noga bara med gränser och tider.
schlusser
2003-05-10, 12:49
Kristinehamn hade ju bra med gös förr men med tiden försvann den nu är det fredat där typ 865 dagar i månaden, men om några år har kanske beståndet återhämtat sig där och då skall några upp(och släppas i igen), jag har nämligen aldrig fått en gös:(.
Men om du går in på www.vanerland.com så finns det kartor där det står vilka områden som är fredade under olika perioder.
JonasE, kolla med sportfiskeklubben lokalt. Du kanske t.o.m. kan komma med likasinade ut på fiske, de delar särkert med sig av tipsen på platserna. Det fångades en 11.5 kg´s gös i brommösundet 2001. Viken Dä(e)ttern är en bra lekplats för gös. Fredad vissa tider dock.
jag fiskar på kållandsö mest gädda. vart har du båten?
Runt Ullersund. Var dock noga med vilka tider den är fredad.
Flodebanan^^
2005-09-30, 10:34
Kika in här; http://www.outdoor.se/sportfishnews/
Kolla på alla guiderna egna sidor. Det står mycket intressant och massor med fångtsrapporter :)
www.teamextreme.se finns också fångstrapporter och en lite gästbok att fråga i...
Bigcatchcharter
2005-09-30, 11:00
Är det verkligen inte någon som vet något om vänern ?
Var i vänern har du båten?
Manthrax
2005-10-20, 15:26
Jag har MIN båt vid Jarlehus ungefär... Och personligen har jag bestämt mig för att det är en myt att det finns fisk över huvud taget i Vänern :-(
råttapan
2005-10-20, 15:54
Jag har MIN båt vid Jarlehus ungefär... Och personligen har jag bestämt mig för att det är en myt att det finns fisk över huvud taget i Vänern :-(
Jag fiskar i nedersta Vänern vid vänersborg ungefär... å jag kan säga att det finns fisk kvar i värnen... har fått abborre på 2 kg där samt en del gäddor i hyffsad vikt.. (har vårann sommarstuga där) :)